ZPĚT

Víte, co jíst?

Jaro sice oficiálně začalo, nicméně počasí tomu zatím moc neodpovídalo. Viróz je všude spousta, vzduchem poletují miliony virů a bacilů, a k tomu se ještě připojí únava a špatná nálada, které se většinou po zimě dostavují. Zkuste trochu zabojovat s únavou, splínem a vlastně i těmi nemocemi.

Jaro sice oficiálně začalo, nicméně počasí tomu zatím moc neodpovídalo. Viróz je všude spousta, vzduchem poletují miliony virů a bacilů, a k tomu se ještě připojí únava a špatná nálada, které se většinou po zimě dostavují. Není divu, sluníčko nikde, teplo také, stmívá se už sice později, ale není to žádná sláva… Zkuste trochu zabojovat s únavou, splínem a vlastně i těmi nemocemi. Jako zbraň použijte jídlo a pití.

Zázvor: Nastrouhejte kousek zázvoru a přelijte ho vroucí vodou. Výluh je perfektní zbraň proti bolení krku. Strouhaný zázvor můžete přidat i k bylinkovému čaji a posílit ho citronem a medem. Taková kombinace nedá nemoci šanci.

Česnek: Zázračná potravina, chtělo by se říci. Funguje jako přírodní antibiotikum, s virózou zatočí raz dva. Pomůže nejen s rýmou a nachlazením, ale pomáhá i v boji proti kašli, uvolňuje totiž zahlenění. A nejen to, příznivě ovlivňuje krevní oběh, je vynikající bojovník s cholesterolem a údajně pomáhá i při hubnutí. A navíc odstraňuje z těla plísně.

Citron: Tak ten samozřejmě nesmí chybět. Funguje jako vynikající zdroj vitaminu C a kromě toho dodává jídlu i pití na pikantnosti. Takže samozřejmě honem s ním do čaje. Pár koleček si ale hoďte i do vody, bude svěžejší a po ránu nastartuje vaše trávení.

Saláty: Zazeleňte se jídlo. Saláty v sobě skrývají nesmírné množství vitaminů, ale jen minimum kalorií. Proto vaší imunitě i postavě významně prospěje, když se naordinujete nějaké to „lupení“.

Křen: Vypálí nemoc dřív, než se nadějete. Křen je totiž vynikající „rozpouštědlo“ hlenů. Ostatně kdo by neznal jeho účinky. Vzpomínáte, jak se vám z křenu vždycky „spustí rýma“ a nestíháte střídat kapesníky?

Papriky: Tentokrát se ale nebudeme bavit ani tak o jejich prospěšnosti, ale o barvách. Ano, barva jídla je důležitá, může vám totiž výrazně zvednout náladu, povzbudit vás, nebo naopak uklidnit. Pokud se tedy chcete osvěžit i pohledem, neměly by na vašem talíři chybět pěkně barevné potraviny. A to papriky jsou. Doplňte je třeba ředkvičkami nebo jídlo „uklidněte“ zelenou - okurkou či salátem. Nebojte se do salátu přidat i ovoce, třeba takový pomeranč si skvěle rozumí s kuřecím masem.

Text: Jana Přikrylová
Foto: Archiv MF

1.4.2008 1:00 |

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.