FITweb

Reklama

ZPĚT

Plavecká etiketa

Mezi všemi aerobními aktivitami, kterým se můžete věnovat, se na plavání často zapomíná. Přitom jde o skvělý trénink pro celé tělo, při kterém spálíte i nezanedbatelné množství kalorií. Žena, která váží 60kg za hodinu vyplave až 650 kcal.

Chcete-li plaváním hubnout vyberte si bazén s teplejší vodou a po tréninku si hlídejte jídlo. Všichni víme, že po pobytu ve vodě vyhládne více než obvykle.

Ještě než se ponoříte do vody, měli byste znát pravidla plavecké etikety.

1.

Pokud jsou v bazénu oddělené dráhy, vyberte si tu, ve které ostatní plavci plavou rychlostí, kterou dokážete bez problémů zvládnout i vy.

2.

Nikdy neskákejte (a už vůbec ne pohlavě) do dráhy, kde ostatní plavou. Sestupte do vody po schůdkách nebo žebříku a v pravém rohu počkejte dokud vás všichni ostatní nezaregistrují.

3.

V plavecké dráze se plave vždy po směru hodinových ručiček, s rozdělujícím lanem po pravé ruce.

4.

Udržujte alespoň 5ti sekundové pauzy mezi vámi a plavcem, který je před vámi. Vyhnete se tak nepřijemnému kopnutí, pokud ostatní před vámi nečekaně zpomalí.

5.

Chcete-li někoho předplavat, lehce se dotkněte jeho chodidla, aby o vás věděl. Pak ho zleva předplavte a dávejte pozor na ostatní, kteří plavou v protisměru.

6.

Nikdy se nezastavujte nenadále uprostřed plavání. Mohli byste způsobit kolizi nebo minimálně ostatní zbrzdit. Pokud už nemůžete nebo se chcete zastavit, zůstaňte u dělícího lana a ostatní signalizujte, že vás mohou předplavat.

11.4.2008 8:58 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.