ZPĚT

Čím více, tím lépe?

Také potají obdivujete nadšence, kterým ve fitku nestačí jedna lekce spinningu nebo aerobiku, ale chodí hned na dvě nebo dokonce tři po sobě? Kde berou energii a chuť do tak dlouhého cvičení? A má vůbec smysl?

Většina sportovních odborníků se shoduje v tom, že pro obyčejného rekreačního sportovce je přiměřená dávka max. 60 minut 5x týdně. Při vyšší frekvenci cvičení již hrozí riziko přetrénování a zranění.

Pokud chcete prodloužit váš aerobní trénink, je mnohem lepší si po lekci vybrat ještě jinou aktivitu – např. chůzi na pásu, jízdu na rotopedu nebo stepper. Nejen, že zapojíte jiné svalové skupiny než při předchozí lekci, ale navíc si můžete sami regulovat tempo a délku cvičení.

Nepředpokládejte ale, že zlepšíte svou fyzičku pouze tím, že budete cvičit déle. Tak jednoduše to nefunguje. Dost často se totiž stává, že ti, kteří cvičí dlouhé hodiny, cvičení jednoduše šidí a necvičí tak intenzivně jako když se trénink soustředí do jedné lekce. Tělo nemůže pracovat po tak dlouhou dobu na plný výkon. Při dlouhotrvající zátěži bez dostatečné regenerace také hrozí úbytek svaloviny, což pro většinu z nás není rozhodně žádoucí.

Dodržujte pravidlo: „Cvičíte při tréninku „na doraz“? Pak je jedna hodina denně až až.“

16.4.2008 10:59 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.