FITweb

Reklama

ZPĚT

3 cviky pro super bříško

Cvičíte stále stejné cviky na břišní svaly a bez efektu? Není divu, svaly potřebují různé zatížení a cviky měnit. Alespoň jedenkrát za dva měsíce, pokud cvičíte pravidelně. Představujeme vám tři nejefektivnější.

Nejlepší cviky na břišní svaly jsou překvapivě velmi jednoduché. To je zjištění, se kterým přišli vědci z americké univerzity. Studie porovnávala 13 cviků na břišní svaly – od tradičních zkracovaček až po komplikované cviky na strojích v posilovně. Každý cvik se posuzoval podle toho, nakolik zatíží jednotlivé svaly – tedy přímý, příčný i šikmé břišní svaly.

Tři vítězové:

1.Přetáčení trupu

Položte se na záda a přitiskněte bedra na podložku. Ruce položte za hlavu. Pokrčte kolena do úhlu 45´a pomalu simulujte jízdu na kole. Přitom přibližujte levý loket k pravému koleni a obráceně. Po celou dobu pravidelně dýchejte.

2.Zkracovačky na míči

Položte se na gymnastický balón a pokrčte kolena (čím blíž budou kolena u sebe, tím bude cvik náročnější). Ruce položte za hlavu a zvolta, spolu s výdechem rolujte trup nahoru. Při návratu zpět, nejděte nikdy do záklonu.

3.Přítahy kolen na „kapitánově lavici“

Tento cvik je možné cvičit pouze v posilovně, ale určitě jej alespoň občas zařaďte. Vyhoupněte se na „kapitánovu lavici“ (vypadá spíše jako vysoké křeslo bez sedadla), opřete předloktí o podpěry a přitáhněte kolena blíž k hrudníku. Při cvičení zkuste také mírně podsadit pánev.

24.4.2008 1:00 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.