Můj profil
Aktuální číslo časopisu DIETA
Časopis DIETA je nejen o hubnutí, ale i o zdravém životním stylu. DIETA nezapomíná ani na muže a má pro všechny vždy něco navíc.
Cena: 39 Kč
Aplikace pro iPhone
Stáhněte si
iPhone aplikaci
pro FITweb
Dieta s mateřským mlékem?
5.5.2008 1:00
Skoro to tak vypadá. Britští vědci totiž zveřejnili studii, podle níž je pohlaví dítěte závislé na dietních zvycích matky. Ženy, které se před otěhotněním stravovaly nízkokaloricky, totiž prý častěji porodily děvčátka. Naopak ženy stravující se „kaloricky“ rodily víc chlapců.
Ba co víc, dokonce i složení snídaní má údajně na pohlaví dítěte vliv. Podle studie pravděpodobnost mužského pohlaví dítěte zvyšuje cereálie. Zní to fantasticky, ale podle britských lékařů je to tak. Tajemství se podle nich patrně skrývá v glukóze. Její nízké hodnoty by podle nich mohly dávat tělu signál, že jídlo je vzácné a že tedy bude lepší rozvíjet ženský plod, na který podle lékařů není potřeba tolik energie. Vědci brali v úvahu aspekty, jako je věk, vzdělání, váha a míry budoucích maminek, nicméně upozorňují na to, že roli hrají i faktory jako hodnoty hormonů, teplota nebo dokonce frekvence sexu.
Že by tedy naše stravovací návyky měly vliv i na to, co se nám narodí?

