ZPĚT

Strečink

Nezapomínáte na strečink? Neměli byste. Pokud chcete dlouhé a štíhlé svaly, měl by být pravidelnou součástí vašeho tréninku.

Protahovat se můžete vlastně kdykoliv, když máte čas a chuť. Strečink není náročný na čas ani prostor. Nikdy byste ale neměli zapomínat na protažení po posilování, kardio tréninku nebo jakémkoliv sportování. Tehdy jsou svaly zahřáté a lépe na protažení reagují. Strečink před cvičením je také důležitý, i když neposkytuje tak velké benefity jako na závěr. Spíše připraví svaly na zátěž a v případě dynamického strčinku je i zahřeje.

3 pravidla správného strečinku

1.

Při strečinku nikdy v protahovací pozici nepérujte. I když se vám může zdát, že tím zvýšíte protažení, může se stát pravý opak. Pohupování nebo pérovní vyvolává ve svalu „ochranný“ efekt, který způsobí, že se sval místo protažení aktivuje. To pak může vést až k drobným trhlinkám ve svalu, které pak bolí.

2.

Nikdy se neprotahujte až k pocitu bolesti. Vždy byste měli v procvičovaném svalu cítit maximálně pocit tahu. Bolestí vám tělo dává vědět, že je něco v nepořádku.

3.

Nezapomínejte dýchat. Svaly potřebují kyslík, aby se mohly správně protáhnout a uvolnit. Zadržení dechu navíc může způsobit přechodné zvýšení tlaku. Ve chvíli, kdy se dostáváte do výchozí pozice se nadechněte a při protažení vydechněte. Výdech vám pomůže zvětšit i rozsah protažení. Během cvičení dýchejte pomalu a pravidelně.

29.7.2008 12:31 | Alexandra Paulovičová

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.