ZPĚT

Pevný základ rovná se dokonalost tvaru

Snažíte se získat dokonale štíhlé tělo, jaké vám předkládají reklamy a titulní stránky módních časopisů? Zabrzděte. Není nejlepší stanovit si jako ideál vyretušovanou fotografii šestnáctileté ultraštíhlé holčičky.

Tajemství hezké postavy se neskrývá ve vychrtlosti, ale především v její pevnosti a souměrnosti. I s několika kilogramy navrch můžete mít krásné tělo, pokud se vám při každém pohybu neroztřesou problematické partie jako rosol. Vytvarujte se podle svých představ. poradíme vám v deseti krocích, jak na to.

Dnešní doba dává na výběr bezpočet ošetření, kúr, zábalů a přípravků na zvýšení tonusu pleti, zlepšení jejího prokrvení, a tím i jejího celkového vzhledu. Pokud je ale řeč o zpevnění postavy, pokožka a její hlubší vrstvy jsou až onou pověstnou třešinkou na dortu. Nejdříve je třeba zpevnit jednotlivé problematické partie. A ty vám, ať si to připouštíte nebo ne, nezformuje nic jiného než pohyb. Jeho nedostatek, sedavé zaměstnání a dostupnost jídla na každém kroku nám hon za výstavním tělem opravdu nijak nezjednodušují. Jestli vám ale na sobě záleží a dostatečně si sebe vážíte, pak by se z péče o tělo měla stát stejně samozřejmá záležitost, jakou je každodenní hygiena. A jedna důležitá věc. Děláte to jen a jen sama pro sebe. Zapomeňte na to, jestli vám změnu vzhledu doporučují kamarádky, rodinní příslušníci nebo to chcete udělat kvůli svému partnerovi. Tento krok je třeba podniknout jen a pouze sama pro svůj dobrý pocit. Jedině takový přístup je jistou zárukou dlouhodobého úspěchu.

1) ZAOSTŘENO NA POKOŽKU

Pokud jste zahájila zpevňující program, ale pořád se vám výsledky v problematických partiích zdají nevýrazné, je potřeba začít každodenně ošetřovat a prokrvovat samotnou pokožku. K tomu potřebujete dodržet několik kroků. Každý den ji ve sprše musíte obrousit tělovým peelingem. Pomoci si můžete také lufou nebo jinými masážními pomůckami. Střídejte teplou a studenou vodu. Dvakrát denně promažte pokožku přípravky určenými na její zpevnění a vyhlazení. 2)Kosmetické zbraně 1. PEELING 1. Rýžový tělový peeling Body Scrub Rice obsahuje rýžový olej a kokosové skořápky, které zbavují tělo odumřelých kožních buněk, Body Basics, 249 Kč 2. Tělový biopeeling s vyhlazujícím efektem Jahodová limonáda navíc obsahuje anti-aging antioxidanty, 100% Pure, 650 Kč 3. Zpevňující tělová vodní gomáž Aqua Gommage vyhladí a rozzáří pokožku, Yves Rocher, 250 Kč 4. Tělový peeling Gommage Scrub Chocolate Toffee díky extraktům z papáji zvláční a vyhladí, Sephora, 200 Kč

2) TĚLOVÝ OLEJ

1. Tělový a masážní olej proti celulitidě Celulinie s mandlemi, meruňkami a slunečnicí, Saloos, 100 Kč 2. Tělový olej s jojobou Body Oil Cellulite díky makadamovému oleji pomáhá rozpouštět tukové buňky, Farfalla, 517 Kč 3. Aromatický drenážní olej Aroma Draining Sap snižuje zadržování vody a podporuje vylučování toxinů, Sanofl ore, 730 Kč 4. Vyživující tělový olej Beauty Body Oil s šípky a hroznovými semínky zamezuje vysoušení pokožky a krásně ji vyhlazuje, L’Occitane, 750 Kč

3. ZPEVŇUJÍCÍ KRÉMY 1. Gel-krém proti celulitidě Anti-Cellulite Active Gel-Cream - s výtažky ze zeleného čaje, který zrychluje odbourávání tuku, Lirene, 99 Kč 2. Zpevňující tělová péče s látkou Pro-XylaneTM a kofeinem Magistrale vyhlazuje dekolt a zpevňuje bříško, Lancôme, 1880 Kč 3. Zpevňující tělový balzám Enja Firming Body Balm - díky jadérkům z hroznového vína redukuje projevy celulitidy, Dermacol, 149 Kč 4. Bio zpevňující tělové mléko Tighten Up Moisturizer s bylinkami, Kiss My Face, 290 Kč

3) HÝČKÁNÍ V SALONU

Účinný způsob, jak rychle a efektivně zpevnit tělo a zejména jeho problematické partie, jsou nejrůznější kúry a procedury, na které si můžete zajít do kosmetického salonu. LIPOMASÁŽ - Chodící reklamou na tuto zeštíhlovací metodu je zpěvačka a herečka Jennifer Lopez. Při lipomasáži se aktivuje štěpení a uvolňování tuků v jejich samotném jádru. Speciální masážní technika přístrojem Cellu M6 se často využívá i na opravení nepodařené liposukce. Při masáži se využívá podtlak a otáčení masážních válečků v různém směru. Masíruje se oblast hýždí, boků, zadní části stehen a břicha. Provádí se například v pražském salonu Miracle, Janáčkovo nábř. 7, Praha 5, www.salonmiracle.cz BAILINE - Při této metodě si pohodlně lehnete, na problematické partie vám připojí snímače napojené na počítač a program vytvořený na míru vám pomáhá snižovat váhu, odstranit celulitidu a formovat postavu. Svaly tvaruje simulátor, který do nich vhání elektrické impulzy. Může se zaměřit na pas, boky, stehna, horní polovinu těla nebo paže. Dvacet sezení vás vyjde na cenu okolo 5000 Kč. Více informací např. na www.proline-body.cz UC ZÁBAL- Je to metoda celotělové horké bandáže, kterou používali v Egyptě již před tisíci lety k udržení krásné štíhlé postavy. Ošetření je prováděno zabalením zákazníka zhruba 25 elastickými obinadly, která byla předem namočena a ohřátá v roztoku z bahna, jež pomáhá zpevnit uvolněnou kůži a stlačuje zóny, v nichž je uložen tuk. Za jedno ošetření zaplatíte 1350 Kč a provádí ho například plzeňský Salon Andělské krásy, ul. Bedřicha Smetany 6, Plzeň, www.salonkrasy.net FRIGI-THALGO - Trápí vás celulitida i na tak neobvyklých místech, jako je břicho a paže, a ochablá pokožka a svaly zejména na vnitřní straně stehen, zadní straně paží a hýždích? Vyzkoušejte chladivé ošetření, při kterém se sníží tělesná teplota a tělo musí vynaložit energii pro její znovuzískání. Tím se aktivuje odbourávání tuků. Ošetření zlepšuje oběh a tím působí proti pocitu těžkých nohou a odstraňuje otoky a zpevňuje a vyhlazuje pokožku. Provádí se např. v salonu Week End, Hrnčířská 6, Brno. Cena: 1290 Kč ZEŠTÍHLUJÍCÍ PEELING - Důležitým krokem ke zformování postavy je její prokrvení a zjemnění. Toho vám pomohou docílit speciální peelingy. Vyzkoušejte třeba kávový peeling, který vyhladí a vypne pokožku ve Spa and beauty klubu pražského centra Holmes Place, www.holmesplace.cz 4)

4) STRAVA A DOPLŇKY

Je samozřejmé, že zpevňování těla je důležité podpořit také změnou stravovacích návyků a zlepšením pitného režimu. Mnohdy totiž za zvýšenou váhou a dojmem oteklosti stojí nadměrné zadržování vody v těle. Jeho nejčastější příčinou je slané jídlo -pozor na pečivo, instantní potraviny, uzeniny a chipsy. Jestli se chcete zbavit problémů s neustálým zavodňováním, potřebujete více bílkovin (v mase, luštěninách, oříšcích atd.). Důležitý je také příjem draslíku, který najdete hlavně v ovoci a zelenině. Pozor na kombinaci slaných jídel s alkoholem. Ta zadržování vody ještě více podpoří. Svůj zpevňovací a pitný program zároveň můžete významně podpořit také potravinovými doplňky v podobě nápojů. Například (SLIM 7, Thalgo, Methodraine Slim - Ortis, nebo 4.3.2.1. Shape Up -Arkopharma nebo Innéov Cellulite, Laboratoires Innéov)

5) NAROVNEJTE SE

Pro pěkně tvarované, pevné tělo můžete něco udělat každý den a v každou chvíli. Naučte se správně držet tělo. Zatáhněte břicho, vtáhněte hýždě a napřimte hlavu. Tím přestanete namáhat i často velmi přetěžovanou křížovou oblast páteře. Velmi účinným cvikem na zpevnění bříška a pozadí při cestě dopravními prostředky je provést ve chvíli, kdy autobus nebo metro vyjíždí ze stanice, kontrakci, tedy stažení pozadí a spodního břicha, a při příjezdu do další stanice můžete zase povolit.

6) JDĚTE NA TO OD HLAVY

Věnovat se sportu pětkrát týdně po půlhodince vám určitě prospěje víc než dvě upocené hodiny o víkendu. Avšak i když se budete rozcvičovat a vybírat si vhodné boty i oblečení a budete dostatečně pít, ještě pořád nemáte vyhráno. Stačí totiž přijít mezi vytrénovaná těla v místní posilovně, ve srovnání s nimiž je vaše postava povadlá a neforemná, a vaše předsevzetí vezme zasvé. Stanovte si proto reálný cíl, pracujte na svém těle proto, abyste se v něm cítila dobře a třeba i předešla nejrůznějším zdravotním problémům.

7) ROZHÝBEJTE SE

Je to pořád dokola, možná vám to už připadá otravné, ale bohužel na tom nelze nic změnit. Pohyb je základ. Bez pevných a vytvarovaných svalů jsou veškeré ostatní snahy čistě „povrchní“. Existuje spousta druhů pohybu - vyzkoušejte techniky, jež s vašimi tvary dokážou zázraky.

PILATES - V poslední době mu propadlo mnoho hollywoodských hvězd. Jde o pomalé, na první pohled jednoduché cvičení. Veškerý pohyb vychází z břišních svalů a svalů spodních zad, takže díky němu získáte právné držení těla. Při cvičení je důležitá především pravidelnost dechu. Tuto metodu cvičení často využívají i tanečníci, aby se jim protáhly jednotlivé svalové skupiny. Více se dozvíte na www.pilates.cz nebo na BOSU - Druh vyrovnávacího cvičení na speciálním půlmíči. Hlavním cílem cvičení je na bosu se udržet. Není to snadné, ale jakmile sladíte svůj rytmus s balonem, začnete intenzivně pracovat se svými svaly a v neposlední řadě se skvěle uvolníte. Na bosu se cvičí i v lehu a na břiše. Klasické posilovací cviky vám na bosu dají pořádně zabrat.

AQUA SPINNING - Na první pohled netradiční spojení jízdy na speciálním kole a cvičení ve vodě. Jezdí se na speciálně upravených stacionárních kolech v mělké vodě, při němž jste ponořena zhruba do půl těla. Zbytek už znáte z klasického spinningu hlasitá a dynamická hudba a instruktor, který vám nedá vydechnout. Jízda ve vodě je mnohem náročnější než klasická jízda. Na druhé straně ale voda nadlehčuje, takže se šetří vaše klouby a vazy.

BOX - Jeden z nejúčinnějších druhů pohybu a jeho variace, například aerobox, cardiokickbox, tae bo, box-out, box-aerobic, fit-box, fitness box a obranný box. Je velmi rychlou a účinnou cestou k dosažení dobré kondice a pevné postavy. Procvičíte při něm veškeré svalové skupiny, výdrž, koordinaci pohybů i rychlost reakcí. Navíc boxování skvěle odbourává stres a vnitřní napětí a také rozvíjí sebevědomí.

TRAMPOLÍNA - Jestli potřebujete cítit, že sport, který jste zvolila, opravdu vaše tělo namáhá, anebo pokud vás už nebaví stereotyp fitness centra ani brázdění chodníků v prošlapaných teniskách, tak skákání na trampolíně neboli jumping je pro vás ideální. Nejde ale o skoky do výšky, naopak, požadované skoky mají být silové, co nejvíce zaměřené do země. Instruktor vytváří sestavy různých druhů výskoků, zakopávání nebo podupávání. Během jedné hodiny poskakování spálíte fantastických 1500 kJ a vaše tělo se s každou další hodinou krásně zformuje.

8.12.2008 11:24 | Darja Zajícová

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.