ZPĚT

Müsli tyčinka, dobrá svačinka

Müsli tyčinky mohou být dobrou volbou pro zahnání největšího hladu nebo jako svačina nejen na cesty. Otestovali jsme jich pro vás dvanáct a z hlediska diety vybrali ty nejvhodnější.

Müsli tyčinka je slisovaná směs vloček (ovesných, kukuřičných, rýžových), sušeného ovoce, oříšků a medu nebo glukózového sirupu. Další ingredience se liší typ od typu. Některé müsli tyčinky mohou být také obohacené o různé vitaminy, minerály. Další obsahují extrudované obiloviny, jiné zase různé polevy od čokoládové, karobové až po jogurtovou. To všechno je třeba brát v úvahu, když v obchodě váháte, kterou si koupíte.

Jak si vybírat tyčinky

Dívejte se na obaly – Ještě než tyčinku zaplatíte, podívejte se na její energetickou hodnotu a přepočítejte ji na hmotnost tyčinky. Rozdíly mohou být až ve stovkách kJ!

Pozor na tuky – I když se většina tyčinek chlubí relativně nízkým množstvím tuku, poleva a další ingredience toto číslo mohou až několikanásobně zvýšit. Není potom výjimkou, že s jednou tyčinkou zkonzumujete až 16 g tuku.

Hledejte tyčinky bez přidaného cukru – Co se týče sacharidů, je také důležité sledovat, jaké ovoce je do tyčinky přidáno. (Nejdietnější bývají borůvky, jablka a pomeranče, nejkaloričtější banány nebo papája.) Nejlepší jsou ovesné vločky – Vhodnější než kukuřičné či rýžové jsou vločky ovesné s nižším glykemickým indexem. Zasytí vás na delší dobu.

Prosím, bez polevy – Při výběru tyčinky se vyhněte těm s polevou.

Zvláště pak s tukovou či čokoládovou. Jejich energetická hodnota je opravdu vysoká. Navíc obsahují nezdravé tuky. I když jde o tuky rostlinné, jsou ztužené, a ty organismu příliš neprospívají.

V čokoládové polevě potom najdete jenom minimum čokolády, ale o to více cukru a zmiňovaného tuku.

Oříškové jsou zdravé – Tyčinky s oříšky sice mají o něco vyšší obsah kalorií, ale zároveň vám dodají zdravé tuky a vitamin E. Pozor jen na jejich spotřebu, rychleji se kazí a žluknou.

Tyčinka jako svačinka – Müsli tyčinka může být skvělým pomocníkem, pokud třeba nestihnete sníst svou svačinu v klidu domova. Pak je dobré mít nějakou v pohotovosti v kabelce a v případě nouze ji můžete vytáhnout klidně i za pochodu na ulici, v tramvaji či na výletě.

Nic nepřehánějte – Müsli tyčinky jsou sice skvělým prostředkem k zasycení, ale ani s nimi to nesmíte přehánět. Pokud tedy budete pravidelně konzumovat každý den ne jednu, ale třeba deset tyčinek najednou, pak i po nich můžete bohužel přibrat.

Ideální kombinace s jogurtem – V rámci dietního programu je ideální kombinace müsli tyčinky a třeba bílého jogurtu.

Nekupujte prošlé výrobky – Nikdy si müsli tyčinky nevybírejte u pokoutních prodejců, ale raději v kamenném obchodě, a hlídejte si datum spotřeby. Některé ingredience obsažené v tyčinkách s prošlou záruční lhůtou by vám mohly způsobit zažívací problémy.

11.3.2009 13:49 | PAVLA MAŘÍKOVÁ,

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.