ZPĚT

Zelenina

Mnozí ji znají jen jako přílohu k různě upraveným masům. ale víte, jak dobrá je grilovaná paprika, lilek, žampiony nebo třeba rajče s trochou kuskusu nebo bulguru a tučným bílým jogurtem řeckého typu? Budete překvapeni...

Na grilování se hodí například cuketa, červená paprika, rajčata, lilek a brambory. Netradiční, ale velmi dobré jsou kedlubny. Zeleninu marinujte v olivovém oleji, česneku, citronové šťávě nebo hořčici. Nezapomeňte přidat čerstvé nebo sušené bylinky. Můžeme ji také grilovat jen potřenou olivovým olejem a použít právě do salátu. Stejně jako ovoce ji podáváme horkou.

CIBULE GRILOVANÁ VCELKU

475 kJ/113 kcal Ingredience: 1 velká červená cibule, máslo, tabasco, worchesterová omáčka, sůl a pepř. Postup: Neoloupanou cibuli dáme do misky s vodou a zatížíme talířkem tak, aby byla potopená. Takto máčíme asi 30 minut. Cibuli vyjmeme, dobře osušíme a dáme na gril. Grilujeme asi 20 minut ze všech stran. Dobře ugrilovaná cibule se dá snadno propíchnout vidličkou. Přendáme z grilu na talířek a odstraníme svrchní slupku. Osolíme a opepříme podle chuti a podáváme s máslem, tabascem a worchesterskou omáčkou. Tip: Namočením cibule ve vodě předejdete jejímu spálení během grilování.

GRILOVANÉ ŽAMPIONY S PARMAZÁNOVÝM KRÉMEM

1544 kJ/367 kcal

Ingredience: 12 svazku čerstvého tymiánu nasekaného nadrobno, 2 polévkové lžíce olivového oleje, 2 stroužky česneku nasekané nadrobno, 8x 100 g žampionů, 40 g strouhaného parmazánu, 125 ml smetany, 8 plátků ciabatty nebo jiného bílého pečiva opečeného v topinkovači, ocet balsamico, lístky špenátu. Postup: Ve větší misce smícháme tymián, olivový olej, česnek a lžičku soli. Ve směsi koření obalíme žampiony a naplníme jí i vnitřek hub. Žampiony grilujeme asi 20 minut nožičkou nahoru. Mezitím na mírném ohni za stálého míchání zahříváme smetanu a sýr, až se sýr rozpustí a vytvoří se hladký krém. Na talíř položíme ciabattu nebo pečivo a žampiony a přelijeme sýrovým krémem. Zakapeme balzamikovým octem. Podáváme s lístky špenátu a tymiánem. Tip: Aby se žampiony při grilování nevysušily, přiklopte je na grilu jednorázovým hliníkovým talířkem. Vydrží pod ním i déle teplé.

MARINOVANÉ ŽAMPIONY

4 porce, 1 porce = 260 kJ/62 kcal Ingredience: 12 pevných žampionů, olivový olej, 2 lžíce grilovacího koření. Postup: Žampiony očistíme a odřízneme nožky. Společně s olejem a grilovacím kořením vložíme do sáčku, uzavřeme a necháme marinovat. Čím déle, tím lépe. Grilujeme asi 10 minut, až zhnědnou. Tip: V sáčku můžete marinovat téměř cokoli. Zvláště u menších kousků je to praktická a snadná varianta marinování.

ČERVENÁ PAPRIKA S ČESNEKEM

885 kJ/211 kcal

Ingredience: půlky červených paprik, omyté a zbavené semínek, česnek utřený se solí, olivový olej, čerstvě mletý černý pepř. Postup: Papriky máčíme v marinádě z oleje, česneku, soli a pepře. Necháme marinovat několik hodin. Pomalu grilujeme, až je zelenina měkká. Tip: Zkuste také zelené pálivé papriky.

28.1.2009 13:41 |

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.