ZPĚT

Bylinkový jídelníček

Inspirujte se naším týdenním jídelníčkem, jaro přímo volá po tom, aby vaše pokrmy provoněly bylinkami.

Pondělí

Snídaně:

2 pohankové dalamánky, lučina s pažitkou, žlutá paprika, bílý čaj 1358 kJ/323 kcal

Svačina:

1 větší banán, hrst mandlí, neperlivá voda 729 kJ/175 kcal

Oběd:

salát s kuřecím masem, fenyklem a cherry rajčátky, neperlivá voda s citronem 1456 kJ/348 kcal

Svačina:

jablko, 3 plátky knäckebrotu, neperlivá voda 879 kJ/209 kcal

Večeře:

špenátový krém s krutony, zakysanou smetanou a petrželkou, heřmánkový čaj 1429 kJ/340 kcal

II . večeře:

mrkev 178 kJ/43 kcal

Salát s kuřecím masem, fenyklem a cherry rajčátky

bílkoviny 37 g, sacharidy 6 g, tuky 10 g

Ingredience: 1 kuřecí prso (150 g), 1 hlíza fenyklu, červená a žlutá cherry rajčátka, 1 lžíce olivového oleje, bylinková sůl, pepř, šťáva z citronu a čerstvé oregano

Postup: Na teflonové pánvi s troškou olivového oleje zprudka orestujeme osolené kuřecí prso. Mezitím očistíme a nakrájíme rajčata a hlízu fenyklu. Na talíři smícháme zeleninu s kousky kuřecího masa, dochutíme šťávou z citronu a olivovým olejem. Podle potřeby dosolíme bylinkovou solí a přidáme čerstvé oregano.

Tip: Místo kuřecího masa můžete podobným způsobem připravit filet z lososa nebo tuňáka.

Celkový energetický příjem: 6029 kJ/1435 kcal


Úterý

Snídaně:

celozrnný rohlík, pomazánkové máslo s bylinkami, mrkev, čerstvý pomerančový džus 1284 kJ/306 kcal

Svačina:

jahodové kefírové mléko 1044 kJ/250 kcal

Oběd:

jarní zeleninová polévka s těstovinami, bílými fazolkami a pažitkou, neperlivá voda s citronem 1208 kJ/289 kcal

Svačina:

kousek pomela, 3 Active pohankové plátky, neperlivá voda 877 kJ/209 kcal

Večeře:

ledový salát s polníčkem a kousky pangasia na grilu, jogurtová zálivka s koprem, mátový čaj 1213 kJ/290 kcal

II . večeře:

jablko 310 kJ/74 kcal

Jarní zeleninová polévka s těstovinami, bílými fazolkami a pažitkou

bílkoviny 8 g, sacharidy 38 g, tuky 5 g

Ingredience: těstoviny (100 g), 1 mrkev, kousek celeru, petržele a pórku, bílé fazole, 1 dl zeleninového vývaru, bylinková sůl, 1 lžička řepkového oleje a čerstvá pažitka

Postup: Očištěnou a nakrájenou zeleninu na kousky nasypeme do hrnce s vodou. Slijeme a opláchneme bílé fazolky od slaného nálevu a spolu se zeleninovým vývarem je přidáme do polévky. Přisypeme hrst těstovin a špetku bylinkové soli. Vaříme, dokud nebudou těstoviny hotové. Nakonec přilijeme lžičku řepkového oleje a ozdobíme čerstvou pažitkou.

Tip: Do této jarní polévky přisypejte čerstvou petrželku a hrst nastrouhaného tvrdého sýra.

Celkový energetický příjem: 5936 kJ/1413 kcal


Středa

Snídaně:

vajíčko nahniličko s čerstvou pažitkou, plátek slunečnicového chleba, margarín, okurka, zelený čaj 1198 kJ/287 kcal

Svačina:

ovocný salát z hroznového vína a pomeranče, 2 lžíce mascarpone, neperlivá voda 876 kJ/210 kcal

Oběd:

kari rýže s kešú, jogurtem a jarní cibulkou, mátový čaj 1376 kJ/328 kcal

Svačina:

grahamový rohlík, lučina s cibulí a pažitkou, rajče, neperlivá voda 779 kJ/187 kcal

Večeře:

salát z čínského zelí s mrkví, sýrem feta, olivovým olejem, šťávou z citronu a bazalkou, meduňkový čaj 1366 kJ/327 kcal

II . večeře

ananas 197 kJ/47 kcal

Kari rýže s kešú, jogurtem a jarní cibulkou

bílkoviny 8 g, sacharidy 49 g, tuky 7 g

Ingredience: basmati rýže (70 g), 1 menší jablko, 1 lžíce rozinek, 1 lžíce kešú natural, 1 lžička kari, bylinková sůl, 1 lžíce bílého jogurtu a jarní cibulka

Postup: Propláchnutou rýži vložíme do hrnce a promícháme ji s nastrouhaným jablkem, rozinkami a kešú oříšky. Ochutíme špetkou bylinkové soli a kari. Nalijeme vodu asi 1 cm nad okraj rýže. Přikrytý hrnec vložíme do trouby předehřáté na 180 °C a dusíme pozvolna 45 minut. Kari rýži servírujeme se lžící bílého jogurtu a jarní cibulkou.

Tip: Ke kari rýži se také hodí na grilu připravené kousky kuřecího nebo krůtího masa.

Celkový energetický příjem: 5792 kJ/1379 kcal


Čtvrtek

Snídaně:

2 plátky slunečnicového chleba, sýr cottage s pažitkou, ředkvičky, zelený čaj 1199 kJ/285 kcal

Svačina:

salát z mrkve a jablka, citronová šťáva 899 kJ/215 kcal

Oběd:

květáková krémová polévka s čerstvou petrželkou, celozrnný toast, neperlivá voda 1436 kJ/344 kcal

Svačina:

miska hruškového kompotu, bílý jogurt, neperlivá voda 703 kJ/169 kcal

Večeře:

kuřecí steak na grilu s čerstvým špenátem a sušenými rajčaty, heřmánkový čaj 1352 kJ/324 kcal

II . večeře:

červená paprika 158 kJ/38 kcal

Květáková krémová polévka s čerstvou petrželkou

bílkoviny 14 g, sacharidy 48 g, tuky 4 g

Ingredience: 4 hlavičky květáku, 1 větší brambora, bylinková sůl, pepř, 2 dl mléka, čerstvá petrželka a 2 plátky celozrnného toastu

Postup: Omyté hlavičky květáku dáme vařit do vroucí vody. Přidáme očištěnou a na kostičky nakrájenou bramboru a vaříme doměkka. Dochutíme troškou bylinkové soli a pepře a necháme zchladnout. Poté polévku rozmixujeme a přivedeme zpět k varu. Květákový krém zahustíme mlékem a servírujeme s čerstvou petrželkou a celozrnnými toasty.

Tip: Květákový krém zahustěte nízkotučnou zakysanou smetanou a ozdobte čerstvou pažitkou.

Celkový energetický příjem: 5747 kJ/1368 kcal


Pátek

Snídaně:

2 celozrnné toasty, margarín, 1 plátek dušené krůtí šunky, polníček, rajče, zelený čaj 1269 kJ/304 kcal

Svačina:

bílý jogurt se sušenými meruňkami a ovesnými vločkami, neperlivá voda 725 kJ/174 kcal

Oběd:

penne s bazalkovým pestem a parmazánem, neperlivá voda s citronem 1355 kJ/324 kcal

Svačina:

Activia tvarohová vanilková, 2 mandarinky, neperlivá voda 764 kJ/182 kcal

Večeře:

cibulová polévka s hráškem, bramborem a petrželkou, dalamánek, meduňkový čaj 1166 kJ/279 kcal

II . večeře:

hruška 420 kJ/101 kcal

Penne s bazalkovým pestem a parmazánem

bílkoviny 8 g, sacharidy 35 g, tuky 12 g

Ingredience: penne (150 g), 5 listů čerstvé bazalky, 1/2 stroužku česneku, 1 lžička slunečnicových semínek, 1 lžička panenského olivového oleje, hrst strouhaného parmazánu, sůl

Postup: V osolené vodě uvaříme penne. Mezitím si připravíme bazalkové pesto. Lístky čerstvé bazalky umixujeme s olivovým olejem, česnekem, slunečnicovými semínky a troškou soli. Hotové pyré přendáme do misky a smícháme ho s nastrouhaným parmazánem. Slité těstoviny zalijeme pestem a ozdobíme čerstvou bazalkou.

Tip: Místo slunečnicových semínek můžete dát do pesta piniové nebo vlašské ořechy.

Celkový energetický příjem: 5699 kJ/1357 kcal


Sobota

Snídaně:

celozrnný rohlík, margarín, domácí meruňková marmeláda, jablečný mošt 1229 kJ/ 293 kcal

Svačina:

banán, sójové mléko, neperlivá voda 879 kJ/210 kcal

Oběd:

kuskus se zeleninou a čerstvou petrželkou, zelený čaj 1223 kJ/293 kcal

Svačina:

pohankový dalamánek, margarín, 1 plátek tvrdého sýra, polníček, neperlivá voda 852 kJ/204 kcal

Večeře:

bramborová polévka s červenou čočkou, majoránkou a zakysanou smetanou, neperlivá voda 1154 kJ/276 kcal

II . večeře:

pomeranč 288 kJ/68 kcal

Kuskus se zeleninou a čerstvou petrželkou

bílkoviny 13 g, sacharidy 12 g, tuky 10 g

Ingredience: 100 g kuskusu, 1 rajče, 1/2 žluté papriky, 1/2 červené cibulky, bylinková sůl, šťáva z citronu, 1 lžíce panenského olivového oleje a čerstvá petrželka

Postup: Připravíme si kuskus podle návodu na obalu. Omyjeme a na kostičky nakrájejíme rajče, žlutou papriku a červenou cibulku. Hotový kuskus smícháme se zeleninou, přilijeme lžičku panenského olivového oleje, osolíme špetkou bylinkové soli a pokapeme šťávou z citronu.
Nakonec zasypeme nasekanou čerstvou petrželkou.

Tip: Kuskusu dodáte zajímavější chuť čerstvou bazalkou a lžičkou slunečnicových nebo dýňových semínek.

Celkový energetický příjem: 5625 kJ/1339 kcal


Neděle

Snídaně:

omeleta s chřestem a čerstvými bylinkami, 1 plátek celozrnného chleba, červená paprika, zelený čaj 1145 kJ/273 kcal

Svačina:

bílý jogurt s kousky kiwi a mandarinek, neperlivá voda 714 kJ/170 kcal

Oběd:

vepřová panenka se zeleninou a tymiánem, neperlivá voda s citronem 1290 kJ/309 kcal

Svačina:

jablko, 3 Active pohankové plátky, neperlivá voda 897 kJ/215 kcal

Večeře:

hlávkový salát s rajčaty, mozzarellou, olivovým olejem a bazalkou, mátový čaj 1210 kJ/290 kcal

II . večeře:

pomelo 348 kJ/84 kcal

Vepřová panenka se zeleninou a tymiánem

bílkoviny 30 g, sacharidy 19 g, tuky 8 g

Ingredience: 2 plátky vepřové panenky, 1 celá mrkev, pórek, 1 menší cibule, česnek, šťáva z citronu, bylinková sůl a čerstvý tymián

Postup: Do zapékací mísy vložíme vepřovou panenkou. Osolíme ji troškou bylinkové soli, přidáme na kolečka nakrájenou cibuli a česnek, větší kousky mrkve a pórku a zalijeme šťávou z jednoho citronu. Navrch položíme větvičky tymiánu a podlijeme troškou vody. Pečeme v předehřáté troubě na 180 °C přibližně jednu hodinu.

Tip: Nebudete-li mít doma dostatečné množství zeleniny, můžete použít na měsíčky nakrájenou červenou bramboru ve slupce nebo jablko.

Celkový energetický příjem: 5604 kJ/1334 kcal

22.3.2010 13:41 | aktualizováno 22.3.2010 15:41 | Jana Vašáková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda
  1. ....Bohy....

    ....Bohy.... No,tak to je teda dobrá inspirace na příští týden, bylinky miluju <3

    Sobota 21:20

  2. NatálieMalá

    NatálieMalá Co takhle to něčím zapít ještě? Vynikající čaj plný bylinek, který ješkě ke všemu pomáhá hubnout je TRF od Miss Cosmetics. už jsem s ním trochu zhubla a jsem tak blíž ke svému vysněnému cíli :)

    Úterý 12:09

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.