ZPĚT

Kolik to má kalorií aneb přílohy pod lupou

Chcete zhubnout? Pak na přílohy rozhodně myslete, i ony jsou totiž součástí zdravé diety. Naučte se je však rozlišovat nejen podle kalorické hodnoty, ale také podle glykemického indexu potravin. Jejich hodnota se liší podle druhu a kulinární úpravy.

CO ZVYŠUJE A SNIŽUJE GLYKEMICKÝ INDEX (DÁLE JEN GI) POTRAVIN?

* čím déle budete jídlo tepelně upravovat, tím více se bude zvyšovat jeho GI (napo. předvařená rýže má dvojnásobnou hodnotu GI tím, že ji 2x uvaříte)

* GI surovin zvyšuje také kombinace sacharidu s tuky a bílkovinami

* vláknina v pokrmu naopak GI snižuje

* GI snižují i kyseliny obsažené ve stravě, jako jsou napo. zakysané mléčné výrobky, šťáva z citronu apod.

* zajímavé je, že hodnota GI studených vařených brambor je výrazně nižší než brambor pečených a ještě horkých

6.10.2011 10:35 | JANA VAŠÁKOVÁ A PETRA LAMSCHOVÁ,

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.