ZPĚT

4 zdravé ELIXÍRY

Ke snídani, na cesty, do kanceláře nebo do tělocvičny si můžete připravit zdravé koktejly z ovoce a zeleniny. Dodají vám potřebnou energii, vlákninu, vitaminy a minerální látky.

PŘIPRAVTE SI ZDRAVÝ A CHUTNÝ KOKTEJL:

1. Nebojte se kombinace ovoce a zeleniny, stačí, když jeden druh bude sladší, jako např. červená řepa nebo mrkev.

2. Ještě více zdraví prospěšných látek dodají čerstvé bylinky a koření, na podzim se doporučuje především zázvor.

3. Nejdříve vkládejte do odšťavňovače tvrdé druhy ovoce a zeleniny, teprve poté ty měkké, banán můžete například rozmačkat vidličkou a vmíchat.

4. Hotový koktejl si můžete dát samotný nebo jej smíchat se zakysaným mléčným nápojem či jogurtem.

5. Nakonec nezapomeňte přidat kapku panenského rostlinného oleje pro uvolnění vitaminů rozpustných v tucích a pár kapek šťávy z citronu, aby vám koktejl nezhnědl.

KOKTEJL NA IMUNITU

Ingredience: 1 malá řepa, menší bulvy celeru, 1 hruška, lžičky olivového oleje, pár kapek citronové šťávy Postup: Řepu a celer omyjeme a oloupeme a vložíme do odšťavňovače spolu s hruškou. Hotový koktejl smícháme s olivovým olejem a citronovou šťávou.
Tip: Hrušku lehce nahradí jablko, na ozdobu použijte řapíkatý celer.

KOKTEJL PRO ENERGII

Ingredience: 1 broskev, žlutého melounu, banánu, pár kapek šťávy z citronu Postup: Ovoce omyjeme, broskev zbavíme pecky a vložíme do odšťavňovače.
Do hotového koktejlu vmícháme citronovou šťávu.
Tip: Broskev můžete v receptu nahradit mangem.

KOKTEJL NA KRÁSU

Ingredience: 1 mrkev, 1 jablko, 1 rajče, lžičky olivového oleje, pár kapek citronové šťávy Postup: Mrkev omyjeme, očistíme a vložíme do odšťavňovače. Přidáme celé jablko a nakonec rajče. Do koktejlu vmícháme olivový olej a citronovou šťávu.
Tip: Vyzkoušejte i s kouskem čerstvého zázvoru.

KOKTEJL NA OČISTU

Ingredience: 1 kiwi, 1 zelené jablko, salátové okurky, lžičky olivového oleje, pár kapek citronové šťávy Postup: Ovoce a zeleninu omyjeme, kiwi oloupeme a jablko zbavíme stopky. Vše pak vložíme do odšťavňovače a hotový koktejl smícháme s troškou olivového oleje a šťávou z citronu.
Tip: K ovoci a okurce můžete přidat i čerstvé lístky máty nebo meduňky.

3.11.2011 13:46 | JANA VAŠÁKOVÁ

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.