FITweb

Reklama

ZPĚT

Ovesná kaše, to je strava naše

Nastartujte pracovní den ovesnými vločkami – zasytí vás, dodají potřebnou energii a také spoustu zdraví prospěšných látek!

Ovesné vločky jsou nejen chutné a lehce stravitelné, ale také velmi zdravé. Účinně regulují hladinu cholesterolu a glukózy (krevního cukru), což je dobré nejen pro diabetiky, protože stabilní hladina cukru v krvi nás chrání před nepřekonatelnou chutí na sladké. Lecitin, který také obsahují, je důležitý pro výživu nervů a dobrou paměť. V kuchyni je využijete nasladko (viz následující recepty) i naslano.


MLÉČNÁ OVESNÁ KAŠE
Příprava: 10 minut

Na 4 porce:
* 500 ml mléka
* špetka soli
* 100 g ovesných vloček
* cukr nebo med na dochucení
* ovoce na ozdobení

Do hrnce se zesíleným dnem nebo speciálního hrnce na vaření mléka vlijte mléko a vsypte vločky. Lehce osolte a za občasného míchání přiveďte k varu. Stáhněte plamen, nechte probublávat, až vločky změknou a promění se ve šlemovitou kaši. Oslaďte, posypte ovocem a ihned podávejte.

Tip: Ovesnou kaši si můžete připravit také v mikrovlnné troubě: smíchejte vločky s mlékem či vodou a vložte do mikrovlnky asi na 4 minuty nebo až vznikne požadovaná konzistence.


KAŠE S DROBNÝM OVOCEM
Příprava: 15 minut

Na 4 porce:
* 1 hrnek ovesných vloček (asi 150 g)
* špetka soli
* 1–2 lžíce cukru nebo medu
* čerstvé ovoce
* skořice (není nutná)

Přiveďte k varu asi 750 ml osolené vody. Vsypte do ní hrnek ovesných vloček. Mírným varem a za občasného míchání vařte asi 15 minut – záleží na tom, jakou hustotu kaše máte rádi. Kaši oslaďte cukrem nebo medem, vlijte na talíř či do misky, posypte ovocem podle chuti a sezony.

Tip: Do hotové kaše můžete vmíchat bílý jogurt nebo zakysanou smetanu.


Zdroj: F.O.O.D.
Foto: Karel Kita
Text: Eva Všetičková
Food styling: Petra Frýdlová
Dekor styling: Venny Hladik

6.9.2012 8:15 | Eva Všetičková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda
  1. music

    music dalo by se toho napsat o tolik moc víc... to je trochu škoda, jinak vločky rulez! ;-)

    Čtvrtek 10:36

  2. laurrra

    laurrra nějak mi chybí ten recept naslano :-(

    Čtvrtek 17:50

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.