ZPĚT

5 důvodů proč načerpat minerály

Pod palbou slunečních Paprsků nebo při sortu je ta správná chvíle, kdy sáhnout po sklence minerální vody. Vodní someliéři vás navíc naučí, jak si vychutnat s tou správnou láhví minerálky i luxusní večeři!

1. Pro zdraví

Omezujete „umělé“ potraviny plné chemie? Pak asi chcete mít jistotu, co máte vlastně ve skleničce… Místo kohoutkové vody sáhněte po kvalitních pramenitých vodách a minerálkách z podzemních zdrojů, které ze zákona nesmějí být chemicky upravované. Navíc z minerálek doplníte i cenné minerály, jejichž množství v přirozených zdrojích podle výzkumů v poslední době poněkud pokleslo (například hodnota vápníku v brokolici se zmenšila na 73 %).

2. Nastudujte si etiketu

A které vody jsou vhodné i pro každodenní pití? Jsou to nízko- či středněmineralizované vody, které jsou obzvlášť v některých situacích ideálním zdrojem pro pokrytí nedostatku minerálních látek (třeba i po bujarém večírku). Seženete je běžně v obchodech, na rozdíl od minerálek vysokomineralizovaných – pro ty musíte většinou do lékárny. Vody s obsahem rozpuštěných pevných látek nad 1,5 g na litr by měly být označeny jako „bohaté na minerální soli“. Takové se na každodenní pití rozhodně nehodí.

3. Znalci vody jsou v kurzu

Pravděpodobně tušíte, které víno se hodí k rybám a které ke světlému masu… Ve Spojených státech a v západní Evropě už ale několik let získávají na popularitě i „vodní someliéři“, jejichž jazýček je mimořádně citlivý na různé chuti vod a minerálek. Jak zní jejich základní doporučení? K předkrmu si dát minerálku s nevtíravou chutí, která stimuluje chuťové buňky, zatímco k výraznějším pokrmům zvolit minerální vodu s mnohem silnější příchutí.

4. Povzbuzení pro sportovce

Minerální vody do svého arzenálu zařaďte také v případě, že se chystáte na energeticky náročný sportovní výkon. Vyhnete se tak křečím, vzniku otoků i předčasné únavě. Vždyť už ztráta 3 % tekutin v těle vede ke snížení sportovního výkonu a při ztrátě 5 % tekutin může docházet ke zvýšení tepu i ke křečím.

5. Zabírají i proti splínu

Útočí na vás všudypřítomný pracovní stres nebo máte problémy s usínáním? V boji se splínem vám pomůžou neperlivé minerálky, které obsahují hořčík. Právě tento prvek má mimo jiné blahodárný vliv i na nervovou soustavu, podporuje činnost mozku a schopnost koncentrace.

13.6.2013 10:49 | Kristýna Kalinová, Ilona Laužanská

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.