ZPĚT

Letní vychytávky

Nechce se vám v létě do zapocených tělocvičen a vydýchaných posiloven? Ani ve vnitřním bazénu a na squashovém kurtu to není ono? Proč si neužít sluníčka a pěkného počasí a nevyzkoušet některý z typicky letních sportů? Ale pospěšte si, máte na to jen několik měsíců do roka.

WINDSURFING

Možná si myslíte, že windsurfing můžete provozovat jen ve vysokých vlnách oceánu. Nenechte se mýlit, i v Čechách je několik míst, kde jsou pro tuto aktivitu vhodné podmínky. Windsurfing je jedním z nejnáročnějších sportů, při kterém zapojíte svaly celého těla. Tvrdí se, že v sobě spojuje prvky gymnastiky (balancování), přetahování (udržení plachty nad vodou), snowboardingu (zatáčení pomocí svalů nohou) a synchronizovaného plavání (někdy až nepříjemně dlouhou dobu strávenou pod vodou). Pokud s tímto sportem teprve začínáte, vybavte se velkou dávkou trpělivosti. Učení netrvá dny, ale spíše týdny. Než si pořídíte vlastní „prkno“ a plachtu, vyplatí se absolvovat alespoň základní kurz nebo si najít dobrého kamaráda-učitele, který windsurfing dobře ovládá. Jste zimomřivá? Pak neváhejte a pořiďte si neopren. Ve vodách chladnějších než 22 °C vám přijde vhod, navíc vás skvěle ochrání i před slunečními paprsky. Kde: Vranovská přehrada - široká vodní plocha, skvělé povětrnostní podmínky. Tip DIETY: Zvedání plachty se naučte nejdříve na suchu na pláži, ve vodě to pro vás pak už nebude žádný problém.

VODNÍ LYŽOVÁNÍ

Myslíte si, že když v zimě zvládáte s přehledem i černé sjezdovky, půjde vám vodní lyžování snadno? Neusněte na vavřínech. Sice se vám může zdát, že padat do vodních vln je o něco měkčí než do zmrzlého sněhu, ale i tak dá vodní lyžování pořádně zabrat. Soustřeďte se na napnuté paže, mírně pokrčená kolena a zpevněné břišní svaly. Cítíte-li, že už rovnováhu neudržíte a blížíte se pádu, pusťte se lana a raději spadněte. Pokud byste se křečovitě snažila udržet balanc, mohla byste se zranit. Vodní lyžování je vhodné pouze pro dobré plavce a lidé s problémy s kolenními klouby by se mu měli raději vyhnout úplně. Lyžujte pouze tam, kde vodní terén opravdu dobře znáte. Kameny na dně mohou být velmi nebezpečné a nikdy nevíte, kdy narazíte na vodní vír.

Kde: V Davli na speciální dráze pro vodní lyžování - více na www.water-ski.cz.

Tip DIETY: Zajímavou variantou vodního lyžování je tzv. knee boarding, kdy se klečí na krátkém „prkně“ - boardu a motorový člun vás táhne na laně. ==== POTÁPĚNÍ ==== I když se lze potápět i pod zamrzlou hladinou, přece jen je to příjemnější v poněkud teplejších vodách. Právě proto je léto nejlepší dobou, kdy začít. Nejdříve je však nutné absolvovat potápěčský kurz, proto na něj myslete ještě před letní sezonou. Základní kurz stojí okolo 7000 Kč a trvá asi 3 měsíce. I když je potápění poněkud nákladným koníčkem, zpočátku si můžete veškeré vybavení pouze půjčovat.

Nejkrásnější vodní svět naleznete samozřejmě v mořích (vyhlášené je Rudé moře a pobřeží - ajska), ale mnoho zajímavých míst je i v Čechách. Předtím, než se do potápění pustíte, se ubezpečte, že netrpíte žádnou srdeční ani dýchací chorobou. Jinak tento sport nevyžaduje žádnou zvláštní fyzickou zdatnost, pouze dobré plavecké schopnosti. Mnoho lidí, kteří jednou potápění zkusí, tomuto koníčku zcela propadnou a nedají na svět ticha pod vodní hladinou dopustit. Kde: Lom Starý Klíčov - www.lomecek.cz. Tip DIETY: Spoustu informací o potápění, kurzech, nutném vybavení i speciálních zájezdech za krásami podmořského dna najdete na www.strankypotapecske.cz. * ==== NELÁKÁ VÁS ANI JEDEN ZE ZMIŇOVANÝCH SPORTŮ? ====

MÁME PRO VÁS JEŠTĚ DALŠÍ TIPY:

* In-line bruslení

* Cyklistika

* Badminton

* Golf

** * Rafting

27.1.2009 13:39 | aktualizováno 21.12.2009 16:12 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.