ZPĚT

Hatajóga

Jestli jste také propadli kouzlu power jógy, určitě budete chtít po čase zkusit něco víc - nové pozice a cviky. Připravili jsme pro vás proto cvičební stránky s hathajógou. Je na vás, zda budete cvičit postupně nebo všechny cviky najednou.

rt}}Jestli jste také propadli kouzlu power jógy, určitě budete chtít po čase zkusit něco víc - nové pozice a cviky. Připravili jsme pro vás proto cvičební stránky s hathajógou. Cvičit můžete všechny cviky najednou nebo začít jedním a postupně přidávat ostatní.

==== CO ŘÍKÁ VAŠEK KREJČÍK O HATHA JÓZE ==== „Je velice jemná a klidná, nevyžaduje žádnou fyzickou zdatnost. Cvičení se hodí téměř pro každého. Hathajóga rozvíjí psychickou a fyzickou pohodu, pracuje na zklidnění mysli a umění se koncentrovat. Také celková harmonie a přenesení klidu do denního života může být jedním z cílů cvičení hathajógy. Důležité je správné hluboké dýchání. Při provádění cviků na obrázcích dýchejte plynule a snažte se mít hluboký dech. Dýchejte vždy nosem a zkuste vnímat nádech přes břicho, do žeber až pod klíční kosti, pak vše z plic vydechněte. Ve všech pozicích zůstávejte v nehybnosti a snažte se najít kromě nehybnosti a statiky těla klid v mysli. Pozornost je zaměřená vždy na dech, který je veden do daného místa v pozici.“ Tip: Pro lepš í udr žení rovnováhy se dívejte pouze do jednoho bodu a všechny pohyby provádějte pomalu.

==== BALANČNÍ POZICE KLEŠTÍ ====

Zvedněte nohy, chytněte se za palce a pomalými, netrhavými pohyby napněte nohy a protlačte hrudník vzhůru. Nezvedejte moc hlavu, abyste nepřepadli dozadu. Vydržte 2 až 3 minuty a pravidelně dýchejte. Účinek: rozvíjí aktivitu mozečku, rovnovážného centra. Bez zklidnění mysli se rovnovážné pozice nepodaří. Protahuje spodní část zad a aktivuje nervová zakončení v této oblasti.

==== ÚPLNÁ POZICE JEŘÁBA ==== Dřepněte si, položte dlaně za chodidla a zvedněte nohy nad zem. Spojte palce na nohách. Účinek: posiluje ramena, paže, aktivuje břišní orgány a pohlavní žlázy.

==== POZICE ZVEDNUTÉHO LUKU ====

Opačná paže uchopí nárt protilehlé dolní končetiny. Chvíli počkejte, uvolněte záda a protlačte chodidlo co nejvýše. Chybou bude, budete-li oddalovat zvednuté koleno z přímé linie těla.

Účinek: protahuje přední stranu dolní končetiny, zpevňuje vnitřní stabilizační systém a aktivuje nadledvinky.

==== POZICE EMBRYA ==== Snažte se najít v pozici rovnováhu. Provádějte postupně podle obrázku, nespěchejte. Účinek: protažení a uvolnění zad, hýždí, masáž orgánů uvnitř břicha.

==== POZICE VELBLOUDA ====

Klekněte si a protlačte pánev dopředu. Ruce dejte v bok, palce aktivují důlky na křížové kosti. Nebo položte ruce na bedra. Zvedejte hrudní kost nahoru do hrudního záklonu. Jednu paži spusťte dolů na patu. Poprvé můžete zůstat bez spuštění paží na paty. Pozici by neměly provádět osoby se zvýšenou funkcí štítné žlázy nebo ti, kteří mají problémy s bederní páteří.

Účinek:** zpružnění páteře, protažení přední strany těla, aktivuje parasympatický nervový systém pánve - kontrola vylučovacích orgánů. Působí proti nervozitě, stresu.

27.1.2009 13:39 | aktualizováno 21.12.2009 16:05 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.