FITweb

Reklama

ZPĚT

Fitness hity pro rok 2007

Období největší slávy klasického aerobiku již dávno pominuly, spinning si také svůj boom zažil a ani pilates nebo jóga již nikoho nepřekvapí. Jste zvědaví, co ve fitness nejvíce letí letos? Inspirujte se žhavými novinkami.

JUMPING

Jumping neboli jednoduše řečeno hopsání. Vraťte se několik let zpět do dětství a vzpomeňte si, jak jste se těšili na každou příležitost, kdy jste si mohli zaskákat na trampolíně. Pokud vás láká představa si tuto zkušenost zopakovat a ještě přitom spálit pěkných pár stovek kalorií, určitě si nenechte ujít hodiny jumpingu, které nabízí již několik fitness center v České republice. Většinou se setkáte s 30 a 60minutovými lekcemi, které jsou rozlišeny podle hlavního zaměření a určení. Na trampolínkách, které mají na přední části speciální držáky, se dá totiž nejen trénovat aerobní vytrvalost, ale také skvěle posilovat. Základní pohyb je samozřejmě hopsání a skákání, k tomu se ale přidávají také různé kopy, údery a prvky z klasického aerobiku. Při jumpingu zlepšujete kondici, tvarujete postavu a zlepšujete celkovou stabilitu těla. Díky měkkým dopadům, které pružná trampolína tlumí, šetříte klouby a zároveň aktivujete i hluboké vrstvy svalů a tzv. stabilizační systém. Na www.jumping.cz naleznete seznam center, kde si můžete trampolínky vyzkoušet.

BOSU BOSU

zna mená v angličtině „both side up“ neboli obě strany nahoru. To také jasně naznačuje, že BOSU lze použít ve dvou základních polohách – s platformou dolů nebo vzhůru. Již na první pohled je jasné, že jde o jakousi kombinaci míče a stupínku a z toho vyplývá i druh cvičení. Na BOSU lze vystupovat, vyskakovat a cvičit základní aerobní kroky, ale s mnohem větší náročnost, protože neustále udržujete rovnováhu. Při posilování brzy zjistíte, že na BOSU můžete provádět neskutečné množství cviků na všechny partie. Ideální je samozřejmě především na posilování břišních a zádových svalů, ale zkrátka nepřijdou ani paže a zadeček. Až vyzkoušíte několik kliků na „obráceném“ BOSU, dáte mi ur čitě za pravdu, že co do náročnosti a efektivnosti se vůbec nemohou s klasickými kliky srovnávat. BOSU pochází z fyzioterapie, stejně jako většina jiných balančních pomůcek, které se dnes již běžně ve fitness používají (např. gymnastické míče, over bally). Abychom vám cvičení na BOSU více přiblížili, připravili jsme pro vás v tomto čísle celý cvičební seriál . A další cviky najdete také na

FITBOX

Dáváte přednost tvrdším formám cvičení, při kterých můžete vybít nahromaděnou energii a agresi? Pokud ano, je pro vás fitbox to pravé. Cvičí se ve skupině na speciálně u pravených boxovacích totemech za doprovodu dynamické hudby, která vás motivuje vydržet až do konce. Popravdě řečeno, při první lekci s tím budete mít asi trochu problém. Hodina obsahuje několik základních úderů a kopů, které se kombinují s různý mi cviky. Zpočátku můžete všechny údery provádět bez totemu „do prázdna“ a až je budete 10 0% umět, opřete se do toho vší silou. Na své sipřijdou téměř všechny věkové kategorie, muži i ženy. Fitbox není vhodný pouze pro lidi s nadváhou nebo problémy s klouby. Chcete-li opravdu hubnout, nezapomeňte si s sebou vzít měřič tepové frekvence, kterým si můžete kontrolovat, že se stále pohybujete v aerobní zóně. Ta se totiž při fitboxu překročí velmi snadno. Cvičí se fitbox i u vás? Podívejte se na

BIKRAMJÓGA

Bikramjóga je dynamický 90 minutový program 26 póz z hathajógy, který se cvičí ve speciálním sále vyhřátém na 42 °C. Sestav a je vždy stejn, protože každá pozice systematicky připravuje tělo na další pózu. Lekce jsou společn, každý si cvičí podle svých možností. Zpočátku můžete vní matkombinaci vysoké teploty a intenzivního cvičení jako nepříjemnou, brzy si však zvyknete, navíc si můžete kdykoli během lekce sednout a odpočívat . Důležitý jeneustálý příjem tekutin, a to nejen v průběhu lekce, ale i před a pohodině. Propagátoři bikramjógy tvrdí, že se tělo stává v teple mnohe m pružnější a ohebněj, takže se předchází různým zraněním, dochází k detoxikaci organismu a stimuluje se i spalování tuků. Na bikramjógu si nezapomeňte vzít dva ručníky a minimálně 1,5 l vody, 2– 3 hodiny před lekcí raději nejezte. Více informací na

27.1.2009 13:39 | aktualizováno 21.12.2009 16:00 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.