ZPĚT

Radovánky (nejen) na sněhu

S tím, jak klesá rtuť na teploměru, mizí i chuť mnohých z nás cokoli dělat. Není potom divu, že se na jaře jen těžko soukáme do džín, které nám ještě na podzim skvěle padly. Aby tomu letos bylo jinak, máme pro vás několik tipů na zimní aktivity, které vás budou nejen bavit, ale spálíte při nich i nezanedbatelné množství kalorií.

SNOW-WALK

Obujte si sně žnice a vyrazte do hlubokého sněhu. Nečekejte ale klidnou a relaxační procházku . Chůze v hlubokém sněhu je pěkně náročná . Lze ji přirovnat k běhu v písku. Spálíte mnohem více kalorií než při pohybu po pevném povrchu. Kromě toho, že posílíte celé tělo, zároveň prozkoumáte okolí a nezanedbatelný je i vliv na imunitní systém. Tento sport je relativně bezpečný, pouze si musíte zvyknout na manipulaci se sněžnicemi . SPOTŘEBA KALORIÍ : 320 kcal/3 0 minut

SJEZDOVÉ LYŽOVÁNÍ

Nejrozšířenější a nejoblíbenější zimní sport, při kterém dostanou zabrat hlavně svaly stehen a hýždí, ale také trup a paže. Sjezdové lyžování je vhodné především pro ty, kteří chtějí trénovat rychlost a vytrvalost. Kalorickou spotřebu ale výrazně snižuje dlouhé čekání ve frontách na vlek, při kterém si dopřáváte svařáček nebo horkou klobásu. Vybírejte si proto spíše velká lyžařská střediska, kde se množství lidí rozptýlí na několika sjezdovkách a jako svačinu si dejte ovoce nebo hrst oříšků.

SPOTŘEBA KALORIÍ: 200 kcal/30 minut

BĚŽKY

Chcete si dát opravdu, ale opravdu pořádně do těla? Vypotit všechno cukroví, které jste spořádali o Vánocích a ono se vám mezitím usadilo na bocích a bříšku ve formě oblých bochánků? Pak není lepšího sportu než běh na lyžích. Jde o velmi zdravý, ale také náročný sport, který aktivuje až 90 % svalstva celého těla. Nejvíce samozřejmě zabírají svaly nohou, a to stehen, lýtek i boků. Velkou část práce však odvedou i paže. Běh na lyžích je sport vhodný téměř pro všechny. Dokonce i pro ty, kteří mají problémy s klouby a zády. SPOTŘEBA KALORIÍ: 350 kcal/30 minut

SNOWBOARDING

Zapřisáhlí lyžaři a „prknaři“ se navzájem nemají příliš rádi. Na sjezdovce jedni druhým překážejí, protože každý z těchto sportů vyžaduje poměrně dost odlišný styl jízdy. I když je snowboard oblíbený především u mladších ročníků, jezdit na něm může skoro každý. Stačí, když máte dost chuti a odvahy. Na snowboardu se totiž naučíte jezdit mnohem rychleji než na lyžích. Výdej energie u snowboardingu dost záleží na tom, na jakém terénu a jak rychle jezdíte. Čím rychlejší a těžší je terén, tím více energie vydáte.

SPOTŘEBA KALORIÍ: 210 kcal/30 minut

BRUSLENÍ

Nemáte-li čas nebo možnost jezdit na hory, nezoufejte. Zamrzlý rybník nebo speciální plocha na bruslení je téměř v každém městě. Pokud jste v létě trénovali in-line bruslení, budete mít nyní velkou výhodu. Pohyb na ledu je velmi podobný, stačí chvilka a půjde vám to stejně dobře. Ti, kteří na bruslích stojí poprvé, neudělají chybu, když s sebou vezmou zkušenějšího kamaráda, který jim vysvětlí techniku jízdy a poskytne jim záchranu před pádem na tvrdý led. Budete-li trénovat pravidelně alespoň 2x týdně, dočkáte se nejen obdivu nad vaším ladným pohybem na ledě, ale vytvarujete si také štíhlé nohy, jaké vídáte u profesionálních krasobruslařek.

SPOTŘEBA KALORIÍ: 200 kcal/30 minut


27.1.2009 13:39 | aktualizováno 21.12.2009 15:46 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.