ZPĚT

Kickbox

Máte pocit, že když se při tréninku pořádně nezapotíte, nebyl to vlastně ani žádný trénink? Nebaví vás složité choreografie na aerobiku a při józe usínáte nudou? Zkuste kickbox pro ženy. Kromě skvělé kondice si vyboxujete také bezkonkurenční postavu do plavek.

Kickbox je sport, který se vyvinul za přibližně posledních třicet let v USA. Na rozdíl od starých bojových umění jako karate či kung-fu, kickbox se nezabývá filozofií. Jde pouze o to, aby se bojovník naučil co nejlepší kombinaci technik, kterými dojde nejsnadněji k vítězství. V 90. letech se začal kickbox rozšiřovat i do fitness center a pronikat i mezi lidi, kteří chtějí jen zlepšovat fyzičku a nemají ambice profesionálního boxera. Bez povšimnutí jej nenechaly ani ženy.

VYBOXUJTE SI SEBEVĚDOMÍ

V čem se liší kickbox žen od klasického, smíšeného tréninku kickboxu? Obsahuje méně silových cviků (kliků, shybů atp.), neobsahuje sparring (trénink ve dvojici s použitím všech technik). Zaměřuje se především na fitness – zlepšení kondice, flexibility, rychlosti reakce, zhubnutí, získání sebevědomí. Zároveň však naučí něčemu novému, co může pomoci např. při sebeobraně.

CENTIMETRY MIZÍ PŘED OČIMA

Kickbox jako sport určený pro získání lepší fyzičky, je také účinným spalovačem tuků. Během lekce vydáte podobné množství kalorií, jako např. při spinningu. Na rozdíl od jízdy na kole ale procvičíte celé tělo a vytvarujete svaly i na rukou. Nejvíc dostávají zabrat hýžďové a stehenní svaly, pozadu nezůstanou ani nevzhledné špíčky na bocích. Kickbox je vlastně určitým druhem intervalového tréninku, kdy střídáte aerobní a silovou zátěž, což je pro hubnutí nejúčinnější.

V ČEM NA KICKBOX

Zapomeňte na hadříky, které nosíte na aerobik nebo na jógu. V kickboxu žádná módní pravidla neplatí a jediné, co je důležité, je pohodlnost a volnost pohybu. Ideální jsou dlouhé volné kalhoty nebo boxerské kraťasy, top a mikina na úvodní část, kdy ještě nejste zahřátí. Většina trenérů se shoduje v tom, že lepší je cvičit naboso, není to ale podmínkou. Naprosto nepostradatelné jsou bandáže, které zpevňují zápěstí a chrání klouby. ? —-

Ani kickbox není bez pravidel

PŘI TRÉNINKU KICKBOXU JE TŘEBA DODRŽET NĚKOLIK DŮLEŽITÝCH ZÁSAD:

1. při kopech a úderech nikdy nepropínejte kolena a lokty

2. pevně zatněte pěsti

3. při úderech mírně vytočte bok

4. základní postavení je s nohama na šířku ramen, odlehčené paty a u praváků je pravá noha mírně vzadu

Taebo

Podobná lekce jako kickbox aerobic se srovnatelnou intenzitou. Zatímco kickbox aerobic prošel spíše rukama cvičitelů aerobiku, a může tedy obsahovat podobné prvky jako aerobik, taebo se nachází spíš od aerobiku dál. Na kickbox aerobiku budete cvičit pomaleji a cvičitel vytvoří komplikovanější sestavu do hudby, jako v klasickém aerobiku, v taebu budete opakovat bojové prvky jednotvárněji a ve velké rychlosti, bez choreografie. Pozor – na závěr hodiny taebo se cvičiteli netleská!

CEOBoxing

CEOBoxing je kondiční, na míru šitý fitnessový program pro muže a ženy, který vyvinul Delroy D. Scarlett, bývalý profesionální boxer. Jedná se o intenzivní trénink, kde se využívá technik boxu, kickboxu a thajského boxu. Název CEOBoxing (Chief Executive Offi cer – v překladu generální ředitel) je použit z důvodu hojné návštěvnosti tréninků právě vrcholovými manažery, kteří jsou velmi časově zaneprázdnění, ale chtějí se zbavit stresu a udržet se ve formě bez rizika zranění. Nicméně neznamená, že musíte nosit oblek a kravatu, případně kostým, abyste se mohli tréninků účastnit. Trénink probíhá v Delroy`s gymu a trvá od 45–90 minut podle požadavků a časových možností klienta, který si tento program utváří sám podle doporučení svého trenéra – je jen na klientovi, jak intenzivní ho chce mít. Každá lekce obsahuje vždy zahřátí na začátku (běh, švihadlo, běh se stínovým boxem apod.), dále pečlivý strečink, aby nedošlo ke zranění, v hlavní části následují cviky kombinující posilování, kardiorespirační vytrvalost a celkovou fyzickou zdatnost. Díky technikám bojových sportů se zlepšíte ve vlastní sebeobraně a získáte pocit větší sebedůvěry, že se o sebe dokážete postarat, pokud byste se náhodou ocitli v nebezpečné situaci.

Fitbox

Fitbox vychází z bojového umění a stejně jako kickbox využívá různých kopů a úderů rukou. Na rozdíl od kickboxu se však cvičí u speciálního boxovacího totemu, do kterého směřuje většina ran. Další rozdíl je, že fitbox se cvičí za doprovodu velmi dynamické hudby a ve skupině – podobně jako například kickbox aerobik. Během lekce vás vede zkušený instruktor, který udává tempo a zároveň vás motivuje k lepšímu výkonu. Při fitboxu si můžete také měřit tepovou frekvenci a přizpůsobovat intenzitu tréninku vašemu cíli – hubnutí, zvyšování kondice apod. Baví vás pocení se ve skupině? Potřebujete mít kolem sebe další lidi, abyste podali ten nejlepší výkon? Pokud ano, pak je pro vás fitbox ten pravý druh bojového sportu.

27.1.2009 13:39 | aktualizováno 21.12.2009 15:45 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.