FITweb

Reklama

ZPĚT

Letní zábava

V letních měsících je chuť ke sportování větší, ale do posilovny a fitka nás to zrovna neláká. Při stoupající teplotě nemáme náladu ani na kolečkové brusle, běh nebo plavání. chceme se bavit s přáteli a u toho spalovat kalorie.

FRISBEE

Zahrajte si s frisbee! Při házení létajícího talíře se dobře pobavíte a navíc i uděláte něco pro svou postavu. Nejlepší varianta pro ty, co hledají zábavu, a málo dřiny. Je vhodný pro každého, protože nevyžaduje žádnou speciální přípravu nebo předchozí znalosti. Aby měl tento sport co největší efekt, zatáhněte břicho a talíř odhoďte vší silou, a přitom švihněte trupem. Díky tomuto sportu budete obratnější, budete mít lepší refl exy a budete lépe koordinovat svoje ruce a nohy. Při pravidelné hře si skvěle vypracujete paže a navíc protáhnete celé tělo. Spálíte 1890 kJ/450 kcal za 1 hodinu.

BADMINTON

Badminton můžete na rozdíl od tenisu provozovat kdekoli. Stačí vám dvě rakety, míček a můžete si sportovně zpříjemnit dovolenou. Badminton je sport, při kterém dochází k velkému jednostrannému zatížení. Na jedné polovině těla (strana hrající paže) jsou svaly zapojovány častěji než na druhé, proto jsou svaly této poloviny více vyvinuté, zatímco svaly druhé poloviny jsou ochablejší. Proto nezapomínejte na dostatečné protažení a kompenzační cvičení. Nejvíce zabrat dostává čtyřhlavý sval stehenní, přední sval holenní, trojhlavý sval lýtkový a velký sval hýžďový. Zároveň zapojujete zádové svaly a svaly na rukou.

Spálíte 2018 kJ/480 kcal za 1 hodinu.

TENIS

Bílý sport už dávno není jen „bílý“, a už vůbec ne pro snoby. Při rychlých startech za míčkem si natrénujete rychlost a zároveň koordinaci. Pozor ale na klouby, které neustálým zastavováním a rozbíháním trpí. Při poskakování po kurtu a běhání za míčkem samozřejmě procvičíte ještě i nohy a zadek a posílíte srdeční činnost. Při tenise krásně vytvarujete a posílíte záda, ramena, bicepsy a tricepsy. Spálíte 2100 kJ/ 500 kcal za 1 hodinu.

PÉTANQUE

Tato hra se těší největší oblibě u Francouzů. Je to v podstatě spojení vrhání koule, která má hmotnost v rozmezí od 0,650 do 0,800 kg (max.), a chůze. Terén pro pétanque není v pravidlech přímo určen. Nejčastěji je ovšem vidět povrch podobný cestičkám v parku (udupaný písek). Hrát ho tedy můžete téměř kdekoli a díky tomu, že se příliš nezpotíte, tak i klidně místo oběda. Posílíte ruce, protáhnete nohy chůzí a ohýbáním pro koule rozpohybujete tělo.

Spálíte 1400 kJ/333 kcal za 1 hodinu.

PÁDLOVÁNÍ A VESLOVÁNÍ

Není nic lepšího, než prožívat léto u vody. Vyrazte na lodi po řece nebo rybníce. Pádlování rozvíjí pohybovou koordinaci a obratnost. Posilují se hlavně ruce, ramena a záda. V náročnějších úsecích se zapojují i stehna a břišní svaly. Sílu pro pádlování dodávají především svaly deltové, hrudní a široký sval zádový. Při veslování si zpevníte a vypracujete hlavně paže a záda. Pro co největší účinek používejte dlouhá vesla. Tak až budete příště na lodičkách, hurá do toho! Spálíte 2520 kJ/600 kcal za hodinu. —-

! SPORTOVNÍ AKTIVITY PRO LENOCHY !

* Vyplejte svou květinovou zahrádku. Posílíte svaly na rukou a spálíte 0,305 kJ/kg/min.

* Zryjte záhonek po bramborách. Pracovat budou nejen nohy, ale také ruce a zádové svaly. Za námahu vás čeká úbytek 0,525 kJ/kg/min.

* Štípání dříví na táborák. Pokud se vzdáte opékaného špekáčku a využijete jen posilování rukou a zádových svalů při štípání, zbavíte se 0,355 kJ/kg/min.

* Postavte s dětmi hrad z písku. Ony budou mít radost a vy se budete těšit ze spálených 0,1 kJ/kg/min.

27.1.2009 13:39 | aktualizováno 21.12.2009 15:40 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.