ZPĚT

Sportovat jde pořád

Ať trávíte dovolenou kdekoli, nezapomeňte na pohyb. Nejlépe si odpočinete, když budete relaxovat aktivně i pasivně. Na každý den si naplánujte alespoň půl hodiny nějakého sportu - pak se nemusíte bát ani přeplněných švédských stolů nebo jahodových knedlíků.

Nejlépe si odpočinete, když budete relaxovat aktivně i pasivně. Na každý den si naplánujte alespoň půl hodiny nějakého sportu - pak se nemusíte bát ani přeplněných švédských stolů nebo jahodových knedlíků.

VE MĚSTĚ

Šlápněte do toho Spinning je vhodný nejen pro vášnivé cyklisty, ale i pro ty, kteří za celý rok na kolo nesednou. Jezdit na kole pravděpodobně umíte a to ostatní vás naučí instruktor. Za hodinu spálíte i 3000 kJ, což je víc, než obsahuje jeden opulentní oběd. To už ta námaha stojí za to, ne? Proč ho vyzkoušet? Zhubnete, a ještě přitom vytvaruje problémové partie zadečku a stehen. Velké svaly vám nehrozí, když zvolíte lehký převod a budete šlapat v plynulém tempu. —-

VYDECHNĚTE NA JÓZE

Máte dost stresu a hektického života ve velkoměstě? Zajděte si na jógu. Klidné prostředí a hudba vám během pár minut dodají novou energii a po několika lekcích zjistíte, že jste skutečně mnohem vyrovnanější. Složitých pozic se bát nemusíte, nikdo napoprvé nezvládne stoj na hlavě. Na józe je úžasné, že na vás nikdo nebude spěchat. Naopak, jóga je o dýchání a správné technice, kterou vás dobrý lektor naučí.

Proč ji vyzkoušet?

Protože má pozitivní vliv na celý organismus. Přestanou vás bolet záda, časem překvapivě zjistíte, že se nehrbíte a chodíte narovnaní. I když se to na první pohled nezdá, jóga (především power jóga) má skvělý vliv i na postavu.


U MOŘE

Plavání ve vlnách Kdy jindy máte tolik příležitostí k plavání jako u moře? Nemusíte se vyhýbat jiným plavcům a do vody můžete kdykoli. Vlny kladou odpor, takže musíte víc zabrat, abyste uplavali to samé co v bazénu. Mořská voda navíc pečuje o pokožku. Proč to vyzkoušet? Šetří klouby i páteř, a přitom procvičí celé tělo. Převážně při něm zabírají svaly paží a nohou, ale podle stylu a rychlosti, s jakou plavete. Dýcháte-li do vody, poděkují vám i vaše plíce. —-

BĚH NA PLÁŽI

Běh nebo rychlá chůze po pláži je mnohem náročnější než stejný pohyb po pevném povrchu. Už jste se někdy zkoušeli proběhnout podél moře za východu slunce? Využijte toho, že máte celý den pro sebe, a alespoň párkrát to vyzkoušejte. Při běhu zhluboka dýchejte slaný vzduch, který má pozitivní vliv na celou dýchací soustavu.

Proč to vyzkoušet?

Běh v každé podobě je skvělý aerobní sport, který podporuje hubnutí. Sami si můžete volit intenzitu a délku trasy. I když běh naboso procvičuje i drobné svaly na chodidle, raději běhejte obutí - v písku se mohou skrývat ostré předměty, navíc budete šetřit klouby.


NA CHATĚ

Krok za krokem Turistika nebo rychlá chůze je jeden z nejzdravějších sportů. Trasu vyberte z rozmyslem, co se na mapě zdá jako kousek, může být ve skutečnosti velká vzdálenost. Chůze s kopce je paradoxně mnohem náročnější než chůze do kopce. Ideální je mírně vlnitý terén, který vede po přírodních cestičkách. Proč to vyzkoušet? Posílíte srdce, plíce, zhubnete a vytvarujete spodní polovinu těla. Kromě toho spojíte užitečné s příjemným, protože poznáte krásy přírody nebo nějaké zajímavé památky. Nezapomeňte na dobré boty, puchýře mohou zkazit každou procházku. Na dlouhé výlety si neberte těžká zavazadla. —-

UFONI NA ZAHRADĚ

Přeměňte svoji zahrádku v přistávací dráhu pro létající talíř. Na ufony ale čekat nemusíte. Létající talíř neboli frisbee je ideální sport pro celou rodinu, při kterém zabavíte tatínka i tříletého synovce. Vy si budete moci navíc i odečíst významné množství kalorií, které za hodinovou hru spálíte. Při této zábavné hře tělo nejen procvičíte, ale také protáhnete, což se po lenošení na sluníčku jen hodí.

Proč to vyzkoušet?

Protože vás to bude bavit a ani nebudete mít pocit, že sportujete. Vytvořte týmy a hrajte o nějakou zajímavou cenu. Druhý den ucítíte hlavně svaly paží, ramen a stehna. Při frisbee zabírá také bříško a záda, takže vlastně zapojíte celé tělo.


HURÁ NA KOLO

Zavřete auto do stodoly nebo „ztraťte“ na celý týden klíčky. Jezděte na kole. Na nákup do města, na koupaliště nebo třeba i na poštu. Na vesnicích a malých městech je cyklistika nejrozšířenější sport, protože jde i o výborný a rychlý dopravní prostředek. Za týden tak najedete víc kilometrů než za celý rok ve městě.

Proč to vyzkoušet?

Protože můžete za čtrnáctidenní dovolenou zhubnout až o 3 kg, zvlášť pokud máte jinak spíše sedavý způsob života. Kromě toho výrazně zlepšíte fyzičku. Do terénu se hodí horské kolo, na silnice silniční a pokud budete obě varianty kombinovat, tak si vyberte kolo trekingové.

27.1.2009 13:39 | aktualizováno 21.12.2009 15:38 |

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.