ZPĚT

Fitness hity

Hledáte inspiraci pro další cvičení? Ztrácíte motivaci, protože vás trénink už nebaví? Světoví odborníci na fitness přinášejí každý rok několik novinek, z nichž se chytnou jen ty nejlepší. Které to jsou letos?

PORT DE BRAS

Kde to vyzkoušet:

Pavla club, www.pavlaclub.cz Tento cvičební program vznikl spojením klasického tance, posturálních technik a strečinku. Na první pohled lidé cvičící Port de Bras připomínají rozcvičující se baletky. Ale přesto Port de Bras nevyžaduje žádnou taneční průpravu. Plynulé sekvence pohybů protahují zkrácené svaly, uvolňují i mobilizují páteř a kloubní spojení, zlepšují koordinaci, zdokonalují pohybové stereotypy a pozitivně ovlivňují estetiku a ladnost pohybů celého těla. Hudba ve stylu Chill Out a Ethnic Ambients dotváří atmosféru, při které zapomenete, že vlastně cvičíte. Zajímavostí je také to, že tento tanečně-kondiční cvičební styl byl vytvořen mužem!

ZUMBA DANCE

Kde to vyzkoušet:

Holmes Place, www.holmesplace.cz Zumba kombinuje zábavné s efektivním. Používá latinsko-americkou, fitness a mezinárodní hudbu. Tento druh tance je založený na časových sekvencích, kde se střídá rychlá část s pomalou a v této kombinaci dochází ke spalování tuku a tvarování celého těla. Je to ideální lekce pro každého, kdo chce hubnout s radostí, zábavně a beze stresu. Zumba obsahuje velmi jednoduché až pokročilé taneční variace, které se dají jakkoli kombinovat.

ROWING - VESLOVÁNÍ

Kde to vyzkoušet:

Big 1 One, www.big1fitness.cz Jedná se o specifi ckou skupinovou aktivitu na veslařských trenažérech Concept2 vedenou trenérem s hudbou měnící rytmus, při které získáte dobrou fyzickou kondici mnohem rychleji než např. při aerobiku. Současně si kvalitně procvičíte hlavní svalové skupiny - paže, nohy, záda, ramena, břicho a hýždě. Skupinové veslování se dělí do několika lekcí, které se liší určením i zaměřením na vytrvalost nebo formování postavy. Některé jsou zpestřené použitím posilovacích pomůcek nebo spojením lekce se sólovou aktivitou (aerobikem, boxem, tancem apod.). H. E. A. T. Kde to vyzkoušet: K2 Sport Centrum,

Nejvýstižněji lze tento velmi příjemný, jednoduchý, ale účinný program popsat jako chůzi do kopce. Trénuje se na běžeckých pásech s mírným převýšením. A co to vlastně znamená H. E. A. T.? Jsou to začáteční písmena čtyř anglických slov - High Energy Aerobic Training. Ta se dají volně přeložit jako „aerobní cvičení s vysokým energetickým výdejem“. H. E. A. T. vychází z nejpřirozenějšího lidského pohybu, chůze, a díky obrovské variabilitě je vhodný opravdu pro každého. Podobně jako např. u spinningu si sami nastavujete zátěž/sklon pásu i rychlost chůze. Lekci vede instruktor, který vás po celou dobu motivuje a zároveň kontroluje, zda cvičíte správně.

WELLNESS JÓGA

Kde to vyzkoušet:

Energy Studio, www.energystudio.cz Je pro vás powerjóga moc náročná a hathajóga naopak příliš klidná? Zkuste wellness jógu, jež kombinuje jógový přístup a uvolňování svalů. Tvoří ji krátké nedynamické sestavy, klidné a nenásilné zaujímání ásan, jejich procítění, relaxace a krátké prožitkové meditace. Nejste-li ohební, využijete pomůcky -bolstery, pásky a deky.

V pozicích budete dýchat, prociťovat je a přechodem do další pozice nezrušíte klid, který ve vás cvičení vyvolává. Úvodní relaxace, aktivace páteře, pánve, práce s pánevním dnem, jednotlivé ásany, pránájáma, hathajógové techniky (uddijána bandha, néti) a závěrečná krátká meditace vytvářejí celý koncept wellness jógy. Je fyzicky nenáročná a uklidňující. Obnovuje ve vás energii a kumuluje ji!

ROPE SKIPPING

Kde to vyzkoušet:

Holmes Place, www.holmesplace.cz Zavzpomínejte si na dětství a skákejte přes švihadlo.

Lekce rope skippingu jsou určené pro všechny, kdo si chtějí zlepšit fyzičku. Jde o jeden z nejnáročnějších druhů tréninku, proto zvažte, jestli jej zvládnete. Pokud ano, budete pak při lekci kombinovat techniku nohou, skok přes švihadlo a další aerobní a posilovací prvky, které zapojí svalstvo celého těla. Bonusem navíc je spálení až 1000 kcal za hodinu!

16.4.2009 16:15 | aktualizováno 16.12.2009 15:37 | PAVLA MAŘÍKOVÁ

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.