ZPĚT

Fitness poradna

Tentokrát jsme vaše otázky týkající se hubnutí a pohybu položili známé cvičitelce Hance Kynychové. Co vás tedy zajímalo a s čím jste chtěli poradit?

CVIČENÍ PO PORODU

Za pár dní mám termín porodu, a protože jsem přibrala skoro 20 kilogramů, už pomalu plánuji, jak se potom pustím do pohybu. Než jsem otěhotněla, nijak zvlášť jsem nesportovala. Teď mě ale zajímá, s čím a jak dlouho po porodu bych měla začít. Kamarádky mě uklidňují, že většinu kilo nechám v porodnici, a navíc pak budu mít úplně jiné starosti, ale přesto… Co s kily, která mi zůstanou?
Hanka

Hanka Kynychová: Milá Hanko, v první řadě vám přeji úspěšný porod bez komplikací. S jednoduchým cvičením můžete začít již v šestinedělí, a to bez ohledu na to, zda porodíte přirozeně nebo císařským řezem. V porodnici by vám měly sestřičky ukázat, jak posilovat pánevní dno, které bylo v minulých měsících i při porodu hodně namáhané. Je možné, že většinu kilogramů nabraných v těhotenství necháte skutečně v porodnici, nicméně každá z nás má po těhotenství povolené určité partie – především bříško, stehna, hýždě. Cviky na tyto partie najdete na . Pokud vám několik kilo zůstane, nezapomeňte také na aerobní trénink, který na hubnutí působí nejlépe. A zhodnoťte svoji stravu a pitný režim.

NOVÉ CVIČENÍ - H. E. A. T.

Slyšela jsem, že Hanka Kynychová začala cvičit nějaký nový fitness program H. E. A. T. Můžete mi o tom prozradit víc? Už dva roky chodím na aerobik a přiznám se, že by to chtělo nějakou změnu.
Andrea

Hanka Kynychová: Vaše informace jsou naprosto správné. Skutečně jsem se stala instruktorkou nového fitness H. E. A. T. PROGRAMu a doporučila bych ho všem, kteří hledají zajímavý aerobní pohyb. Abych vám ho mohla přiblížit víc, začnu tím, že H. E. A. T. znamená v překladu „aerobní cvičení s vysokým výdejem energie“ a vychází ze základního lidského pohybu, kterým je chůze. Ta se při tréninku odehrává na speciálních mechanických pásech Maxerunner, jež jsou poháněny pouze energií toho, kdo na nich cvičí, takže si můžete náročnost celého tréninku regulovat naprosto sama. Nabídne vám možnost vyjít si na „lehkou procházku“ stejně jako „šplhat po horách“, to všechno pod dohledem lektora a za příjemné hudby. Je vhodné pro všechny věkové i vytrvalostní skupiny a bude se vám hodit také pro zvýšení celkové kondice. Podrobnosti najdete na .

POTŘEBUJU VYTVAROVAT STEHNA A LÝTKA

Před půlrokem jsem začala hubnout a musím říct, že úspěšně. Mám dole devět kilo (62 kg na 172 cm), s čímž jsem spokojená. Jako pohyb jsem zvolila dvakrát týdně aerobik. S čím ale nejsem spokojená, je vytvarování postavy. Přála bych si mít hlavně pevnější stehna a více vyrýsovaná lýtka, protože jsem si letos slíbila, že si užiji léto v sexy minišatech, ale tak, jak jsem zatím celá „povolená“, to moc nadějně nevidím. Poradíte mi?
Linda

Hanka Kynychová: Moc vám gratuluji k tak velkému úbytku na váze! Máte pravdu, že po zhubnutí je potřeba postavu zpevnit posilovacím cvičením. Aerobik je skvělý na spalování tuků, ale svaly příliš nevytvaruje. Můžete zkusit posilovací trénink v posilovně s trenérem nebo cvičit podle DVD, případně knihy. Mnoho cviků najdete také na . Svůj trénink pak každopádně pravidelně obměňujte, svaly mají tendenci si na zátěž zvykat.


Dnes odpovídá Hanka Kynychová, cvičitelka a majitelka Fitness clubu Hanky Kynychové, www.fitness-kynychova.cz

9.7.2009 17:50 | aktualizováno 16.12.2009 14:43 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.