ZPĚT

Vyberte si pohyb

Chcete hubnout? Nebo „jen“ tvarovat postavu do ladných křivek? Chystáte se teprve se cvičením začít? Ať je váš cíl jakýkoli, máme pro vás devět tipů na cvičební lekce ve fitness centrech, které vám pomohou vašeho snu dosáhnout.

1 CHCI ZAČÍT CVIČIT

POWER STRETCH www.holmesplace.cz Toto cvičení je velmi vhodné pro ty, kteří už dlouho necvičili, a chtějí s tím znovu začít. Odstraňuje negativní dopady pasivního způsobu života, při němž nám ochabují svaly. Za pomoci různých technik cvičení – balančních, silových, protahovacích i body and mind – navrací tělu přirozenou rovnováhu a pružnost. Díky tomu, že tato lekce obsahuje prvky jógy, pilates i strečinku, můžete si později vybrat, co vás nejvíce baví, a na to se pak zaměřit. Power stretch se cvičí většinou naboso a je vhodné, abyste měli dlouhé rukávy i nohavice, aby byly velké klouby udržovány v teple.

G. A. P. www.facefitness.cz Chcete-li čistě jenom posilovat, protože aerobní trénink si dáte v jiný den nebo individuálně v kardiozóně, zvolte lekci G. A. P. (neboli břicho, záda, pánev). Jde o posilovací lekci bez aerobikových choreografi í zaměřenou na hýžďové a břišní svalstvo i zpevnění pánevního dna. Cvičí se s pomůckami i „pouze“ vlastní vahou, vestoje i na podložce. Tato lekce je určena především ženám, neboť právě ony potřebují nejvíce procvičovat pánevní dno, na které se při běžných lekcích trochu zapomíná.

KALANETIKA www.kalanetika.cz Kalanetika je klidné cvičení pro muže ženy, které je zaměřeno na celkové posílení a protažení těla. Učí správnému postoji a při cíleném cvičení vyrovnává veškerou svalovou nerovnováhu, která je důsledkem každodenního „používání“ našeho těla. Cvičí se při pomalé hudbě a s relativně velkým počtem opakování (až 100 i více). Kalanetika je vhodná pro všechny, kteří chtějí naučit své tělo fungovat správně, i když zrovna necvičí. Je vhodná také pro ty z vás, kdo nechcete nebo nemůžete při cvičení zatěžovat klouby či partie bolestivé po zranění, případně máte problémy pohybového aparátu. Začíná se cvičit rovnou na podložce bez předchozího aerobního zahřátí.

2 CHCI TVAROVAT POSTAVU

CIRCLE TRAINING

www.holmesplace.cz

Smyslem circle trainingu neboli kruhového tréninku je posilovací trénink celého těla v kombinaci s aerobní zátěží. Instruktor/trenér zvolí určitý počet stanovišť, tj. cviků, které na sebe s minimálními pauzami navazují. Většinou se střídá silový trénink s vytrvalostním. To znamená, že mezi jednotlivými posilovacími cviky cvičíte po určitou dobu (většinou pár minut) některý z aerobních cviků – například skoky přes švihadlo, běh na místě, výstupy na step apod. V závěru nechybí důkladné protažení. Tento typ lekce bude vyhovovat všem, kteří nemají rádi složité choreografie a spíše dávají přednost důkladnému tréninku.

PILATES NA MÍČI

www.pilates.cz

Cvičení pilates je jedním z hitů současnosti. Chcete-li si ho ale ještě zintenzivnit a svaly opravdu dokonale posílit i protáhnout, hledejte lekce, jako je pilates na míči, pilates s kruhem nebo pilates na strojích. Všechny tyto varianty jsou již nadstupněm „klasického“ pilates na podložce a jsou i náročnější. Tuto metodu cvičení vymyslel na počátku dvacátého století vynikající boxer a gymnasta Joseph Pilates a má spoustu kladů: srovnává tělo, formuje dlouhé, štíhlé svaly a buduje silné břicho – zdroj síly. Gymnastický balon vás při cvičení nutí ještě více zapojovat hluboké vrstvy svalů, které jsou pro pevné a zdravé tělo nepostradatelné. Pilates má jednu velkou výhodu – může ho cvičit opravdu téměř každý, a to bez ohledu na věk nebo kondici. Lekce pilates na míči u nás ještě nejsou rozšířené, ale existují knihy s širokou zásobou cviků, nebo se zkuste domluvit na několika soukromých lekcích s instruktorem, který vás cviky na míči naučí, a vy si je pak můžete cvičit sami doma.

POWERJÓGA

www.bmsa.cz

Je příjemná, klidná, pohodová. Powerjóga. Styl cvičení jógy, který využívá pozice, jež možná znáte z obrázků o klasické józe, ale není přísný a důsledný ve filozofii a pravidlech, která klasická jóga vyžaduje. Powerjóga je cvičení a jógou se může stát až tehdy, když vás zajímá více. Je zaměřena na harmonii těla a mysli, rozvoj fyzických i psychických schopností, odbourání stresu a napětí. Funguje jako prevence před bolestmi zad, které jsou často způsobeny civilizačními vlivy, jako jsou špatné držení těla i pohybové návyky, jednostranné zatížení páteře atd. Tento cvičební styl je zaměřený na protažení svalů celého těla, jejich posílení a udržení tělesné schránky ve svalové, ale i duševní harmonii.

3 CHCI HUBNOUT

BODY ATTACK

www.fit4life.cz

Body Attack je jedním z osmi programů cvičebního konceptu Les MillsTM Group Fitness System. Je to několika sporty inspirovaný, vysoce energeticky náročný kardiotrénink zaměřený na získávání síly a vytrvalosti. Kombinuje atletické aerobní pohyby se silovými a stabilizačními cviky. Dynamičtí instruktoři a energická hudba vás budou motivovat k dosažení vašich cílů. Padesátipětiminutová lekce sestavená z jedenácti písniček je určena pro všechny bez rozdílu věku či úrovně pokročilosti. Mezi hlavní benefity hodiny Body Attack patří zaručeně spálení velkého množství kalorií, vyrýsování a posílení celého těla, vybudování kondice ke specifickým sportům, jako jsou například fotbal, tenis, volejbal apod., zlepšení koordinace, a navíc se u toho budete dobře bavit. Sečteno a podtrženo: Body Attack je nejrychlejší cesta, jak jednou provždy získat postavu snů.

AQUABIKE

www.aquabike.cz

Tuto relativní novinku lze asi nejvýstižněji charakterizovat jako spinning ve vodě. Lekce aquabiku jsou velmi energeticky náročné a přitom šetrné ke kloubům a páteři, staly se proto vhodnou alternativou pro ty, kteří nemohou běhat, cvičit aerobik apod. Hodina probíhá velmi podobně jako klasická spinningová lekce jenom s tím rozdílem, že po aerobní části následuje ještě posilování. Při aquabiku se používají speciální boty do vody a také mnoho cvičicích pomůcek, které možná znáte z aquaaerobiku. Máte-li rádi vodu, určitě ho vyzkoušejte.

K2 HIKING INDOOR WALKING PROGRAM

www.k2hiking.cz

Konečně se i k nám dostala nová aerobní aktivita pro ty, kteří rádi chodí po horách, ale rádi by trénovali také v mezidobí. K2 HIKING Indoor Walking Program je aktivita, kterou vede vyškolený instruktor za doprovodu motivující hudby. K2 HIKING obohatil a stále obohacuje kombinaci instruktora a hudby o speciální prvky chůze, čímž vzniká velmi atraktivní a zábavná forma cvičení. Lekce probíhá na speciálních chodicích pásech a kromě chůze a stoupání si vyzkoušíte mnoho dalších prvků, které hodinu nejen oživí, ale učiní ji také mnohem náročnější. Na rozdíl od spinningu, který se může zdát jednotvárný, je K2 HIKING skutečně velmi netradiční program, který lze pojmout jako atletický trénink i lekci s choreografií, při níž zapojíte celé tělo. V relativně krátkém čase (40–60 minut) se přitom můžete těšit na úbytek až 3500 kJ!

22.9.2009 12:05 | aktualizováno 16.12.2009 11:24 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.