ZPĚT

Fit to Fly

Vzpomínáte si, jak fascinovaně jste jako malí sledovali cirkusové akrobaty na visuté hrazdě? Chtěli jste si to také zkusit? Nemusíte být gymnasté ani akrobaté, a přesto si toto přání můžete splnit.

Když se mi nedávno ozvala má dlouholetá kamarádka a fitness instruktorka Lucie Dytrychová s tím, zda bych si nechtěla přijít vyzkoušet úplně nový typ lekce, který je založen právě na cvičení na visuté hrazdě, nadšeně jsem přikývla. Znělo to zajímavě a především skutečně úplně „nově“. Nikdy jsem o ničem podobném neslyšela a o to víc jsem byla zvědavá.

„Lekce Jukari Fit to Fly jsou v Čechách skutečně úplnou novinkou a zatím jsme pouze tři vyškolení instruktoři, kteří mohou tyto lekce vést,“ říká Lucka z pražského Pure Fitness. „Autorem konceptu cvičení je fitnessová značka Reebok a Cirque du Soleil. Už jen to ti napoví, co můžeš na lekci čekat. Trochu z fitness a aerobiku, posilování a také některé jednoduché akrobatické prvky. Neváhej, přijď a jen si nezapomeň fitnessové rukavice. Jinak ti to bude na hrazdě klouzat,“ doporučila mi a já si hned rezervovala první možnou lekci.

Šest skoků a dost

V sále, ve kterém se Jukari cvičí, jsou u stropu připevněné speciální popruhy s několika úchyty, do kterých si každý sám, podle své výšky upevní hrazdu. Tu je možné v průběhu lekce umístit výš či níž, popřípadě ji i úplně vyndat a cvičit s ní jako s posilovací tyčí. Již úvodní rozehřátí a protažení svalů probíhá s hrazdou. Zahrnuje různé kroky z aerobiku, včetně těch do prostoru. Jediný rozdíl je, že se po celou dobu držíte hrazdy.

Pak již následuje nácvik jednotlivých kroků, skoků a variací. „V Jukari existuje 6 druhů skoků s různou náročností. Instruktor je může libovolně kombinovat, ale nesmí si vymýšlet další. Ono to v podstatě ani nejde - všechny další výskoky by již byly pro běžnou klientelu kvůli náročnosti prakticky neproveditelné,“ vysvětluje instruktorka Lucka. Já to mohu jedině potvrdit - už po chvíli jsem zjistila, že akrobatka ze mne hned tak nebude. Ono udržet se na hrazdě, vyskočit a ještě se u toho třeba zatočit nebo roznožit není jen tak.

Zhoupněte se na hrazdě

Kromě toho, že Jukari je skutečně velmi zábavná, zajímavá a hlavně skutečně odlišná lekce, dostanete při ní dost zabrat. Možná také zjistíte, že i když léta posilujete ve fitku a zvedáte činky, síla v pažích … no, nic moc. Ono zvednout svoji vlastní váhu a třeba jen chvíli se udržet na hrazdě ve vzduchu není sranda. A právě paže, záda a bříško se na lekcích procvičují nejvíce. Cíleně, ale v podstatě i u každého kroku, skoku nebo cviku, který na hrazdě provádíte. I když mně samotné se zpočátku zdálo, že cvičíme v relativně pomalém tempu, na konci lekce jsem měla dost a rozhodně jsem nebyla sama.

Zpocené a zadýchané jsme byly všechny. A jak mi později v šatně řekla i Lucka, tohle byl jen začátek a úvod do cvičení Jukari. Dále se na lekcích učí celé choreografie plné výskoků, otoček a houpání na hrazdě. Stručně řečeno -pokud vás Jukari chytí, už vás toto cvičení jen tak nepustí. Není to jednoduchá lekce, ale rozhodně stojí za vyzkoušení. Získáte při ní tři v jednom - aerobní a silový trénink a ještě se krásně protáhnete.

20.4.2011 10:32 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda
  1. Katka1982

    Katka1982 holky je to luxusni, chodim na to v Praze a vrele doporucuju

    Pátek 14:38

  2. nadia

    nadia ..... škoda že to není na Novohradsku :-(

    Pondělí 16:33

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.