ZPĚT

Zacvičte si v teple domova a s fitness plánem na míru

Komerční sdělení

Chtěli byste více sportovat, ale kvůli práci nebo rodině nemáte čas na chození do posilovny a běhat venku v zimě se vám nechce? Žádný problém – pořád můžete cvičit na profesionálních fitness strojích a zlepšovat tak svoji kondici v teple domova, a přitom ještě třeba sledovat svůj oblíbený televizní pořad. Pokud si navíc v jakékoliv prodejně Intersport koupíte fitness stroje značky Energetics, můžete nyní získat dvouměsíční fitness plán zdarma.

Než se ale vrhnete do cvičení, vyplatí se věnovat trochu času teorii. Špatným cvičením si totiž můžete i ublížit. „Na cvičení se musí chytře, s rozumem a s rozvahou,“ vysvětluje Michal Folkman, který je kondiční trenér, nutriční poradce a také pravidelný účastník Jizerské 50 nebo triatlonových závodů včetně legendárního podniku IronMan. Zároveň přidává další rady, nač si dávat pozor a kdy si uvědomit, že méně je někdy více…

Rada č. 1: Nepřetěžujte se

Abyste udělali něco dobrého pro svoje tělo, nemusíte pokaždé spadnout ze stroje vyčerpáním s podezřením na infarkt. Naopak, pro začátek byste se měli pohybovat v rozmezí 60 až 70 % maximální tepové frekvence. Orientačně si ji můžete zjistit jednoduchým výpočtem: od čísla 220 odečtěte váš věk. V praxi pak můžete sledovat hodnotu tepové frekvence přímo na vašem fitnessovém stroji.

„Pro nováčky je důležité správně začít, protože si nevhodnou intenzitou mohou ublížit a na cvičení úplně zanevřít. Proto jsou individuální tréninkové plány přizpůsobeny vašemu věku, kondici a časovým možnostem. Vaše cvičení pak bude efektivnější a výsledky se dostaví rychleji,“ vysvětluje Michal Folkman.

Rada č. 2: Dodržujte správnou životosprávu

Aby cvičení mělo opravdu smysl, samotný pohyb nestačí. Je potřeba upravit i životosprávu. Vepřové s pěti knedlíky a zelím sice chutná dobře, ale na jídelníčku by se moc často objevovat nemělo. Tučná jídla byste krátce před cvičením obecně jíst neměli, během trávení totiž dochází ke zvýšenému průtoku krve do trávicího traktu a snižuje se efektivita cvičení.

„Je hlavně potřeba jíst pravidelně a rozhodně nezapomínejte na snídani. Před cvičením jsou ideální lehce stravitelná jídla, jako jsou třeba ovoce nebo müsli tyčinky. S tréninkem ale začněte minimálně dvě až tři hodiny po jídle a nezapomeňte, že při zátěži je nutné doplňovat tekutiny,“ říká kondiční trenér Folkman.

Rada č. 3: Nezapomínejte na odpočinek

Nenechte se splést: tím, že budete na fitness stroji dřít každý den do úmoru, si moc nepomůžete. Tělo si potřebuje dostatečně odpočinout, takže jej během prvních tří až čtyř týdnů nechte postupně přivykat na nový režim.

„Ideální je zpočátku cvičit třikrát až čtyřikrát týdně a postupně přidávat zátěž. Doba cvičení by měla být více než 30 minut, optimálně alespoň 50 minut, kdy tělo začne spalovat tuky. V případě, že hned začnete cvičit každý den, tělo nebude mít čas na regeneraci. Efekt cvičení se tak nedostaví a ještě se tím navíc zvyšuje riziko zranění,“ dodává Michal Folkman.

Rada č. 4: Před každým cvičením se protáhněte

Stačí třeba jen pět minut strečinku, které vám mohou ušetřit případné zdravotní problémy. Bez zahřátí a protažení totiž hrozí svalová zranění.

„Říká se, že někdy je lepší trochu ošidit trénink než podcenit rozcvičení, doma je asi nejjednodušším cvikem sednout si na zem a snažit se dotknout prstů u nohou. Dobře rozcvičený organismus lépe reaguje na podněty, a samozřejmě jde o důležitou část v prevenci zranění,“ radí odborník.

Rada č. 5: Vydýchejte se

Rozhodně není dobré ihned po skončení cvičení vběhnout do sprchy. Pro stoprocentní účinnost nezapomeňte alespoň 5 minut věnovat závěrečnému protažení a vydýchání.

„Během cvičení se totiž do svalů dostávají látky, např. kyselina mléčná, které jsou sice prospěšné, ale v těle normálně nejsou v tak velkém množství. Proto je potřeba tělu pomoci, aby je odbouralo. Navíc správným protažením nedojde ke zkrácení svalů,“ uzavírá Folkman.

Závěr

Ať už se budete rozmýšlet nad koupí rotopedu, běžeckého pásu, posilovací věže nebo třeba eliptického trenažeru, můžete si být jisti, že ve všech 34 prodejnách Intersport (www.intersport.cz) po celé ČR vám jsou připraveni pomoci s výběrem zkušení odborní poradci. Při nákupu fitness stroje Energetics v ceně od 7 499 Kč navíc obdržíte k nákupu individuální tréninkový plán na dva měsíce zdarma sestavený přímo profesionálním kondičním trenérem Michalem Folkmanem.

Myslete na své zdraví a zkuste to s cvičením doma!

6.2.2012 10:39 |

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.