ZPĚT

Máte špatnou náladu? Vycvičte ji!

Pokud se k vám teď, na počátku roku, kdy energie valem ubylo, zvou na návštěvu kamarádky „Nevrlost“ a „Otrávenost“, zkuste je přelstít několika dobře nasměrovanými cviky. Každá fyzická aktivita napomáhá k lepší náladě. Pohyb má zkrátka kromě fyzických i psychologické benefity. Díky tělesné aktivitě se do mozku vyplavují endorfiny, chemikálie, které mohou za to, že máme dobrou náladu a hned tak něco nás neoslabí. Endorfiny totiž podporují i obranyschopnost organismu.

K dobré náladě přispěje cokoli, co vás zvedne z gauče. A když už jste v mezidobí doma, zkuste některý z následujících cviků, jež vám vyloženě udělají dobrou náladu:

1. Twist and shout

a) Lehněte si na záda na podložku.
b) Přitáhněte obě kolena k bradě.
c) Přemístěte obě nohy pomalu na pravou stranu.
d) Položte pravou ruku na pravé koleno a lehce tlačte.
e) Pomalu natáhněte levou nohu.
f) Držte obě ramena na podložce, pohled směřujte na pravou ruku.
g) Pomalu a zhluboka dýchejte po dobu jedné minuty, pak změňte strany.

Pozor: Pokud trpíte bolestmi zad, nevyvíjejte příliš velký tlak na koleno!

2. Ke slunci

a) Postavte se na podložku, nohy rozkročené na šířku ramen.
b) Lehce vytočte chodidla a kolena směrem ven.
c) Vzpažte oběma rukama nad hlavu, dlaněmi směrem k sobě. Zhluboka se nadechněte.
d) Pomalu vydechujte nosem, zatímco mírně klesáte v kolenou - asi o 20 cm. Paže spusťte dolů a sepněte je před břichem.
e) Vydechněte všechen vzduch z plic, znovu se stále ve snížené poloze nadechněte a cvik opakujte.

3. Dolů se špatnou náladou

Klasická „svíčka“ je vynikající, pokud chcete z hlavy dostat všechny nepříjemné myšlenky. Zlepšuje se prokrvení a posilují se hluboko uložené svaly. Zde je varianta pro začátečníky:

a) Vleže na podložce si přitáhněte kolena k bradě.
b) Posuňte se směrem ke zdi tak, aby se vaše pozadí dotýkalo zdi.
c) Natáhněte nohy a opřete je o zeď.
d) Zavřete oči a za pomalého dýchání vydržte v této poloze 3-8 minut.

Pozor: Pokud se v této poloze cítíte nepohodlně, podložte si bedra stočeným ručníkem.

4. Starosti šup přes hlavu

Chcete-li vyjít vstříc svým plánům, zkoncentrovat se pro další činnost a zvýšit pohotovost těla, zkuste oblíbený cvik jogínů:

a) Položte se na podložku s rukama podél těla.
b) Pomalu zvedněte nohy a položte je na zem za svou hlavou tak, aby kolena byla v blízkosti vašich uší. Pokuste se dosáhnout špičkami nohou na zem; nebude-li se vám to ale dařit, nepřemáhejte se - zůstaňte tam, kam stačíte.
c) Zavřete oči, zhluboka dýchejte, postupně prodlužujte výdechy, hlava a krk zůstávají nehybné. Podporujte rukama zadek, váha spočívá na zápěstích a loktech. Vydržte v této pozici 2-3 minuty.
d) Pokud jste více trénovaní, mělo by se vám podařit zvednout nohy do „falešné svíčky“, s vahou na pažích a ramenech. Pro větší podporu se můžete zády zapřít o zeď.

5. Zklidnění v lotosu

Zafunguje vždy, když je zapotřebí více mentální energie a/nebo zklidnění.

a) Usaďte se v co největším pohodlí do pozice lotosu se zkříženýma nohama. Ruce položte na kolena, dlaněmi vzhůru. Zavřete oči.
b) Nadechněte se nosem. Zadržte dech na čtyři doby, vydechněte.
c) Představte si v duchu klidné, tiché místo, které máte rádi.
d) Soustřeďte se na svůj dech.
e) Pokračujte 10-20 minut. Vyhovuje-li vám to, pusťte si k tomuto cvičení tichou hudbu.

Pozor: Máte-li problém s kyčlemi, provádějte cvičení vsedě na židli!


Zdroj: Moje zdraví

29.1.2013 8:25 | Markéta Ostřížková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.