ZPĚT

Chci cvičit, ale doma

Komerční sdělení

Posilovací přístroje a pomůcky na doma nejsou žádnou novinkou na trhu. Po celém světě s nimi cvičí miliony žen, které nemají čas ani peníze na návštěvy fitness center. I v obýváku lze protáhnout a posilovat celé tělo. Pokud si nevíte rady s cviky, stačí se připojit k internetu a vyhledat správné instruktážní video.

Základní výbava pro domácí cvičení

I když chcete své tělo rozpohybovat doma, měli byste si pořídit sportovní obuv. Tlumí nárazy např. při rozehřívacím běhu na místě, podpírá klenbu a zabraňuje uklouznutí. Potřeba další výbavy se odvíjí od vašeho cvičebního plánu. Chcete-li posilovat celé tělo, neobejdete se bez pěnové podložky. Pro cvičení s volně dostupnými videi se hodí činky, over ball a guma. K levnému a účinnému vybavení se řadí i bosu, velký gymnastický míč či hrazda do dveří.

Posilovací stroje do bytu

K tomu, abyste doma měli posilovací stroje, nepotřebujete zvláštní místnost. Postačí úložný prostor pod postelí k uskladnění a 2 x 2 m na cvičení. Málokdo by řekl, že lze doma mít skládací běžecký pás. V nabídce tv shopping najdete Power track plus, který složíte na rozměry 63 x 72 x 135 cm (d x š x v). Jedná se o plně funkční běžecký pás s dvěma možnými polohami náklonu a maximální rychlostí 12 km/hod.

Pro posilování stehen a zadku se v posilovnách často využívá velkého stepperu. Mini Stepper Streamline jej nahrazuje a zabírá mnohem méně místa. Chybí mu totiž klasické madlo, o které se běžně opíráte. Na strepperu posilujete svalstvo a kardiovaskulární systém obdobně, jako byste chodili do schodů.

Méně obvyklé posilovací pomůcky

Snad nejskladnější pomůckou na posilování je otočný disk, který jistě znáte ze starých filmů. I vy se můžete během sledování zpráv pohybovat do stran na placatém disku. Posílíte tak břišní svaly, stehna a boky.

Klasické posilování na břicho je docela náročné na záda. Použijete-li pružnou podložku, budete se při zvedání trupu pohybovat plynuleji. Díky podpoře bederní části páteře udržíte záda v ideální poloze, čímž zabráníte jejich přetěžování.

Nemůžete-li se rozhodnout, které pomůcky zvolit, přeci jen napřed navštivte fitness centrum, kde si můžete vše vyzkoušet. Na hodině s trenérem se navíc dozvíte, jaké děláte chyby. Pokud se jim později vyvarujete, vyhnete se zraněním způsobeným nevhodným prováděním cviků.

27.5.2013 12:58 |

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.