ZPĚT

Ploché bříško - specialita Hanky Kynychové

Toužíte po plochém bříšku? Chcetena sobě zapracovat a místo vánočních faldíků mít v novém roce o pár centimetrů v pase méně? Pak vyzkoušejte rady a hlavně speciální cvičení známé cvičitelky.

1 Vánoční období znamená pro většinu lidí hojnost jídla, pití, odpočinku a na fitko se zapomíná. Co dělat pro svoji fyzičku, když se nám cvičit moc nechce?

Nikde není psáno, že v období Vánoc musíte cvičit ve fitku. Využijte toho, že vánoční čas prostě plyne jinak a dopřávejte si rodinné procházky, výlety s kamarády, návštěvy přátel. Vánoční období přináší změny v každodenních stereotypech, a tak i my můžeme stereotyp tělocvičny prostě vyměnit. Třeba za cvičení doma. Takže pokud chcete i o svátcích makat na svojí postavě, zacvičte si každý den některý ze zmíněných balančních cviků, stačí vám na to 3–5 minut. Nevypadnete úplně z rytmu a i toto málo prospěje vašemu metabolismu a psychice.

2 Když se přece jen neuhlídáme a nějaký ten faldík nám po svátcích přibude, jak se jej co nejrychleji zbavit?

Tím, že přestanete jíst tu spoustu nezdravých věcí, které jste o svátcích jedli. A zase najedete na zdravější konzumaci a dietnější přípravu jídla. Pečivo zaměníte za kukuřičné a rýžové chleby, majonézové pomazánky za zeleninové, vyrobené třeba z fazolí nebo mrkve, dopoledne dodáte tělu vlákninu v podobě ovoce… A k tomu všemu přidáte pohyb. Je důležité posilovat zejména střed těla, takže i pro toto cvičení jsem vybrala hlavně balanční cviky, které souvisí se soustředěním se na jejich provádění. A když „vyladíte“ soustředění, bude i „vyladění“ jídelníčku snazší.

3 Spousta z nás cvičí právě střed těla, oblast bříška, špatně. Jaké jsou nejčastější chyby při posilování těchto partií?

Nejčastěji je to špatné dýchání, nesprávný počet opakování a výběr cviků. Musíte pamatovat na to, že výdech je vždy při pohybu těla směrem vzhůru ke kolenům. Co se týče opakování cviku, přestat ve chvíli, kdy zaregistrujeme pálení ve svalech, je chyba. Právě v tuto chvíli je důležité cvičit dál. U těchto cviků nesmíte ztratit odvahu cvičit, když se vám nedaří, a na cvik se co nejvíce koncentrovat. A nedoporučuju bez odborného vedení cvičit sedy lehy, střídání nohou v lehu na zádech či „psaní“ abecedy nebo číselné řady nohama. Právě při nich dochází k nesprávnému držení bederní části zad.

4 Proč je dobré při posilování břicha zapojovat balanční techniky a pomůcky?

Balanční techniky nezařazujeme jenom při posilování břišních svalů. Slouží k posílení všech úponů, vazů a šlach, na které se upíná sval, ať už lýtkový, stehenní, břišní, zádový, pažní nebo třeba ramenní. Posilují hluboký kosterní svalový aparát. A co je důležité pro ženy, nejenže posílí střed těla, břišní svaly, ale také napomáhají posílení svalů pánevního dna.

5 Vy sama jste matkou tří dětí, jak se vám podařilo zhubnout bříško po porodech?

Rodila jsem císařským řezem, takže jsem hodně cvičila na velkém míči, aby byla jizva co nejvíce elastická. Šlo o různé převalování na břiše, posilování svalů pánevního dna, šikmých břišních svalů a také nejrůznější balanční cviky. A k tomu byla samozřejmě nezbytná úprava jídelníčku.


Článek vyšel v časopise Dieta 12/2013.

23.1.2014 13:36 |

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.