FITweb

Reklama

ZPĚT

Objevte fitness trendy pro rok 2016

Zapomeňte na aerobik, p-class a zumbu. Máme pro vás 8 tipů na cvičení, které byste měla zkusit, pokud chcete držet krok s trendy.

1. MACUMBA DANCE FITNESS

Taneční formy pohybu jsou pořád v kurzu a tahákem budou i v roce 2016. Dobře nakročeno k tomu má macumba, která je po hudební stránce tak trochu návratem do 70. a 80. let minulého století. Tvůrcem programu je italský tanečník Max Imperoli, který se kdysi intenzivně věnoval latinskoamerickým tancům a z této části světa pochází i hlavní zdroj inspirace pro macumbu.

Energická taneční lekce je složená hlavně z prvků salsy a reggaetonu. Naučíte se ale i něco z merengue, samby, jivu a bachaty. Největší výhoda lekce je v tom, že pečlivě dodržuje aerobní křivku. Hudební doprovod nepřekračuje 140 úderů za minutu, a tak nedochází k přetrénování a tělo spaluje žádané tuky místo cukrů. Spálíte 600 až 800 kalorií a odcházet budete navíc skvěle naladěná.

Více na www.macumba.cz

2. VIRTUÁLNÍ HODINY

Jestli něco zažívá ve fitness sektoru po celém světě nevídaný boom, jsou to virtuální lekce. Výhoda je jasná – cvičení není nudné.

V pondělí můžete vyrazit na lekci jógy k indickému chrámu, ve středu ke kanadskému jezeru, v pátek si můžete na spinningovém kole projet Tour de France. Virtuální lekce mohou být i vypsané v rozvrhu, stejně jako jsou dnes lekce s živým lektorem, anebo si můžete lekci vybrat a zacvičit sama, když je volný sál.

Před sebou budete mít obří obrazovku, a protože video je perfektně propojeno s audiosystémem, budete vnímat všechny zvuky i celkovou atmosféru daného místa. Za projektem navíc stojí špičkoví instruktoři, takže víte, jak cviky provádět. V našich končinách se na lekcích zatím pilně pracuje.

Než se dočkáte jógy nebo spinningu, můžete si vyzkoušet alespoň běhání. Technologii Spoteee, kdy se videotrasy z různých míst světa promítají na stěnu před vámi, vymyslela skupina studentů brněnské techniky, a jsou díky tomu dostupné v češtině.

Více na www.spoteee.cz

3. SPIDERAP

Ne všechny trendy přicházejí z Hollywoodu a Spiderap je toho důkazem. Jeho domovinou je Itálie, kde s ním přišel lektor a osobní trenér Rudy Alexander. Odtud i zkratka RAP neboli Rudy Alexander Program.

Slovo Spiderap má dva významy – označuje jak lekci cvičení, tak – a to především – pomůcku, se kterou se provádí. Jde o speciálně zkonstruovaný opasek, jenž vám klade odpor. Vedou z něj čtyři pružná lana s koncovými úchyty pro horní i dolní končetiny, která vám ztěžují každý provedený cvik zhruba o 30 %.

Určitě je dobré začít s pásem pracovat na lekci, kde vám lektor ukáže cviky zaměřené na různé tělesné partie. Ty pak můžete opakovat i doma. Jak moc pro vás bude cvičení náročné, záleží hlavně na vás. Vy sama si totiž volíte intenzitu tím, jak regulujete sílu odporu buď utažením, nebo naopak povolením pásu.

Každopádně Spiderap je skvělý pro rozvoj celkové kondice, síly a vytrvalosti. Odborníci z České komory fitness mu předpovídají velkou budoucnost. Tak uvidíme. Zatím se cvičí hlavně v Praze. Spiderap víkendy se ale už pořádají i na jiných místech v republice.

Více na www.mujspiderap.cz

4. PILOXING

O této dokonalé kombinaci pilates, boxu a tance se ví už pár let, v Česku ale začíná být populární až nyní. Cvičení přišlo z Kalifornie, kde ho vymyslela švédská tanečnice a fitness trenérka celebrit Viveca Jensen.

Jejím cílem bylo najít sport, který by posiloval ženy jak fyzicky, tak psychicky, a tak vznikl piloxing, který si oblíbily i známé celebrity, například modelky spodního prádla Victoria´s Secret i americká herečka Hilary Duff. Zatímco pilates zvyšuje pevnost a pružnost svalů, neustálé poskakování a pevné údery z boxu jsou výtečnou aerobní aktivitou na spalování tuků. Jde tak vlastně o kombinaci aerobního a silového tréninku, který rozhodně není nudný.

Některé pohyby jsou ladné jako při baletu, jiné dravé jako při boxu. Cvičí se vestoje i na zemi a jako doplněk se používají půlkilové zátěže na rukou. Ty mají podobu rukavic, které si připnete na ruku pomocí suchého zipu.

Viveca slibuje štíhlost a atletickou postavu zároveň. Pomocí piloxingu zpevníte břicho, zmenšíte objem stehen a hýždí a také si vypracujete fantastickou kondičku.

Více na www.piloxing-praha.cz

5. JUMPBOXING

Tohle cvičení nás hodně baví, protože má český původ. Vymyslela ho bývalá vrcholová sportovkyně a mistryně světa v racketlonu Zuzana Kubáňová.

Jumpboxing je spojením slov jump (skákat) a boxing (boxovat), což znamená, že při skákání na trampolíně boxujete, kopete a posilujete tím celé tělo. Lekce je rozdělena do několika částí, které se vzájemně doplňují způsobem, abyste tepovou frekvenci držela celou dobu v režimu spalování tuků.

A o spalování vůbec nepochybujte! Jen při skákání se spotřebuje o 15 % více energie než při běhání, a to bez zbytečné zátěže kloubů. Navíc kickboxové sestavy prováděné ve skoku nejsou tak složité, jak to zní. Po pár minutách sladíte ruce a nohy naprosto přirozeně. Cvičí se také se zátěží, kdy si do rukou přiberete malé činky.

Vybrat si můžete buď z kondičních lekcí, které jsou zaměřené na hubnutí a tvarování postavy, nebo ze zdravotních. Ty Zuzana vymyslela pro ženy, které potřebují zlepšit funkci pánevního dna a rovněž posílit tzv. core neboli hluboké svalstvo středu těla.

A nejlepší zpráva na konec: Cvičí se už po celé republice!

Více na www.jumpboxing.cz

6. FITBOX

Potřebujete rychle zhubnout nebo získat kondičku? Pak byste měla vyrazit na fitbox. Z padesátiminutové hodiny odejdete s propoceným tričkem, ale ty výsledky…

Fitbox se chlubí až 800 spálenými kaloriemi za hodinu. Čeká vás velký sál, parta lidí, muzika pořádně nahlas a několik speciálně upravených boxovacích totemů. Hodina se skládá z několika druhů úderů, které kopírují rytmus hudby a dají se různě kombinovat.

Pokud jste někdy byla na aerobiku nebo kickboxu, některé kroky a chvaty vám přijdou povědomé. Lekci vede školený instruktor, který vás naučí vše potřebné. Na konci samozřejmě nechybí protažení. Před hodinou i po ní byste měla hodně pít.

Pokud to s fitboxem budete myslet vážně, je dobré pořídit si kvalitní boty. Kromě fyzické kondice působí fitbox skvěle také na psychiku. Cvičí se už po celé republice a některá fitka nabízejí i lekce fitbox plus posilování, které už jsou určené náročnějším klientům, kteří bez problémů zvládají techniku.

Více na www.euforie.cz

7. JÓGALATES

Že jóga není nic pro vás? Máme pro vás tip na jógovou hodinu, která by vás mohla bavit. Jde o cvičení kombinující ásany s dynamičtějšími prvky pilates. Z jógy si tento nový hit tělocvičen převzal koncentraci na dýchání, ohebnost, vnitřní vyrovnanost a snahu o tělesnou a duševní harmonii.

Z pilates k tomu přidal důraz na silový trénink těla a zdokonalování jeho správného držení. Hodiny jsou otevřené všem od začátečníků po aktivní sportovce.

Pokud jste fanynka dynamičtějšího pohybu a třeba pravidelně běháte, bude pro vás jógalates skvělé kompenzační cvičení. Zapojíte při něm totiž úplně jiné svaly, než jste zvyklá. Cvičení je vhodné také po porodu, protože zpevňuje oslabené partie, narovnává záda a pomáhá dostat se zpátky do kondice. Obtížnost hodin roste s tím, jak pečlivě vnímáte jemné nuance jednotlivých cviků a jak pečlivě se snažíte o jejich provedení.

Zdánlivě jednoduchý pohyb může být totiž velmi snadný i velmi namáhavý. V jógalates se často používají i pomůcky – pružné gumy, overbally nebo podložky – bločky.

Více na www.yogata.cz

8. PUMP FX

Tápete, jestli dneska radši kardio, nebo spíš posilování? A co když vám řekneme, že jde zkombinovat obojí? To nabízí Pump fx. Mimochodem skvělé cvičení také pro všechny, kteří nesnášejí složité choreografie.

O co jde? Pump fx je skupinová hodina s tzv. nakládací činkou, která umožňuje zvolit si intenzitu cvičení podle sebe. Každou lekci tak můžete motivovat sama sebe tím, že si naložíte o trochu větší zátěž. Mnohé cviky už znáte buď ze základní školy, nebo z posilovny – cvičení kombinuje dřepy, výpady, tlaky a zdvihy. Zapojíte všechny svalové partie.

Začíná se klasicky protažením a zahřátím, v hlavní části se pak posiluje s činkou. Po každém cvičení následuje vydýchání a krátké protažení, což je další zvláštnost Pump fx. Strečink není naplánovaný až na závěr lekce, ale probíhá po každé posilovací partii.

Individuální nastavení zátěže je skvělé v tom, že cvičení je vhodné pro každého, a na lekci se tak mohou potkat zdatní sportovci i úplní začátečníci. Hodiny jsou dostupné ve fitness centrech po celé republice.

Více na www.3dfi tness.cz *

VYZKOUŠEJTE

STIR FIT – cvičení s vlastním tělem, které využívá prvky brazilského bojového umění capoeira

NIQ – kombinuje prvky jógy, pilates, taj-či a taekwonda

BOLLYROBICS – mluví se o něm jako o následníkovi zumby, pohyby vycházejí z bollywoodského tance

SOULCYCLE – moderní obdoba spinningu, populární hlavně v USA, šlapete na kole v tmavých prostorách speciálně upravených studií. Využívají se i činky a důležitá je choreografie, při které kromě nohou pracuje také střed těla.


Článek vyšel v časopise Dieta 01/2016.

4.2.2016 7:30 | Jana LeBlanc

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.