FITweb

Reklama

ZPĚT

Hubená nejen jménem

Stáňa Hubená, teď již nejen jménem, ale i postavou, byla silnější typ odmalička. Svou vyšší váhu si však začala uvědomovat až okolo sedmnáctého roku, kdy zjistila, že se její postava přece jen odlišuje od vrstevnic a kamarádek.

POCHOPENÍ A PODPORA V RODINĚ JE PŘI HUBNUTÍ POLOVIČNÍ ZÁRUKOU ÚSPĚCHU. KILA SE LÉPE SHAZUJÍ, POKUD MÁTE VEDLE SEBE NĚKOHO, KDO VÁS V TĚŽKÝCH CHVÍLÍCH PODRŽÍ A DODÁ SÍLU VYTRVAT. OSVĚDČILO SE TO I STÁNĚ, KTERÁ TAKOVÉHO POMOCNÍKA NAŠLA V PŘÍTELI SVÉ MAMINKY.

Stáňa Hubená, teď již nejen jménem, ale i postavou, byla silnější typ odmalička. Svou vyšší váhu si však začala uvědomovat až okolo sedmnáctého roku, kdy zjistila, že se její postava přece jen odlišuje od vrstevnic a kamarádek. „Nevěřila jsem si, na všechny jsem se jen mračila a byla nepříjemná. Záviděla jsem ostatním štíhlou postavu a skoro nikam jsem nechodila.

Přestože jsem neměla žádné vážné zdravotní problémy, jakmile jsem musela popoběhnout nebo rychleji jít, hůře se mi dýchalo. To trvalo skoro tři roky. Pak jsem si ale našla velmi dobrou kamarádku, která mi byla díky své štíhlé postavě velkým vzorem,“ vypráví Stáňa. „Nejvíce mi ale pomohl maminčin přítel, který pravidelně posiluje a o zdravou výživu se velmi zajímá. Sestavil mi jídelníček a poradil mi co kdy jíst a co naopak vynechat.“ Zpočátku šlo Stáně hubnutí pomalu, tělo si zvykalo na velké změny nejen v jídle, ale i celém životním stylu, takže po třech měsících úbytek na váze sice vidět byl, ale ne nijak radikálně. Jakmile se organismus na změny adaptoval, hubnutí se zrychlilo. „Pak už jsem hubla tři čtyři kilogramy za měsíc,“ vysvětluje Stáňa.

TŘICET KILO DOLE
Kromě zdravé a vyvážené stravy se začala věnovat i sportu. „Maminčin přítel má kompletní cvičební vybavení doma, takže jsem mohla cvičit kdykoli jsem měla čas. Procvičovala jsem hlavně břicho, nohy a ruce a k tomu jezdila na rotopedu. Začínala jsem dvaceti minutami, ale za několik týdnů jsem to „vytáhla“ na dvojnásobek. Teď už místo rotopedu chodím i běhat, protože se nemusím bát o své klouby,“ dodává Stáňa. Při hubnutí ji pomáhal i fakt, že tehdy byla nezaměstnaná a měla hodně volného času. Za devět měsíců při tomto režimu zhubla 30 kg. Váhu se jí daří úspěšně držet. Sice má občas dvoukilové výkyvy směrem nahoru i dolů, ale snaží se, aby nepřekročila 60 kilogramů. v * TRPĚLIVOST PŘEDEVŠÍM

A Stánina rada? „Myslím si, že nejdůležitější je si uvědomit, že opravdu potřebujete zhubnout a stanovit si nějaký cíl. Za tím si člověk musí jít sám, protože nikdo jiný za něj tuto cestu neujde. Nebojte se zeptat odborníků, pokud vám něco není jasné. Obrňte se trpělivostí, protože výsledky se mohou dostavit až po čase. Ale přijdou, to vám mohu z vlastní zkušenosti potvrdit. Jen vaše vytrvalost, snaha a pevná vůle vám mohou kompletně změnit život.“ Oblíbený recept

TĚSTOVINOVÝ SALÁT S MOZZARELLOU A ZELENINOU
Uvařené těstoviny nechte okapat a vložte do mísy. Přidejte nakrájenou zeleninu (rajčata, papriku, čínské zelí, okurku), mozzarellu (můžete použít i cottage sýr) ochuťte solí, pepřem, bazalkou a dvěma lžícemi oleje. Nejlepší je salát vychlazený. Můžete podávat i s celozrnným pečivem. ==== Redukční jídelníček ====

SNÍDANĚ:

1 kus tmavého pečiva, 1 plátek 30% sýra, 1 vajíčko, zelený čaj
PŘESNÍDÁVKA:

zeleninový salát nebo ovoce
OBĚD:

vařené bílé maso, půl sáčku rýže nebo brambory
SVAČINA:

bílý jogurt
VEČEŘE:

těstovinový salát s mozzarellou Udržovací jídelníček
SNÍDANĚ:
bílý jogurt s celozrnnými lupínky

PŘESNÍDÁVKA:
ovoce nebo müsli
OBĚD:
zeleninový salát s tofu nebo kuřecím masem

SVAČINA:
tři celozrnné sušenky
VEČEŘE: **
zelenina nebo ovoce

30.6.2008 22:16 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.