ZPĚT

Velká proměna s Dietou

Projekt Krása na zakázku se blíží do finále. Příště uvidíte, jak Olga zhubla a celkově se její postava změnila. Přinášíme vám předposlední reportáž z celého projektu.

Olga se svojí trenérkou absolvuje již jen pár tréninků, než se vám představí v „nové kůži“.

* Olgo, blížíte se k závěru projektu. Jak se cítíte?

Čeká mě sice ještě pár týdnů tréninku, ale mám už po všech liposukcích, tělo se dostatečně zregenerovalo a s upřímnou radostí můžu říct, že se cítím přímo skvěle.

* Zintenzivnila jste ještě na poslední měsíc svůj trénink?

Na týdenní četnosti lekcí s Radkou jsme sice nepřidaly, ale vzhledem k tomu, že cvičíme trénink pokročilých, dá se říci, že oproti lekcím na začátku projektu je trénink daleko intenzivnější. Častější návštěvy mi ostatní, zejména pracovní aktivity nedovolují.
* S čím se v poslední době potýkáte nejvíce? (z hlediska sportu nebo jídelníčku)

Se stagnující váhou. Také jsem zjistila, že situace se trošku obrátila: nyní jsem v práci schopná dodržovat konzumaci pravidelných dávek vhodných potravin, ale ve volném čase nějak pokulhávám a zapomínám na jídlo. Interval mezi jednotlivými dávkami se tak zvyšuje, a to není dobré pro udržení rytmu metabolismu, toho jsem si dobře vědoma.

* Cestujete po světě - oblíbila jste si nějakou zahraniční specialitu, která se vám „hodí“ do diety?

Nejraději si dávám pravý řecký salát s olivami, červenou cibulkou a pravým feta sýrem. Miluji krevety, i když jejich kalorická hodnota není zrovna nejmenší a obsah cholesterolu také není zanedbatelný. Přesto si je na dovolené nebo pracovní cestě neodpustím.

* Jste připravena na dodržování zdravého jídelníčku a pohybové aktivity i nadále po skončení projektu?

Byla bych hloupá, kdybych si řekla: „Tak, teď mám po projektu, už se můžu cpát a válet na gauči.“ S Radkou jsem domluvená, že mi vypracuje individuální tréninkový plán a budeme spolu chodit cvičit, jak nám čas dovolí.

* Je nějaké jídlo, které jste si dříve nemohla odpustit, ale kvůli redukci hmotnosti jste ho musela vynechat a nahradit jiným, méně kalorickým?

Určitě to občasné pojídání čokolády i přesto, že tabulku nedokážu sníst celou najednou, spíš tak dva čtyři čtverečky. Pokud dostanu na čokoládu chuť nyní, vezmu si žvýkačku a chuť mě přejde. Nebo také proteinovou tyčinku. Ta mi chutná moc. Taky jsem nedokázala odolat čerstvě upečenému, ještě vlažnému koláči. Teď, když vím, že je tahle dobrota na stole, vezmu psa a raději jdu ven, abych pokušení neměla na očích. Koláč mezitím vystydne a pak už mě moc neláká…

*

RADKA VANDASOVÁ LEKTORKA ACTIVE WELLNESS Radko, Olga se blíží do finále.

* Jak nyní hubne?

Dalo by se říci, že finišujeme. Za poslední měsíc se nám podařilo dát dolů pěkných pár centimetrů a další kilogram váhy. A to i přes to, že byla Olga dva týdny na dovolené, kde měla v podstatě jen udržovací režim. Velice mě potěšilo, že dovolenou nepojala pouze jako čas slunění na pláži nejlépe s exotickým drinkem v ruce, ale našla si čas i na krátké ranní cvičení. Vrátila se tak opálená a odpočatá, navíc bez újmy na kondici nebo tělesných proporcích.

Po návratu jsme navázaly na trénink rozdělený do dvou částí: na partie horní poloviny těla a partie spodní části těla, přičemž v každé tréninkové jednotce je zahrnuto posilování břišních svalů. Váha, na kterou jsme se nyní dostaly, není ještě konečná, ale více než váha nás zajímají obvodové úbytky jednotlivých tělesných partií. I tam totiž ještě chceme čísla o něco snížit. V současné době má Olga zvládnutou techniku cvičení a myslím, že docela dobrý zásobník cviků na domácí prostředí i ř tness. Po skončení projektu dostane od společnosti Active Wellness výstupní tréninkový plán a další doporučení pro pokračování na cestě zdravého životního stylu.

Doufám však, že i po skončení celého projektu se budu s Olgou střetávat v posilovně nebo na lekcích skupinového cvičení. Tuším, že jsem si vytrénovala dobrého sparing partnera (někdy mi totiž při společných trénincích umí „dát do těla“!).

Co se týče stravy, Olze ztěžují dietní plány dva problémy: Říkám tomu „omáčková strava“, která je standardně podávána na palubě letadla, druhým problémem je alergie na mléčné výrobky. Právě ty jsou důležitým zdrojem proteinů, kterých je v redukčním jídelníčku opravdu třeba. Zde tedy máme pouze omezené možnosti, a proto jídelníček konzultujeme s naší dietoložkou.

POROVNEJTE SI OLŽIN „PRACOVNÍ“ A „DOMÁCÍ“ JÍDELNÍČEK:

DOMA

Snídaně: cereálie s mlékem bez laktózy
Svačina: jablko
Oběd: zelenina s kuřecím masem
Svačina: čokoládová proteinová tyčinka
Večeře: ledový salát s rajčaty a strouhaným sýrem a octovou zálivkou

V PRÁCI

Snídaně: nízkotučný jogurt
Svačina: ovoce
Oběd: maso podle dostupnosti se salátem
Svačina: ovoce, zelenina nebo proteinová tyčinka
Večeře:** maso a salát

30.6.2008 22:16 | Mgr. Jana Chocholáčová

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.