ZPĚT

Jak zaručeně svléknout kila

Říká se, že přejídání už zabilo víc lidí než všechny války dohromady. Na světě je dnes 300 milionů obézních. kila navíc nosí i víc než polovina z nás, jak se jich zbavit?

rt}}Říká se, že přejídání už zabilo víc lidí než všechny války dohromady. Na světě je dnes 300 milionů obézních. Kila navíc nosí i víc než polovina z nás. Jimi jsme si vybojovali v evropě bronzovou medaili. Větší příjem energie než její výdej - to je ve většině případů důvod, proč zatím tloušťka výrazně vítězí. bitvu lze vyhrát, s kily bojovat lze. Člověk ale musí chtít se sebou něco udělat sám, mít dost silnou motivaci, dát si splnitelný cíl a zvolit k němu rozumnou cestu.

Na startu je dobré poctivě a důkladně rozebrat své dosavadní neúspěšné pokusy. Někde se totiž děje chyba, kterou je zapotřebí odhalit a odstranit. Proto je užitečné zapisovat si zvláště v začátku hubnutí vše, co přes den sníte, zaznamenávat množství stravy, a podle energetických tabulek spočítat denní energetický příjem. Rozumné hubnutí znamená, že by se měl denní příjem energie pohybovat obvykle kolem 5000 kJ.

Vzor jídelníčku nepřesahujícího tuto dávku stejně jako energetické tabulky základních potravin naleznete například na www.merrylinka.cz. Pro jednoduchý výpočet můžete použít i e-kalkulačku na www.fl ora.cz. Kromě množství stravy bychom se měli zaměřit též na skladbu jídelníčku a způsob přípravy jídla.

Vhodným způsobem přípravy pokrmů je např. vaření v páře (produktovou řadu typů parních hrnců naleznete např. na www.tefal.cz). Pokrmy připravené v páře jsou nejen rychle a dietně uvařené absolutně bez tuku, ale taktéž stravitelnější a hlavně nutričně hodnotné (díky rychlému zatažení pórů na povrchu se maximalizuje uchování vitaminů i minerálů). Tento způsob přípravy vám navíc umožní aktivní způsob života - parní hrnec uvaří sám po zapnutí je možné opustit domov a věnovat se místo vaření svému oblíbenému sportu!

**

30.6.2008 22:15 |

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.