ZPĚT

Hubnutím k přátelství

V nouzi najdeš přátele. Magda je našla při hubnutí a možná i díky nim se jí podařilo zhubnout dvanáct kilogramů, které nabrala na mateřské dovolené.

MAGDA, 35 LET, TISKAŘKA

V nouzi najdeš přátele. Magda je našla při hubnutí a možná i díky nim se jí podařilo zhubnout dvanáct kilogramů, které nabrala na mateřské dovolené. Paní Magdě trvalo hodně dlouho, než si přiznala, že její váha značně překračuje ideální hranici. Možná i kvůli tomu, že přibírala pomalu a kilogramy šly nahoru tak nějak nenápadně. Na rozdíl od většiny jiných žen hravě zhubla kilogramy nabrané při prvním i druhém těhotenství. Po narození prvního syna vážila dokonce méně než před otěhotněním. Obrat k horšímu nastal až během mateřské dovolené. „Díky tomu, že manžel bez problémů zabezpečil celou rodinu a já se o finance vůbec nemusela starat, neměla jsem kromě výchovy dětí téměř žádné starosti. Abych se doma nějak zabavila, začala jsem každý den vyvářet teplé obědy i večeře, a protože jsem byla vychována na klasické české kuchyni, šlo většinou o pěkně vydatná jídla – omáčky, polévky s jíškou, smažené řízky apod. Děti byly hodné, takže jsem si s nimi mohla téměř každý den po obědě lehnout a odpolední hodinová procházka byl vlastně jediný můj aktivnější pohyb,“ vypráví paní Magda. Ručička na váze se tak pomalinku vychylovala stále více a více vpravo, až se zastavila na číslici 82 kg. „Stále jsem však svoji postavu nevnímala jako tlustou. Až po nevkusné poznámce rodinného přítele, který má pěkných pár kilo navíc, že se svojí postavou už vůbec nehodím ke štíhlému manželovi, ale spíše k němu, jsem pochopila, že je načase něco s nadváhou dělat.“

RELAXAČNÍ VÍKEND ZA ODMĚNU

V dámském časopise si paní Magda přečetla, že se v jejím městě právě rozjíždí tříměsíční kurz redukce váhy. Vypravila se na informační schůzku, po které se rozhodla do kurzu přihlásit. Společné schůzky probíhaly vždy jednou za týden a zahrnovaly cvičení, povídání o výživě, konzultace jídelníčků a také vzájemné porovnávání úspěchů s ostatními. „Nikdy dříve jsem se nepokoušela hubnout a ani jsem se příliš nezajímala o zdravou výživu, teprve zde jsem se dozvěděla, jak si vybírat správné potraviny, kolik co obsahuje kalorií a že porce, které jsem dříve jedla, byly příliš veliké. Doporučený jídelníček měl obsahovat 5000 kJ s tím, že na večeři zbývalo jen 500 kJ. Vůbec mi to však nevadilo, protože jsem se zasytila během dne a večer jsem už proto hlad ani nemívala,“ říká Magda. Během kurzu zhubla 10 kg a ještě asi měsíc potom šla váha dolů sama, než se zastavila na 70 kg.

Magda měla velkou výhodu v tom, že neměla metabolismus zpomalený předchozími pokusy o hubnutí, a proto ztrácela na váze rovnoměrně přibližně tři kilogramy za měsíc. „Myslím, že jsem měla také velké štěstí, že se na kurzu sešla opravdu výborná parta. Vydržely jsme všechny až do konce a pak jsme si zorganizovaly víkend „za odměnu“, se cvičením, jízdou na koni i táborákem. Dodnes se stýkáme a staly se tak z nás velmi dobré přítelkyně,“ dodává.

JÍDLO PO DVOU HODINÁCH

Je to téměř dva roky, co se Magdě podařilo takto úspěšně zhubnout a váhu si stále drží. Když se nepatrně zvýší, ihned vyřadí veškeré sladkosti a omezí porce. „Strava je pro mne 100% rozhodující, i když vím, že ani bez pohybu to nejde. Moje tělo reaguje na složení jídelníčku velmi dobře, proto se nebojím ani jojo efektu. Nikdy nehladovím, jím pravidelně malé porce, třeba i po dvou hodinách. Snažím se také dodržovat pitný režim, vypiji asi 2,5 l denně. Vybírám si přírodní vody bez bublin, ovocné a bylinkové čaje. Rodina si zvykla na lehčí jídla a když si někdy děti vyžádají k nedělnímu obědu smažený řízek, já si dám přírodní a místo bramborového salátu jen zeleninu. Dokonce i manžel se po mém vzoru snaží jíst zdravěji a podporuje celou rodinu k aktivnímu životnímu stylu.“ Tip: Pokud se vám nedaří zhubnout svépomocí, zkuste to v kurzech snižování nadváhy jako paní Magda. Nabídka je široká, stačí se podívat na internet. Pomocnou ruku vám nabídnou i v Klubu Diana. Termíny všech kurzů i ostatních akcí najdete na stránkách www.klub-diana.cz.

MAGDIN RECEPT KUŘECÍ MASO SE ZELENINOU

SUROVINY:
4 porce 2 plátky kuřecího masa, menší cibulka, jeden pórek, balíček mražené zeleniny POSTUP:

Kuřecí maso pokrájíme na nudličky, přidáme cibulku, pórek a mraženou zeleninu. Vše orestujeme na teflonové pánvi, osolíme, okořeníme podle chuti a podlijeme trochou vody. Dusíme doměkka. Podávat můžeme s rýží nebo čerstvou zeleninou.

HUBNOUCÍ JÍDELNÍČEK

SNÍDANĚ: neslazené cereálie s mlékem, ovocný čaj
SVAČINA: nízkotučný jogurt
OBĚD: kuřecí maso se zeleninou
SVAČINA: vaječná omeleta se sýrem, čerstvá zelenina
VEČEŘE: ovocný salát s nízkotučným jogurtem

30.6.2008 22:14 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.