ZPĚT

Helena Vondráčková: "Hlavně se nestresujte!"

Nebojí se sáhnout po džínách a v upnutém tričku a vlastně se toho bát nemusí. Na svůj věk nevypadá ani v nejmenším a leckterá, i o několik desítek let mladší kolegyně jí může jen závidět.

Je jí totiž šedesát let a váží pouhých šedesát kilogramů!

* Co evokuje slovo „dieta“ u Heleny Vondráčkové?

Hladovění. Ale to je slovo, které mi není vůbec sympatické a absolutně není součástí mého života. Nehladověla jsem, nehladovím a pokud chci zhubnout, volím jiný způsob. Stačí celkově ubrat z množství jídla, nepřejídat se a hlavně si hlídat, CO člověk pozře – to je hodně důležité. Zelenina, hodně ovoce, jogurty… Tučná jídla jdou v takovém případě z mého jídelníčku pryč úplně. Krásně se totiž dají nahradit rybami, bílým masem, zvěřinou. Eliminovat sladké a úplně vypustit tvrdý alkohol. Tím jsme se dostali k pitnému režimu, takže vypít během dne dva tři litry vody. Když si v hlavě projedu svůj jídelníček, tak jím skutečně snad všechno, ale s mírou. No, a pokud se stane, že to někdy náhodou s tím množstvím jídla přeženu, tak opět na pár dní omezím porce, ale v žádném případě ne tak, že bych trpěla hladem. To skutečně ne. U mě docela zabírá, že nejím večer. A absolutně nepiji již zmíněný tvrdý alkohol.

* Kdy POPRVÉ jste se s dietou jako takovou setkala na „vlastní kůži“?

Dietu jako takovou jsem vážně nikdy nedržela. Navíc zastávám názor, že je to špatně, protože, když tělu nasadíte něco, nač nebylo zvyklé – a to platí především u těch razantních typů diet, tak podle toho zareaguje. Není to zdravé a navíc: když člověk dietu přestane držet, zakrátko se vrátí na váze ještě výš, než byl předtím. O jojo efektu už asi někdy v životě slyšel každý. Ovšem tloušťku jako takovou nemusí vůbec ovlivnit jídlo, ale u spousty žen také nesprávně volená antikoncepce. Stejně jako tzv. hormonální léčba, která je ve spojitosti s nadváhou hodně nebezpečná. Je dobré se vždycky o tomto poradit s lékařem.

* Prozradíte našim čtenářkám svou momentální váhu?

Přiznám se, že jsem na váze nestála dlouho, ale moje normální váha je kolem těch šedesáti kilo.

* Kolik kilogramů jste měla vůbec nejvíc?

Jeden čas jsem měla 68 kilo, a to už se mi samotné nelíbilo, takže jsem šla do sebe a v průběhu měsíce jsem byla opět na své plus minus stabilní šedesátce.

* Platí ve vašem případě stále to, že s jídlem končíte nejpozději v pět hodin odpoledne, nebo se v tomto směru něco změnilo?

Není to pravidlem, ale pokud chci něco málo ubrat ze své váhy, pak je skutečně ideální dát si poslední větší jídlo v těch pět šest hodin odpoledne.

* Procestovala jste takřka celý svět. Pokud byste měla zvolit jednu jedinou destinaci, která vás uchvátila místní stravou, která země by zvítězila?

Nebyla by jedna, protože těch m íst je spousta. No, ale na tom pomyslném žebříčku by určitě ty nejpřednější místa zabraly: Itálie, Francie, Japonsko, Thajsko a určitě i Austrálie.

* Na které jídlo z typicky české kuchyně nedáte dopustit?

Miluju meruňkové knedlíky, švestkové knedlíky s mákem nebo moravského vrabce s knedlíkem a se zelím. Což tedy po pravdě nevím, co tahle informace udělá s vašimi čtenářkami! (smích)

* Kam to všechno dáváte?

No, počkejte, ale to není všechno, krom toho, c o jsem řekla, bych asi neměla zapomenout na škubánky, smažený sýr anebo vynikající bramborový salát, který skvěle dělá moje sestra Zdena. To ale už není o dietě.

* Řešíte stres, naštvání a vyloženě „blbou náladu“ jídlem? Třeba sladkým?

Ne. Tohle já mám přesně obráceně. Pokud mám nějaký problém, tak nemůžu jíst.

* Máte vyzkoušený recept, po němž, pokud potřebujete rychle shodit pár kilo, zaručeně a pokaždé shodíte?

U mě je to jednoduché, protože to si naordinuji tzv. čistě ovocné snídaně. Je to ideální, protože se zasytím a zároveň si stáhnu žaludek. Vyzkoušejte to!

* Co byste vzkázala všem čtenářkám DIETY, které se permanentně trápí se svými nadbytečnými kilogramy?

Hlavně se nestresujte a špatnou náladu nebo zmíněný stres neřešte jídlem. Pak by si asi čtenářky měly uvědomit sestavu svého jídelníčku všeobecně. Nemusejí z něj vypouštět věci, které jsou hodně kalorické, ale omezit jejich přísun do těla na minimum. Tím nejdůležitějším je opravdu množství jídla, které tělu každý z nás dopřává. No, a především pohyb!

*

==== TĚSTOVINOVÝ SALÁT ZASTUDENA PODLE HELENY VONDRÁČKOVÉ ====

SUROVINY:

* těstoviny (nejlépe celozrnné)
* bílý jogurt
* lžička majonézy
* zeleninová směs
* sůl
* pepř
* koření podle chuti

POSTUP: Uvařené těstoviny necháme okapat a odležet. Mezitím mírně povaříme zeleninovou směs, kterou také necháme stranou, aby nám vychladla. Jogurt promícháme s trochou majonézy, osolíme, opepříme, popř. můžeme pro výraznější chuť přidat i trochu koření podle chuti. Vychlazené těstoviny smícháme s vychlazenou zeleninovou směsí, přidáme takto připravenou jogurtovou zálivku a můžeme jíst.

DOBROU CHUŤ A KRÁSNÝ ZBYTEK LÉTA VÁM PŘEJE HELENA!

**

30.6.2008 22:13 |

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.