ZPĚT

Chci zase sportovat!

Kila navíc skáčou, ani nevíte jak. Při hubnutí má mládí výhodu, ale i tak to dá hodně práce. Petra se v devatenácti letech zbavila téměř dvaceti kilogramů, které jí zůstaly po skončení sportovní kariéry.

Petra, 22 let, barmanka

aktuální míry: 98–68–98

Kila navíc skáčou, ani nevíte jak. Při hubnutí má mládí výhodu, ale i tak to dá hodně práce. Petra se v devatenácti letech zbavila téměř dvaceti kilogramů, které jí zůstaly po skončení sportovní kariéry.

Sport

„Nikdy jsem nebyla vyloženě hubeňour, ale díky fyzické zátěži jsem s kily navíc rozhodně problémy neměla. V 8. třídě jsem ale utrpěla těžký úraz kolene a s aktivním sportem byl konec. Musela jsem ležet, nehýbat se, a tak jsem se nudila, jedla a nabrala během půl roku 12 kilo.“ vypráv. Petra. 1. krok

MYŠLENKY NA HUBNUTÍ

„Na základní škole jsem se věnovala házené a těžké atletice. Jenže po úrazu jsem se dostala v devatenácti letech na 85 kilo a nic a nikdo mě nenutil hubnout. Vlastně mi nadváha nevadila. Nepříjemné poznámky ohledně vzhledu se dostavily později.“

2. krok
POMOHLA TETA „Dala jsem na doporučení tety, která pracuje na Merrylince. Vypravila jsem se k lékaři a on mi předepsal lék usnadňující hubnutí a zároveň mi poradil, jak si sestavit jídelníček, aby více odpovídal zásadám zdravé výživy. Já sama jsem si navíc našla spoustu informací na internetu,“ dodává Petra. Úplně vyřadila tučné věci a sladkosti, začala jíst 6x denně a zlepšila pitný režim. Za šest měsíců bylo dole 12 kg, za rok rovných 18 kg. 3. krok

KOLA, ALE LIGHT

„Samozřejmě jsem měla chutě a přemýšlela, co bych si tak asi dala, ale většinou se mi podař ilo odolat a vydržet. Vymyslela jsem si totiž lest na svůj žaludek. Hlad jsem přepíjela vodou nebo lehkou kolou a chuť na sladké jsem šidila hořkou čokoládou nebo jsem si vzala ovocnou přesnídávku,“ směje se Petra.

4. krok
ZMĚNA „Sama bych nevěřila, co s člověkem a hlavně jeho okolím udělá pár kilo dole. Je pravda , že jsem se začala lépe oblékat a celkově osebe více dbát, ale i tak jsem poznala, že ať se říká cokoli, p řece jen nás známí hodnotí i podle vzhledu.“ Jo-jo efektu se Petra nebojí. Přestože již nedodržuje šest porcí denně, stále si hlídá, aby jedla zdravě. Oblíbila si nízkotučné mléčné výrobky, drůbeží šunku, a hlavně nesmí chybět čerstvá zelenina. Když doma vaří, tak pouze kuřecí nebo krůtí maso. Na druhou stranu, když si občas s přítelem vyrazí na večeři, dá si klidně biftek nebo těstoviny. 5. krok

JABLKA Z RÁJE

„Nejvíce mi pomohlo, že jsem jedla hodně ovoce a zeleniny. Jablek jsem se dokonce přejedla natolik, že je dnes nemůžu ani vidět,“ dodává Petra .

Tip 1: Na www.merrylinka.cz najdete rady, jak si sestavit jídelníček, ale také kontakty na obezitologická centra, kde vám poradí, jak na kila navíc.

Tip 2: Těstoviny s rajčatovou slasou ochucené pouze čerstvou bazalkou a kapkou olivového oleje jsou opravdovou pochoutkou.


INFO Také se vám podařilo zhubnout? Pokud se s námi i dalšími čtenářkami rozhodnete podělit o svoje zážitky a hlavně způsob, jak jste dosáhly vysněné postavy, napište nám a my se s vámi spojíme: dieta@mf.cz Petře za její odvahu, ale také skvělou motivaci pro ostatní, posíláme malý dárek.

30.6.2008 22:12 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.