ZPĚT

Hubnutí při kojení

„Vždy jsem byla velmi štíhlá, ale po porodu před necelým rokem mi zůstalo 10 kg navíc. Je možné, že za mým neúspěšným hubnutím může být fakt, že stále kojím?“

Ptali jsme se: Mgr. Jiřího Habury - výživového poradce a fitness instruktora www.nutricniclub.cz

„Vždy jsem byla velmi štíhlá, ale po porodu před necelým rokem mi zůstalo 10 kg navíc. I když zdravě jím a několikrát týdně sportuji, nemůžu zhubnout. Kamarádky mi tvrdily, že kojením zhubnu raz dva, já mám ale pocit, že v mém případě to funguje právě naopak. Je možné, že za mým neúspěšným hubnutím může být fakt, že stále kojím?“

IVETA, ČESKÉ BUDĚJOVICE

Odpověď:

Přestože většina žen hubne při kojení lépe než v jiném životním období, neplatí to 100%. Některé ženy se poporodních kil nemohou zbavit, i když kojení zvyšuje denní energetický výdej asi o 500 kcal. Často rozhoduje pár kalorií, jestli začnete hubnout nebo ne. Důležitá je také skladba jídelníčku. Dávejte si pozor, abyste netrpěla nedostatkem bílkovin.

S hubnutím v době kojení to ale moc nepřehánějte, mohlo by se to negativně projevit v kvalitě kojení. Sportujte jen zlehka a ne s velkou zátěží. Zaměřte se na kvalitní příjem živin, zařaďte do svého jídelníčku biopotraviny, klidně i kvalitní doplňky stravy tak, aby mělo tělo všeho dostatek a nemuselo nic ukládat v podobě tukových polštářů. Snažte se omezit sladkosti, a to i tzv. zdravé, které přidávají jen zbytečné kalorie navíc.

Abyste nemusela tápat v přemíře informací, najděte si osobního poradce nebo trenéra, který vám cestu za ideální váhou jednak ulehčí a jednak zpříjemní.

Přeji vám úspěšný start do nové maminkovské role a určitě se ozvěte s výsledky.


Máte nějaký problém a nevíte si s ním rady? Tým špičkových odborníků v DIETĚ vám poradí s cvičením, jídelníčkem i hubnutím. dieta@mf.cz

27.1.2009 14:29 | MUDr. Milan Míček

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.