ZPĚT

Tloustnutí v přechodu

„Je mi 49 let a jsem v přechodu. Celý život jsem byla štíhlá, a tak mám strach, že nyní přiberu. Co mám dělat?“

Ptali jsme se: Mgr. Pavla Suchánka, dietologa www.fzv.cz

„Je mi 49 let a jsem v přechodu. Celý život jsem byla štíhlá, a tak mám strach, že nyní přiberu. Co mám dělat?“

VERONIKA

Odpověď:

„Zejména v období přechodu je velmi důležité si sledovat tělesnou hmotnost a jídelníček, protože právě v tomto období dochází díky hormonálním změnám a poklesu rychlosti metabolismu k nárůstu tělesné hmotnosti.

Ideální je si koupit malý sešit a psát si, co jíte a jak často cvičíte. Hodně vám to řekne o vašich možných rezervách. Mnoho lidí si myslí, jak správně jí, pije dostatek vody a cvičí 3x týdně a pak, když to má černé na bílém je velmi překvapeno, že to tak není. K tomu se každý týden ve stejnou dobu važte a pokud by hmotnost šla nahoru, tak upravte pravidelnost cvičení a jídlo zejména večer. Vaším úkolem v prvních dnech je začít a pokračovat v psaní si detailního jídelníčku. Po 14 dnech si „deníček“ zkontrolujte a sama určitě zjistíte, v čem děláte největší chyby. Díky detailnímu zapisování si také více rozmyslíte každé sousto, než ho dáte do úst. Snažte se 3x týdně cvičit a jíst pravidelně.“


PTEJTE SE: Pokud máte nějaké dotazy, na které byste rádi znali odpověď, napište nám, my se za vás zeptáme. dieta@mf.cz

27.1.2009 14:29 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.