FITweb

Reklama

ZPĚT

Jak shodit první kila?

Potřebujete zhubnout jen dvě nebo tři kila do plavek, aby promenáda na pláži nezůstala bez úspěchu?

Nebo už máte za sebou pár měsíců diety, ale kila prostě ne a ne dolů? Pak vyzkoušejte některé z našich deseti rad, které vám pomohou dosáhnout kýženého cíle.

NAPIJTE SE

Říká se, že hlad je převlečená žízeň. Při hubnutí to platí dvojnásob. Pokaždé, než usednete k jídlu, vypijte sklenici vody. Nejenže zaplníte žaludek, ale zároveň doplníte potřebné tekutiny. Voda pomáhá odplavovat z těla škodlivé toxiny, které se uvolňují při hubnutí z tuků. Denně byste měli vypít okolo 3 l vody nebo lehkého čaje. Minerálky si vybírejte pouze nízce mineralizované a pijte jich max. 0,5 l denně.

INSPIRUJTE SE DĚTMI

Máte-li doma malé batole, inspirujte se jeho jídelníčkem a frekvencí jídla. Malé děti jedí často a pouze do pocitu sytosti (pokud je do jídla nenutíte). Teprve s věkem přejímají zvyky dospělých a ztrácejí přirozenou schopnost jíst podle hladu a ne podle chuti. Zkuste stejně jako děti zařadit do svého jídelníčku především ovoce, zeleninu, cereálie a mléčné výrobky.

SŮL NA ZLATO

Pár kilo dolů můžete shodit i pouhým omezením soli. Sůl totiž zadržuje v těle tekutiny, což se může projevit stagnující váhou, i když se jinak stravujete správně. Doporučená denní dávka soli je asi 5 g - ne více než jedna čajová lžička. V tomto množství je však již započítaná i sůl obsažená v potravinách a hotových jídlech. Nejvíce soli obsahují sýry, slané pochutiny, konzervované potraviny a pečivo. Snažte se tyto produkty omezit a při jídle automaticky nepřisolujte.

BÍLÉ ZLO

Úplně vynechte cukr, med, ale i umělá sladidla, která organismu také příliš neprospívají. Důvod, proč nemůžete dostat pár posledních kilo dolů, může vězet i v několika kostkách cukru, kterými si osladíte kávu nebo čaj. Chuť na sladké se za několik dní zmenší, a pokud přece jen přijde, zažeňte ji kouskem mrkve (která je sama o sobě nasládlá) nebo melounem.

2X DENNĚ NESTAČÍ

Nemáme na mysli pravidelné jídlo, protože o tom tu již byla řeč, ale zubní hygienu. Překvapivé? Ne tak, jak se na první pohled zdá. Máte problém s tím, že vás po každém jídle honí mlsná? Vyčistěte si zuby. Nejenže z vás bude mít váš stomatolog radost, ale učiníte tak přítrž i svým rozbouřeným chuťovým buňkám. Jestliže přece jen neodoláte a sníte kousek čokolády, běžte si zuby vyčistit znovu. Můžete se vsadit, že pak už hřešit nebudete.

REVIZE LEDNIČKY

Podrobte svoji ledničku a spíž dokonalé kontrole a bez milosti vyhoďte nebo darujte sousedce všechno, o čem moc dobře víte, že byste jíst neměli. Nezapomeňte ani na taková lákadla, jako je mražené vánoční cukroví, které v mrazničce odpočívá už přes půl roku, sladký sirup na palačinky, müsli s čokoládou, zapomenutý likér po babičce apod. Máte doma další členy rodiny, kteří se bez těchto dobrot neobejdou? Pak si v ledničce vyhraďte místo pouze pro sebe a ostatní poličky považujte za zakázané uzemí.

PLOCHÉ BŘÍŠKO ZA PÁR HODIN

Musíte se zítra nasoukat do úzkých koktejlových šatů a nechcete, aby vám vepředu přetékala pneumatika? Pak den před očekávanou událostí nejezte žádné nadýmavé potraviny. Které to jsou? Např. čerstvé pečivo, luštěniny, kapusta, zelí, brokolice, květák, cibule apod. Pokud jste maminka, vzpomeňte si, jak jste jedla, když se vám narodilo miminko. Tentýž den hodně pijte a jezte hlavně jogurty, křehké pečivo, z ovoce pouze meruňky, banány, jahody, kiwi nebo ananas. Pozor na perlivé vody!

VYSPĚTE SE

Myslíte si, že spánek s hubnutím nesouvisí? Nebo dokonce chodíte pozdě spát, protože si myslíte, že tak spálíte více kalorií? Omyl! Odborníci zjistili, že dostatečný a kvalitní spánek napomáhá snižovat váhu. Dostatečným spánkem se myslí 7-9 hodin v závislosti na aktivitě a biologickém nastavení člověka. Při únavě má člověk více hlad a chuť na sladké, navíc je líný a snadněji porušuje své předsevzetí. To všechno jsou věci, které jsou při hubnutí jen na škodu.

BUĎTE MINIMALISTY

Klasické talíře a příbory zamkněte v sekretáři a večeři servírujte na dezertních talířcích. Díky plnému talíři se vám bude zdát, že jste snědli více. Jde sice pouze o vizuální efekt, který ale funguje. Jezte pomalu a vychutnejte si každé sousto.

ZAŘAĎTE OČISTU

Máte opravdu málo času a potřebujete zhubnout dvě kila na dovolenou? Zařaďte si do týdne dva odlehčovací dny. Jeden čistě ovocný a druhý zeleninový. V tyto dny nejezte nic jiného než ovoce nebo zeleninu a pijte pouze vodu nebo 100% šťávy (v ideálním případě doma vylisované).

19.8.2008 18:14 | aktualizováno 21.12.2009 15:42 |

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.