ZPĚT

Superspalovače

Chcete zhubnout? rady typu jezte hodně ovoce a zeleniny, nejlépe pětkrát denně už asi znáte. Že to pořád nejde a tukové polštářky nemizí? Zkuste jíst potraviny, které se na vaše tukové zásoby vrhnou a zlikvidují je.

Nemyslete si, že vám naordinujeme třeba česnekovou nebo melounovou dietu. V žádném případě není dobré orientovat se na jeden druh potraviny. Touha po štíhlé linii by totiž nikdy neměla převážit nad vyváženou stravou. Není ale nic snazšího než zařadit do svých jídelníčků potraviny, které naše dietní snahy podpoří. K nejznámějším pomocníkům patří rozhodně potraviny s detoxikačními účinky. Detoxikace se doporučuje provádět po zimě a pod dohledem lékaře, ale to neznamená, že se organismus nepotřebuje zbavovat škodlivých látek po celý rok. Když budete své tělo pročišťovat průběžně, nebude se muset bránit ukládáním tukových zásob. V boji proti nežádoucím faldíkům jsou účinné potraviny obsahující pektin, allicin, chrom, draslík, lecitin nebo CLA kyselinu.

Jsou to látky, které se podílejí na snižování cholesterolu v krvi, urychlují metabolismus, odbourávají tuky i jejich následné ukládání, vyvolávají pocit sytosti a snižují chuť na sladké. Nemýlíte se, když se vám zdá, že je znáte jako složky tabletek na hubnutí. Ovšem najdete je také v běžných potravinách. Každý organismus reaguje individuálně, ale s troškou trpělivosti při výběru potravin svoje superspalovače, které na vás fungují, určitě najdete. Navíc při dlouhodobé změně stravovacích návyků rozhodně začnou pracovat ve váš prospěch. Podpořte je pravidelným pohybem a můžete se těšit na to, že vaše kila půjdou dolů hezky jedno po druhém.


VYZKOUŠEJTE:

JABLEČNÝ OCET

Proč: Obsahuje mnohé vitaminy a minerály, zejména draslík, vápník, fosfor, sodík a stopové prvky.

Účinky: Posilňuje imunitní systém, podporuje spalování tuků, snižuje chuť na sladké i slané.


MOŘSKÉ ŘASY

Proč: Protože jsou bohaté na vápník, železo, jod, draslík, kyselinu listovou a vitaminy A, D, E.

Účinky: Díky nízkému obsahu tuků a kalorií a vysokému obsahu blahodárných látek jsou schopné redukovat váhu. Pomáhají snížit chuť k jídlu.


ZELENÝ ČAJ

Proč: Kromě jiných vitaminů a minerálů obsahuje hlavně draslík a zinek.

Účinky: Posiluje metabolismus, chrání před ukládáním tuků a je účinný při detoxikaci organismu. Jeden šálek zeleného čaje spálí 100 kJ.


SYROVÁTKA

Proč: Obsahuje méně než jedno procento tuku. Je bohatá na vápník, značné množství bílkovin a lecitin.

Účinky: Lecitin rozpouští cholesterol a ostatní tuky mění na látky rozpustné ve vodě, což umožňuje jejich další vyloučení z organismu.


LOSOS

Proč: Obsahuje málo tuků, je bohatý na jod a bílkoviny.

Účinky: Jod je důležitý pro tvorbu hormonů štítné žlázy, které se podílejí na regulaci látkové výměny.


JAHODY

Proč: Protože vláknina obsahuje pektin a vitamin C.

Účinky: Snižují cholesterol v krvi, zasytí a jsou vynikajícím spalovačem tuků.


VODNÍ MELOUN

Proč: Je málo kalorický, obsahuje až 94 % vody, vitamin C, mangan a enzym štítné žlázy tyroxin.

Účinky: Uhasí žízeň a přitom skvěle pročistí. Tyroxin přispívá k rychlému spalování tuků.


FAZOLE

Proč: Obsahují karbohydráty s nízkým glykemickým indexem, mají nízký obsah tuku, obsahují proteiny.

Účinky: Odvodňují, posilňují činnost srdce a krevního oběhu. Budete se cítit zasycení a zároveň nepřiberete. Získáte také cennou vlákninu.


ČESNEK

Proč: Uvolňuje allicin, který má antibiotické a antibakteriální účinky.

Účinky: Snižuje hladinu cholesterolu i hladinu cukru v krvi a podílí se tak na rychlejším spalovaní tuků.


KYSELÉ ZELÍ

Proč: Je výborným antioxidantem a honosí se nízkým obsahem kalorií.

Účinky: Urychluje látkovou výměnu, pročistí organismus, rychle zasytí a má schopnost neutralizovat velké množství tuků.


KŘEN

Proč: Je zdrojem vitaminu C, A, skupiny B a minerálních látek.

Účinky: Má močopudné a organismus pročišťující účinky, ulehčuje trávení, zároveň však povzbuzuje chuť k jídlu.


CHŘEST

Proč: Sto gramů chřestu má jenom 22 kcal/94 kJ. Obsahuje vitaminy skupiny B, vitamin C, beta-karoten.

Účinky: Díky obsahu draslíku je účinným pomocníkem při odstraňování přebytečných kilogramů.


OKURKY

Proč: Mají velmi nízkou kalorickou hodnotu. Jejich dužnina se skládá z 96,5 % z vody. Obsahují vysoké množství vitaminů a minerálů.

Účinky: Významný je jejich detoxikační účinek, podporují činnost jater, žlučníku a střev.


SÓJA

Proč: Obsahuje lecitin, mnoho vitaminů i minerálů.

Účinky: Díky lecitinu odbourává cholesterol, podílí se také na metabolismu tuků v krevní plazmě, omezuje ukládání tuků v játrech, zlepšuje odplavování škodlivých látek z těla a výborně zasytí.


BROKOLICE

Proč: Kromě mnohých vitaminů a minerálů obsahuje i jeden z nepostradatelných stopových prvků: chrom.

Účinky: Reguluje hladinu cukru v krvi, snižuje cholesterol v krvi, zmenšuje tukovou tkáň a pomáhá zachovat stabilní svalovou hmotu.


CHILLI

Proč: Obsahuje kapsaicin. Funguje také jako přírodní dezinfekce.

Účinky: Snižuje hladinu krevního cukru, podporuje metabolismus, stimuluje žaludeční sekreci.


ZÁZVOR

Proč: Obsahuje vitaminy A, C, B, vápník, fosfor, železo, draslík, sodík a hořčík.

Účinky: Podporuje zvýšení teploty těla, krevní oběh i trávení. Snižuje hladinu cholesterolu.


SKOŘICE

Proč: Působí antibakteriálně, protizánětlivě a antioxidačně.

Účinky: Zlepšuje působení inzulinu, který umožňuje, aby se glukóza dostala z potravy do nitra buňky a proměnila se tam na energii. *

28.1.2009 13:41 | aktualizováno 21.12.2009 15:41 | Alexandra Paulovičová

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.