ZPĚT

2.měsíc reality/nedokážu nedojíst, co mi naloží na talíř

„Zatím na sobě velké změny nepozoruji, cítím se jen taková lehčí. Zhubla jsem minimálně, ale to nevadí. Věřím, že pomaleji znamená trvaleji.

2. MĚSÍC

Bára, 26 let fyzioterapeutka

„Zatím na sobě velké změny nepozoruji, cítím se jen taková lehčí. Zhubla jsem minimálně, ale to nevadí. Věřím, že pomaleji znamená trvaleji. Zvykám si na menší porce a snažím se nejíst sladkosti, což mi dělá velký problém – zvláště, když jsem ve stresu nebo večer sama doma,“ přiznává Bára a pokračuje: „Největší potíže mám asi s množstvím jídla. Nedokážu něco nechat na talíři, i když jsem dávno plná. Naštěstí mám velkou oporu v rodině a přátelích. Když mi něco nabídnou a já odmítnu, už mě nenutí.“ Teprve nedávno dostala Bára sestavený jídelníček, takže se s ním zatím sžívá. Žádné zásadní problémy jí ale jeho dodržování nedělá. Má v něm povoleno 20 gramů kvalitní čokolády s vysokým obsahem kakaa denně, proto když ji honí mlsná, sáhne po ní a ne po tučných sušenkách nebo plněných oplatkách. „Absolvovala jsem také zátěžové testy. Probíhají jako jízda na rotopedu, během které se postupně přidává zátěž na kole a měří se tepová frekvence. Člověk u toho vypadá docela legračně, protože má po celou dobu na obličeji masku, do které dýchá. Na monitoru je přitom vidět, ve kterých fázích se nejvíce spalují tuky. U mne bylo zjištěno, že mám velmi dobré spalování a v aerobní spalovací fázi jsem mezi 130 a 150 tepy za minutu.

Maximální spalování mám od 136 do 140 tepů,“ vysvětluje Bára. Snaží se chodit běhat na pás do posilovny, na spinning a v rámci relaxace zařadila také saunu a bazén. „Jsem sama překvapená, že jíst zdravě není až tak těžké, jak jsem si myslela. A jak vypadá můj jídelníček? Nejoblíbenějším jídlem se pro mě staly snídaně, ke kterým si dávám ovesné vločky s rozinkami a ovocným jogurtem. Ke svačině jím ovoce nebo sušenky Emco, na oběd chodím v práci, kde si v jídelně vybírám lehčí jídla, ale nevynechávám ani polévku. Odpoledne svačím chleba s lučinou a večer si dám něco podobného s tím, že přidám i zeleninu. Je toho skoro dost. Vlastně to ani nezní jako dieta, nemyslíte?“

Úbytek za 1.měsíc: -2 kg
Současná: 85 kg
Počáteční váha: 87 kg


Nikola, 30 let studentka

„Poslední měsíc jsem byla nemocná, takže jsem nemohla vůbec sportovat. Váha mi proto stagnuje, zhubla jsem jen jedno kilo, ale je pro mě nutné být především fit a fungovat. Nesnažím se urputně hubnout, jím pořád stejně, ale chybí mi pohyb a cítím, že,měknu´ a svaly ochabují,“ říká s povzdechem Nikola. Od své poradkyně PhDr. Zdeňky Sládečkové dostala za úkol psát si vše, co za den sní, a podle toho později upraví jídelníček. Je velmi důležité vycházet z toho, co člověk jí, a ne z toho, co člověk nejí, protože takový jídelníček pak nikdo nedokáže dodržovat. „Díky zápiskům vidím, kolik jsem čeho snědla – nemyslím množství, ale skladbu potravin v rámci týdne. Kupříkladu jsem byla přesvědčená, že jím dost zeleniny a ovoce, ale teď vím, že se mi to nedaří vždy. Souvisí to zejména s tím, že si jídlo musím nosit s sebou a nevím, co jiného bych vymyslela než chléb s,něčím´.

Nemám totiž možnost si někde něco ohřát nebo přes den uvařit. Zatím tedy hledám inspiraci na studená jídla.“ Nikola má velmi hektický životní styl, a proto se jí zatím nedaří dodržovat pět jídel za den. Většinou snídá, obědvá a večeří. Svačiny nestíhá, protože přejíždí ze školy do práce a obráceně a nechce jíst v poklusu na chodníku nebo zastávce. „Snažím se jíst v klidu a pomalu, a to se ve městě nedá. Pořád také bojuji s představou, že jídelníček bude ovládat celý můj den a já se mu budu muset podřizovat. Ta představa je pro mě nereálná. Někdy všechna svá pravidla poruším, protože musím jíst kvůli lékům i za cenu, že to bude nezdravé,“ přiznává Nikola. „Věřím, že jakmile budu zdravá a budu moci sportovat, hubnutí se zase rozběhne. Měla bych se věnovat především aerobním aktivitám, ale ty právě teď vůbec nemůžu provozovat, protože mám nemocné hlasivky a nemohu se zadýchat.“ Naštěstí má Nikola skvělou oporu ve svých přátelích i Zdeňce Sládečkové. Její přítel spíše čeká na výsledek a proces hubnutí nekomentuje. „Nemůžu říct, že necítím podporu, ale uměla bych si ji představit větší,“ říká s trochou nadsázky Nikola.

Úbytek za 1. měsíc: -1 kg
Současná váha: 86kg
Počáteční váha: 87 kg

7.4.2009 13:04 |

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.