ZPĚT

4. měsíc reality/sportem proti jarní únavě

Nikola s Bárou mají společný problém – jarní únavu. Ta jim bere sílu i motivaci do dalšího hubnutí a občas je svede k dietním prohřeškům. Ani jedna z našich hubnoucích se ale nevzdává a obě statečně bojují dál.

A my se v tomto dílu naší reality show podíváme na jejich sportovní aktivity, jež k hubnutí samozřejmě neodmyslitelně patří.

Nikola, 30 let

studentka
Počáteční váha: 87 kg
Současná váha: 81 kg
úbytek za 3 měsíce: - 6 kg

Co ji trápí * ztráta motivace
* psychická únava
* velká vytíženost Nikola i Bára se těšily, až se objeví sluníčko a počasí jim dovolí sportovat venku. Zatím je jaro na začátku, tak uvidíme, co udělá s jejich kondicí, postavou a kam se posune ručička na váze… My v Dietě jim každopádně držíme palce!

CO SE UDÁLO

„Jak jsem uváděla už předchozí měsíc, měla jsem třicetiny a oslavy se táhly déle než měsíc. Také kvůli tomu jsem nebyla příliš schopná zkoordinovat a uhlídat jídlo tak, aby bylo přesně podle dietních pravidel. Dost často se mi stalo, že jsem trochu uklouzla, pak si řekla,to už nemá cenu‘, a projedla jsem celý den. Tedy ve smyslu, že jsem jedla,normálně‘ jako dřív, a ne podle dietního plánu. Také poprvé od doby, co hubnu, tj. přes půl roku, mám chutě. Nejsem moc na sladké, spíš dokážu ulítnout na mase, uzeninách a sýrech. A především na těch variantách, které hubnutí příliš neprospívají. Když jsem se naposledy viděla se svou poradkyní PhDr. Zdeňkou Sládečkovou, byla jsem nešťastná a demoralizovaná. Paní Sládečková mi neustále zdůrazňuje, že si musím najít čas i sama na sebe a více relaxovat. To je při mém nabitém programu ale velmi těžké. Začala mi škola, do toho se přidaly problémy v práci, celkový shon a jakýkoli režim je velmi obtížné dodržet. S tím souvisí i to, že mne čím dál víc štve nosit celý den po městě spoustu krabiček s jídlem. Stydím se jíst v rychlosti v tramvaji nebo do sebe házet jídlo během pětiminutové přestávky ve škole. Ve svém věku už chci mít určitou úroveň.“

JAK SE HÝBU

„Vlastně hned u domu mám fitness centrum, do kterého chodím cvičit. Nejčastěji se tam vypravím s kamarádkou, která má trochu víc volného času a nechce cvičit sama, takže mne,buzeruje´, ať jdu s ní. Chodíme cvičit asi 1x týdně do posilovny. Zaměřuji se především na kardio stroje a cviky s vlastní vahou na problematické partie. Před čtyřmi lety jsem měla trenérku, proto vím, co a jak cvičit. Navíc moje maminka je fyzioterapeutka, takže mnoho inspirace mám i od ní. Vím, že posilovna 1x týdně nestačí, a proto k tomu přidávám ještě alespoň jednou domácí trénink na rotopedu. Délku určuji podle momentální nálady – jednou je to půlhodina, podruhé zase jen 10 minut. Pořád je to lepší než nic. Pohyb mě baví, ale jsem sportovní antitalent. Teď jen čekám, až bude hezky a budu moct zase vyrazit na kolo!“ —-

Bára, 26 let

fyzioterapeutka
Počáteční váha: 87 kg
Současná váha: 83 kg
úbytek za 3 měsíce: —4 kg

Co ji trápí

* velká únava z počasí
* nedostatek času
* málo spánku

CO SE UDÁLO

„Posledních 14 dní mi dělalo velký problém jídelníček dodržovat. Jsem hodně citlivá na počasí, a proto mne ke konci zimy vždy přepadá jarní únava. A ta se u mne rovná větší příjem jídla. I když mám jídelníček sestavený relativně pestře a jídla je dost, stalo se mi, že jsem si občas vzala něco navíc nebo si zvětšila porce. Snažím se jíst pořád zdravě, ale je pravda, že jím víc než v minulém měsíci a pravděpodobně jsem kvůli tomu teď ani moc nezhubla. Můj jídelníček má 1850 kcal a mám určeno pouze to, kolik mám sníst sacharidů, bílkovin a tuků. I když držím dietu, nechci být jejím otrokem. Jsem ráda, že hubnu pomalu, protože mám strach z jojo efektu. V práci jsem teď ale získala skvělou motivaci, která mne drží v mém odhodlání vytrvat. Jeden z mých pacientů je instruktor tandemových seskoků a slíbil mi, že si se mnou skočí, až dosáhnu váhy 79 kg. Ráda bych této mety dosáhla v květnu, až bude hezké počasí, které je pro seskok ideální.“

JAK SE HÝBU

„Snažím se sportovat alespoň 3–4x týdně. Jsem moc ráda, že je už jaro a můžu chodit běhat ven. Na to jsem se těšila celou zimu. Nemohla jsem se dokonce tak dočkat, že jsem si předem koupila nové boty. I další sportovní aktivity jsou s jarem hned veselejší. Na moje spinningové lekce chodí mnohem více lidí (objevila se první vlna,ladičů postav do plavek‘), a tak jsou zábavné, příjemné. Měsíc jsem nebyla relaxovat, a možná právě to je další důvod, proč mi váha nejde dolů. Když chodím relaxovat, tak do bazénu, vířivky apod. Plánuju také začít jezdit na koni. V posilovně, kam chodím 1–2x týdně, cvičím kardio, břicho a fixátory lopatek, pánevní dno. Tedy to, co každý den v práci vidím, že lidé posilovat potřebují.“

14.5.2009 16:01 | PAVLA MAŘÍKOVÁ

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.