ZPĚT

Superman v boji proti nadváze

Hledáte parťáka v souboji s nadváhou? Představíme vám první farmaceutický přípravek na hubnutí, který získal licenci k volnému prodeji po celé Evropě. Ke každému kilogramu, který zhubnete, můžete s alli shodit dalšího půl kila!

Zázračná pilulka, po jejímž spolknutí se korpulentní dáma s dvacetikilovou nadváhou promění ve vyzáblou modelku velikosti XS, neexistuje a patrně nikdy vynalezena nebude. To je špatná zpráva, ale teď pro změnu jedna dobrá – ve farmaceutických laboratořích byl vyvinut preparát, který podporuje postupný, plynulý úbytek hmotnosti o půl kilogramu až jeden kilogram týdně. Je to tobolka, jež je prvním, pouze v lékárně prodejným přípravkem na hubnutí s licencí pro celou Evropu. Bez vašeho přičinění se její fungování neobejde, ale zaručí vám, že když upravíte jídelníček a přestanete se bát pohybu, část „hubnoucí práce“ vykoná za vás. A díky za každé kilo dole, vždyť dokonce i nepatrné snížení hmotnosti může výrazně omezit riziko vzniku nejrůznějších zdravotních problémů, jako je cukrovka či onemocnění srdce.

JE TO I PRO MĚ?

Pokud si navnadění úvodem tohoto článku kladete podobnou otázku, pak vězte, že to je přípravek na hubnutí pro dospělé s nadváhou, s BMI 28 či vyšším, a pro ty z nich, kteří chtějí zredukovat svou váhu. Je to tobolka, jež se užívá třikrát denně těsně před jídlem či do hodiny po něm. A co víc – k dispozici je i podpůrný program alli, který vám bude rádcem, co se týče životního stylu a stravování. Klinické testy prokázaly, že vám tento přípravek v kombinaci s nízkotučnou stravou pomůže shodit dalších padesát procent váhy, jíž jste se zbavili. Takže spolu s každým jedním kilogramem, o který zhubnete, vám alli ubere dalšího půl kila. Přitom ale musíte dodržovat dvě pravidla – vyznávat nízkokalorickou stravu a pravidelně se hýbat. Vaším průvodcem během diety by se měl v každém případě stát příbalový leták, který si pečlivě prostudujte. Máte-li pochybnosti, jestli je to právě pro vás to pravé ořechové, poraďte se se svým lékárníkem.

V ČEM JE JEHO KOUZLO

Pokud jste prošli nějakým tím kláním se svou nadváhou, už asi leccos víte o fungování lidského metabolismu. A tak pro vás nebude žádnou novinkou, že naše tělo produkuje enzymy, které nám pomáhají strávit potravu. Dodejme, že se jedná o různé enzymy, jež rozkládají bílkoviny, sacharidy a tuky. Alli obsahuje orlistat působící pouze na enzymy rozkládající tuky. Ve výsledku tedy nejsou pilulkou ovlivněné bílkoviny ani sacharidy, takže vaše tělo o tyto důležité látky nepřijde. Pilulka alli se připojí opravdu jen k enzymům, které odbourávají tuky, čímž zabrání u asi čtvrtiny zkonzumovaných tuků, aby je tělo strávilo a vstřebalo. A co se děje s nevstřebaným tukem? Ten tělo prostě přirozenou cestou vyloučí.

JAK NA TO

Nízkotučnou dietu odstartujte několik dní, nejlépe týdnů předtím, než budete brát kapsle. Začtěte se v hypermarketu do etiket, abyste měli přehled o tom, kolik tuku obsahují vaše oblíbené lahůdky a jakou velikost mají vaše porce. Jakmile si zvyknete na správné dávkování jídla, snížíte pravděpodobnost překročení doporučených limitů. Povolené množství tuků si stejnoměrně rozvrhněte na celý den. Nešetřete gramy tuků od oběda, abyste si mohli více dopřát při večeři. To při užívání alli nefunguje, každé hlavní jídlo a svačina musí být v rámci povolené hranice tuků. Buďte trpěliví, protože může chvíli trvat, než se sžijete se svými tukovými a kalorickými cíli. Veďte si také dietní deník, který se může stát neocenitelným nástrojem k rozpoznání, jaké potraviny mohou způsobit účinky léčby související se stravou. Zapisujte si užitečné poznámky a oblíbené recepty, které vám pomůžou sžít se s novým životním stylem.

NA CO SI DÁT POZOR

Počítejte s tím, že alli může snížit hladinu některých vitaminů, které se do těla dostávají s potravou. Proto byste si měli každý večer před spaním naordinovat multivitaminové přípravky obsahující vitaminy A, D, E a K. Jelikož se alli váže na enzymy ve vašem těle, aby jim zabránila vstřebat část tuků, může se stát, že sníte-li příliš mnoho tuku najednou, pocítíte určité změny ve střevech. Jde o účinky léčby související se stravou a patří mezi ně hlavně problémy s průjmem a plynatostí. Máme pro vás ale dobrou zprávu – těmto procesům se vyhnete tím, že budete kontrolovat obsah tuků ve stravě. Je to totiž skutečně jednoduchá rovnice: když alli zabraňuje vstřebávání asi jedné čtvrtiny tuků, které zkonzumujete, pak pokud sníte pokrm z kuřecího masa obsahující patnáct gramů tuku, vaše tělo vyloučí čtyři gramy nestráveného tuku. Stejně platí, že sníte-li hamburger s obsahem osmdesáti gramů tuku, vaše tělo vyloučí dvacet gramů nestráveného tuku. Proto lze jakékoli účinky léčby související se stravou minimalizovat dodržováním doporučeného množství tuku na jedno hlavní jídlo a svačinu.

PILULKA A TUKY

Možná vás překvapí, že při užívání přípravku alli není nutné vyloučit ze stravy tuk úplně. Budete-li naopak konzumovat správné množství, pomůžete svému tělu vstřebat vitaminy a plnit další základní funkce. Váš tukový cíl je maximální povolené množství tuků, jež by mělo obsahovat každé hlavní jídlo a svačina pro jednotlivce, který dodržuje program hubnutí alli. To se odvíjí od vašeho denního příjmu kalorií. Při dodržování dietního programu se zaměřte na celkové množství tuků, nikoli na to, zda jde o tuky nasycené či nenasycené. Konkrétní množství tuků ideální pro každé jídlo a pro vaši váhu se dozvíte z knížky Alli – dietní plán.

OBECNÉ ZÁSADY JÍDELNÍČKU

Chcete-li s pomocí tobolek dosáhnout maximálního výsledku, musíte si naplánovat pět rozmanitých porcí ovoce a zeleniny denně, přičemž šťávu lze tolerovat pouze jednou denně a brambory v tomto případě nelze mezi zeleninu počítat. Hlavním zdrojem energie by měly být potraviny s obsahem škrobu – právě brambory, rýže, těstoviny a cereálie. Tato dieta přílohy nevylučuje z jídelníčku, bez nich totiž není možné se dlouhodobě zdravě stravovat. Ani nízkotučné mléčné výrobky si odpírat nemusíte, a to zejména kvůli obsahu ribofl avinu. Co se masa týče, postačí dvě miniporce denně, přičemž se vyplatí dbát na zdravou přípravu, která by se měla obejít bez tuku – pošírování, grilování a pečení. Ryby by se měly v jídelníčku objevit dvakrát týdně. Luštěniny jsou díky nízkému obsahu tuku a pořádné porci vlákniny ideální. Nevyhýbejte se ani vařeným vejcím a oříškům, kterými si můžete ozvláštnit ranní cereálie. Na černou listinu naopak zařaďte smažená jídla, sladkosti, majonézu, omáčky, máslo, smetanu, džusy, slazené limonády a horkou čokoládu.

SNÍDANĚ, OBĚD A VEČEŘE

Snídaně by měla obsahovat kus ovoce nebo zeleniny, grahamové či celozrnné pečivo a nízkotučnou náhražku másla či cereálie. Nemusíte se bránit ani dvěma plátkům šunky, kousku sýra či lžičce džemu. Oběd má být bohatý – nejlépe dva a více druhů zeleniny, pečlivě odvážený zdroj sacharidů (těstoviny či brambory) a trocha bílkovin v podobě libového masa, ryby či luštěnin. Dresink si dopřejte, jen pokud jste nepřekročili doporučený příjem kalorií. Ke svačině si dejte cokoli, co obsahuje méně než 3 g tuku a má ideálně 150 kcal, například kus ovoce a sklenici vody. U večeře dodržujte podobná pravidla jako v případě oběda. Pokud vám to vaše limity dovolují, můžete si dát i sklenku vína či malý dezert – například malý dortík či pár čtverečků čokolády. Spoustu konkrétních receptů, s jejichž pomocí můžete hubnout za pomoci tobolek, najdete v knize Alli – dietní plán a na internetu.

UDRŽTE SE V POHYBU

Jak jsme se už zmínili, bez pravidelného „hýbnutí kostrou“ vám ke štíhlejší linii nepomůže ani ten nejvýkonnější preparát. Proto pro vás máme pár tipů, jak nenásilně zařadit do svého každodenního režimu víc pohybu. Používejte schody jako cvičební nářadí a ušetříte za posilovnu – občas si cvičně vyjděte nějaké schodiště „jen tak“, kvůli radosti z pohybu a spáleným kaloriím. Choďte i po jezdících schodech, jež zbytečně svádějí k lenošení. Při telefonování využijte výhod mobilních telefonů a svižně choďte po bytě či zahradě. Také uklízení je dobrý pohyb: luxování, utírání prachu a vytírání podlahy jsou výborné aktivity spalující tuk.

Když pořádně vysmýčíte každý kout, uděláte něco pro svou kondičku. Každý den chvíli poseďte na velkém míči. Naučíte se sedět rovně a zpevníte břišní svaly. Uveďte konečně do praxe starou známou radu vystupovat ve městě z autobusu i tramvaje o zastávku dřív. Až se na to budete cítit, vystupujte o dvě zastávky dřív! Hýbat se můžete i během nakupování – parkoviště u supermarketů bývají velká, tak si zvykněte parkovat co nejdál od vchodu. Máte doma vy či příbuzní nebo kamarádi čtyřnohého mazlíčka? Ujměte se venčení! Rychlá vycházka vám pomůže spálit více kalorií. Nebo se dejte do zahradničení, i to je dobrý způsob pálení kalorií.

PSYCHOLOGICKÉ TRIKY

Hubnoucí program alli myslí i na vaši motivaci a psychiku. V první řadě doporučuje stanovit si konkrétní a dosažitelný cíl – například vejít se do oblíbených šatů nebo zhubnout pět kilogramů. Ten si napište na malý papírek a noste ho všude s sebou, aby vám pomohl ve chvílích malověrnosti a splínu. To vás povede k větší cílevědomosti a pevné vůli. Veďte si pečlivý dietní deník a snažte se bojovat se svými zlozvyky. Pokud například ujídáte během přípravy oběda, připravte si před začátkem vaření do mističky pokrájenou mrkev. Neposlouchejte své negativní myšlenky a soustřeďte se na úspěchy. I hubnutí s pomocí preparátu vyžaduje určitou trpělivost, vždyť z vlastní zkušenosti už určitě víte, že zázračné váhové skoky nikdy dlouho nevydrží, ba právě naopak někdy spustí jojo efekt. Snažte se o svých postupných pokrocích mluvit pozitivně a obklopte se lidmi, kteří vám budou držet palce. —-

ALLI – DIETNÍ PLÁN

…tak se jmenuje kniha o pilulce alli, jež ve vydavatelství Mladá fronta vyjde v půlce října. My jsme pro vás z knihy už teď vybrali to nejzajímavější. V říjnu v Dietě najdete jak s alli vařit a dokonce budete tuto knihu moci i vyhrát!


…další informace o pilulce najdete na www.alli.cz, kde si můžete přečíst i příběhy lidí, kteří s alli hubnou.

29.9.2009 10:25 | Ilona Laužanská

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.