ZPĚT

Jak hubneme v Dietě

K nejoblíbenějším článkům v Dietě vždy patřily osobní příběhy našich čtenářů. S novým rokem jsme se rozhodli, že tentokrát dáme k dobru své vlastní příběhy a ukážeme vám, že přes veškeré informace řešíme tytéž problémy jako vy.

Petra

šéfredaktorka, 33 let

O d dětství jsem nepatřila k nejhubenějším holčičkám, přestože mě doma rodiče nijak nevykrmovali. Slovanské tvary máme zkrátka v genech. Svou váhu a postavu jsem začala řešit až v pubertě a na vysoké, asi jako každá holka. Když jsem po studiích nastoupila do zaměstnání a studentský shon vyměnila za vysedávání u počítače, pár kilo mi samozřejmě přibylo. Tehdy jsem své vědomosti čerpala z časopisů a rozhodla se, že to vyřeším tak, že prostě zmenším porce, přestanu jíst přílohy a moje kilogramy půjdou hezky dolů. Jenže kvůli velkému stresu v práci přišel pravý opak. Do diet se mi moc nechtělo, a tak jsem to nechávala prostě být. Až přišla ta pravá Dieta. Tedy časopis, který se pro vás snažím již více než dva roky se svými kolegy připravovat.

Navštívila jsem jednoho z našich odborníků, Petra Havlíčka, a řekla si, že mi třeba pomůže. Prošla jsem klasickým zkoumáním jídelníčku i měřením a zjistila, že JÍM MÁLO. Díky konzultacím s Petrem a novému jídelníčku už vím, co jsem dělala špatně, a jak se do budoucna vyvarovat chyb. Dokonce mám povolený jeden hřešící den v týdnu, kdy můžu sníst, co chci. Také jsem objevila Power Plate. Vibrační přístroj, na který chodím cvičit dvakrát týdně. Mojí motivací je nejen pouhá půlhodina, která vám k řádnému cvičení stačí, ale také trenérka Zuzka, jež mě dokáže vyburcovat k neuvěřitelným výkonům, i když jsem po celém dni pěkně unavená. Výsledkem toho všeho je, že se cítím lépe, mám spoustu energie a taky patnáct kilo dole.

Pavla

redaktorka, 30 let

K dyž jsem byla malá, chtěla jsem být vším možným, jen ne tím, čím jsem teď. Ani ve snu by mne nenapadlo, že se budu živit sportem a psaním o zdravém životním stylu. Předcvičuji ve fitness centru aerobik, založila jsem sportovní program pro maminky s dětmi FITMAMI a v Dietě mám na starosti především sportovní témata. Často tak využívám své zkušenosti z praxe cvičitelky - vím, co lidi, kteří chodí cvičit, trápí, co řeší, a co je naopak baví. Díky práci redaktorky jsem stále u zdroje novinek z oblasti sportu, mám možnost mluvit s odborníky, trenéry a fyzioterapeuty a stále se tak dozvídat nové věci, které se pak prostřednictvím článků snažím předávat vám - čtenářům. Můj životní styl je tedy z velké míry ovlivněn sportem a nedovedu si představit jediný den bez pohybu. Cvičím, jezdím na kole, na in-line bruslích, chodím plavat, běhat, ráda tančím.

Na druhou stranu jsem se ale naučila, že po náročném tréninku je třeba odpočívat, a proto si jako relaxaci ráda dopřávám různé druhy masáží. Časopis Dieta je z velké míry o hubnutí a jídle a já bych lhala, kdybych tvrdila, že štíhlou linii neřeším. Nejsem hubnutím posedlá, ale jídlo i váhu si hlídám.

Myslím si, že jím zdravě a přiměřeně, ale nejsem fanatik do zdravé výživy ani biopotravin. I já si dám občas čokoládu nebo zmrzlinu. Mám za to, že je potřeba najít zlatou střední cestu a jíst tak, aby netrpělo tělo, ale ani duše.

Alexandra

redaktorka, 28 let

Při nástupu do Diety jsem se svou váhou nezaobírala a v podstatě se jí nezaobírám dodnes. Ale lhala bych, kdybych tvrdila, že se nestarám o svou postavu - i když spíš z hlediska pohybu a sportu. Co mě však hodně inspirovalo, jsou lidé z praxe, doktoři, dietologové, výživáři, trenéři, zkrátka ti, s kterými spolupracujeme, i samotná práce na přípravách našeho časopisu. Naprosto nevědomky jsem začala do svého jídelníčku víc a víc zařazovat zdravá jídla, což pro mě nebyl velký problém. Nikdy jsem totiž neholdovala mastným, těžkým ani smaženým jídlům a sladké taky moc nemusím. Říkala jsem si, že když přidám ještě víc zeleniny a ovoce, bude vše naprosto v pořádku.

Jenže pak přišel zlomový okamžik. Na posledním Dni s Dietou jsem si stejně jako naše čtenářky nechala udělat analýzu tělesného složení v domněnce, že mi odbornice na výživu řekne, že jsem ideální případ a naprosto nic nemusím měnit. Jaké bylo moje překvapení, když se mě ona dáma zeptala: „Slečno, vy jste vegetariánka? Nemáte žádné proteiny ani minerály a jste tak trochu dehydratovaná!“ Moje odpověď byla: „Ne, to nejsem.“ Od té doby na dietu ve smyslu vyváženého jídelníčku, co se týče tuků, cukrů i bílkovin, dbám mnohem víc a hlídám si i pitný režim. A taky jsem ke svojí oblíbené józe, které se věnuji druhým rokem, přidala i nějaké návštěvy ve fitness centru - aby se ty bílkoviny, které si teď hlídám, hezky proměňovaly na svaly.

Honza

grafik, 27 let

V Dietě pracuji již přes tři roky a asi jako jediný z redakce jsem životní styl prakticky vůbec nezměnil. I když mi za tu dobu prošly pod rukama snad tisíce článků o tom, jak zhubnout a co jíst, aby člověk znovu nepřibral, já řeším úplně opačný problém. Ať jím, jak chci, mám problém přibrat, i když bych si to moc přál.

Jednu dobu jsem zkoušel intenzivně trénovat v posilovně, užívat spoustu doplňků výživy a jíst snad každou hodinu, ale když jsem po roce úsilí viděl, že jsem přibral jen 2 kg, nechal jsem toho. Stejně jako moje kolegyně řeší hubnutí, já řeším tloustnutí, což mnohdy působí mírně provokativně… Vtipná situace nastává, když nám z jiné redakce nabídnou něco dobrého a já si beru za všechny z Diety, protože holky jen zdvořile odmítnou s tím, že nechtějí. Občas si nejsem jistý, zda to dělají z přesvědčení, nechuti nebo zkrátka proto, „že by neměly“.

Kromě práce grafika také tančím latinskoamerické tance. Ten, kdo si někdy vyzkoušel zatančit rumbu, čaču a jive, mi dá jistě za pravdu, že jde o energeticky náročný pohyb. I ze zkušeností mých tanečních partnerek vím, že tanec je skutečně velmi dobrý a rychlý způsob, jak vytvarovat ty správné křivky a zpevnit celé tělo. Možná i proto se mi nedaří přibrat. Trénink máme 2-3x týdně, mezitím zajdu do posilovny, a když se k tomu přidá rychlý metabolismus, není divu, že všechno, co sním, hned spálím.


Pište: Pokud se i vy chcete podělit o svůj příběh s ostatními čtenářkami, zažít si svou chvilku ve fotoateliéru a prozradit nám, jak jste na tom s dietami a hubnutím vy, napište nám. Vaše příspěvky posílejte na dieta@mf.cz. Ozveme se vám a v příštích číslech to může být právě váš příběh, který inspiruje ostatní, aby něco ve svém životě změnili.

5.2.2010 14:31 | aktualizováno 5.2.2010 14:31 | redakce Diety

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.