ZPĚT

Táhneme za jeden provaz

Hubnutí ve dvou má své výhody i nevýhody – můžete se podporovat navzájem, ale je také riziko, že jakmile poleví jeden, bude scházet motivace i tomu druhému. Manželé Setovi však nástrahy hubnutí zvládli skvěle.

Rozhodnutí

„Manžel je ten typ člověka, který se pro něco rozhodne nebo zapálí a pak to ze dne na den udělá. Ani s hubnutím to proto nebylo jinak. Manžel se styděl za svoji nadváhu, která postupem času stále rostla, a já ho chtěla podpořit,“ říká paní Jana. „Rozhodně jsem měla také pár kilo navíc, která potřebovala dolů. Jednoho dne jsme se tedy dohodli, že do toho půjdeme, večer jsme otevřeli internet, našli poradnu životního stylu a hned jsme se objednali na první termín.“

Do jídla jsme se nutili

Než jsme se odhodlali zajít k odborníkovi, byla naším největším problémem pravidelnost. „Moje denní strava se skládala jen z kafe a čokolády a manžel na tom nebyl o moc líp,“ vypráví Jana. „Jakmile jsme dostali přesně rozepsaný jídelníček, náš denní režim se radikálně změnil. Do jídla jsme se vlastně museli kolikrát i nutit. Přistihl jsem se dokonce při tom, že když pravidelně jím, večer mne ani nenapadne se podívat na ledničku,“ dodává Evžen.

Přibrala jsem svaly

Jana měla s dodržováním režimu větší problémy než její manžel, protože on hubl velice rychle, zatímco u ní šla váha dolů jen pomalu. „Naštěstí mne ale manžel vždy podpořil a já se rozhodla vydržet. Je super mít vedle sebe někoho, s kým táhnete za jeden provaz. Navíc jsem od výživové poradkyně věděla, že i když na váze hubnu méně, mění se mi složení těla, protože hubnu tuky, ale zase přibírám svaly,“ říká Jana. Evžen tak shodil za půl roku 25 kg a Jana „jen“ 5 kg, ale přitom čistého tuku zhubla 7 kg za 3 měsíce.

Třicetikilometrové túry

Kromě správného jídelníčku Setovi do svého života zařadili také mnohem více pohybu. „Sport je u nás nyní na denním pořádku. Manžel navštěvuje fitness centrum 3–4x týdně, věnuje se posilování a kondičně bojovým sportům. Já chodím na aerobik, zumbu a společně podnikáme celodenní trekové túry do přírody. Občas se to ‚zvrtne‘ a ujdeme i více než 30 kilometrů za den,“ směje se Jana.

Jojo efekt na nás nemá

Společně ale také zjistili, že jen pohyb ke zhubnutí nestačí. Oba sportovali ještě před tím, než začali hubnout, ale váha dolů nešla. Teprve až když upravili stravu, tak se dostavil výsledek. „Dnes již víme, že 100% platí, že jídelníček a strava jsou základem dobrého výsledku. Proto se ani neobáváme jojo efektu, už víme, jak na něj,“ dodávají společně.

Jak hodnotí jejich hubnutí výživová poradkyně Kristýna Kalinová z Wellnessie? (www.wellnessia.cz)

Manželé Setovi byli vzornými klienty. Vše, co jsme společně naplánovali nebo jsem jim poradila a doporučila, dodržovali na 100 %. U obou byl krásný výsledek jak redukční, tak i zdravotní. Oba na sobě tvrdě makali. S pohybem neměli problém již před samotným programem, o to víc potřebovali poradit, jak se stravovat při vyšší fyzické aktivitě, aby nedocházelo k únavě, úbytku svalové hmoty, a u Jany Setové jsme řešili i chutě na sladké.

Jídelníček pro ně nebyl problém změnit. Hlavně začali pravidelně jíst, s čímž měl obzvláště před nastoupením na program trochu potíže Evžen Set. Setovi udělali veliký kus práce a je fajn, že jsou na to spolu, ve dvou se to opravdu lépe táhne. Setovi jsou skvělým příkladem toho, že když má člověk motivaci a také ochotu nechat si pomoci, tak celý proces může jít opravdu velmi rychle.

Evžen Set, 33 let Zhubl: 24,6 kg Jana Setová, 35 let Zhubla: 4,9 kg

Manželé radí jak na to:

Příklad dietního jídelníčku Evžena

Snídaně: 70 g vloček s nakrájeným banánem zalitých proteinovým koktejlem

Svačina: sýr cottage, 1 ovoce

Oběd: 100 g rýže, 200 g kuřecích prsou, nakrájených na nudličky, s mraženou zeleninou wok (375 g)

Svačina: proteinová tyčinka

Večeře: ryba nebo maso s teplou zeleninou

Pozdní večeře: sýr cottage nebo jogurt

Příklad dietního jídelníčku Jany

Snídaně: 30 g ovesných vloček s půlkou banánu nebo jiným ovocem zalitých kefírem

Svačina: zelenina, 2 plátky kvalitní kuřecí šunky

Oběd: 50 g celozrnných těstovin, 100 g krůtích prsou, rajčatová omáčka

Svačina: proteinová tyčinka

Večeře: velký zeleninový salát s tuňákem

Pozdní večeře: jogurt nebo tvaroh, sýr cottage

22.3.2011 10:40 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda
  1. Rozalka

    Rozalka Wau, to je obrovská změna. Moc gratuluju! Z chlapíka kuličky se stal sexy mužský. ;-) Oba dva teď vypadáte báječně <:-) <:-) <:-)

    Úterý 11:34

  2. pindruška - Mirka

    pindruška - Mirka viditělný rozdíl, super změna :-)

    Úterý 12:09

  3. Miguelka

    Miguelka Dooost dobrý!

    Úterý 12:19

  4. Jana Heri (už ne těhule)

    Jana Heri (už ne těhule) Rozhodne sexy par. A tady je videt, ze jen na vahu se nesmi dat. Pani vypada mnohem, mnohem lepe, i kdyz zhubla "jen" 5kg.

    Úterý 12:34

  5. Eva Doubková

    Eva Doubková Oběma to moc sluší a přeju jim to,jistě si to zaslouží,protože pro takový krásný výsledek museli hodně udělat.A povedlo se jim to.Držte palce i mně, statečné,Eva

    Úterý 23:00

  6. "Kamila"

    "Kamila" přečetla bych si článek radši, kdybych za ním měla plynule navazující příspěvky na zdi!!! FITWEBE, TO SE S NÍM NEDÁ NIC DĚLAT???

    Středa 07:50

  7. madduron

    madduron škoda že není napsáno, kolik toho jedli třeba večer . Kolik bylo třeba ryby večer, nebo kolik sýra cottage na pozdní večeři, jsou balení po 150g ale i po 220g atd. Jinak moc velká gratulace! <:-)

    Středa 10:09

  8. Nikola Verníčková

    Nikola Verníčková Tý jo to je změna. Hlavně Evžen je sexy chlap! Super a gratuluju! <:-)

    Pátek 12:58

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.