ZPĚT

Můj hubnoucí deníček

Petra má za sebou další, již třetí, měsíc hubnutí. Koncem ledna obdržela rozepsaný jídelníček, který se nyní snaží dodržovat.

Jméno: Petra Matějková

Věk: 30 let

Výchozí váha: 81,4 kg

Aktuální váha: 80,5 kg

Úbytek: 0,9 kg

Petřin trénink

1-2x týdně zumba nebo aerobik 4x týdně kruhový trénink na základě funkčních cviků

* 30minutové intervaly a 20vteřinové pauzy mezi jednotlivými cviky

1. Mobilizační cvičení na rozhýbání

2. Zahřátí:

* Angličáky

* Skákání přes švihadlo

* Boxování „do prázdna“

3. Hlavní část:

* Kliky

* Corové cviky ve vzporu na předloktí

* Corové cviky na boku

* Corové cviky vsedě

* Corové cviky ve vzporu na rukou

* Cviky na posílení zad Pozn.: Po každém třetím cviku zařadit jeden cviky „aerobní“ - švihadlo, angličáky apod.

4. Strečink

Se cvičením začínám od nuly

Petra má za sebou další, již třetí, měsíc hubnutí. Koncem ledna obdržela rozepsaný jídelníček, který se nyní snaží dodržovat.

Brzo ji čeká další kontrola u pana Havlíčka, takže se snaží být skutečně poctivá. „Už jsem si vytvořila systém a pomalu si také zvykám i na potraviny, které až doposud u mne nebyly na denním pořádku. Problém mám trochu s časem na cvičení, ale i to se snažím napravit,“ říká Petra. „Jídelníček se snažím dodržovat co nejpřesněji. Vždy si minimálně den dopředu plánuji jídlo.

To je bohužel někdy problém, protože nestihnu nakoupit ty správné potraviny a trochu improvizuji.
Nebo si zapomenu dané porce odvážit a odhaduji vše od oka. V neposlední řadě hřeším někdy i na oslavách nebo obědech v restauracích. I když vím, že jídlo není přesně podle doporučení, dám si ho. A často toho pak také lituji,“ dodává upřímně Petra. Konečně, to je společný problém většiny hubnoucích lidí, kteří dodržují speciální stravovací režim.

Nesnáším jízdu na kole

„Stále trochu zápolím se sportem a pohybovou aktivitou, ale to se doufám od dnešního dne a setkání s Davidem Hufem změní,“ věří Petra. „Sportuji ráda, ale určitě bych si měla na sport najít více času. Pravidelně se aktivně hýbu pouze 2x týdně, což při hubnutí není nijak extra velký výkon. Alespoň se tedy snažím chodit všude pěšky.“ Petra má ráda spíše dynamické formy cvičení, jako je aerobik, zumba, v posilovně chodí na běhací pás nebo veslovací trenažér. Občas koketuje s myšlenkou na vyzkoušení pilates, jógy, ale zatím se k tomu nedostala. „Když je venku pěkné počasí, hraji badminton nebo tenis. Co ale skutečně nemusím, je jízda na kole. Ta mi k srdci opravdu nepřirostla, ani nevím proč,“ dodává Petra.

Můj problém je „tepovka“

„I když mi na zátěžových testech u pana Havlíčka naměřili relativně dobré výsledky, já mám z „praxe“ jiný dojem. Jakmile se začnu intenzivně hýbat - běžím, vesluji na trenažéru apod. -, okamžitě mi tepovka vyletí do závratných čísel… Co s tím?“

David Huf radí:

„Zkus klidně na začátku pouze chodit. Pěkně svižně a ideálně mírně do kopce, ale minimálně po dobu 30 minut. Hlídej si tepovou frekvence, která by se stále měla pohybovat v pásmu, které ti naměřili jako aerobní. Jakmile se totiž dostaneš nad tuto hodnotu, začneš místo tuků spalovat cukry - nejdříve ty v krvi a pak také zásobní glykogen. Což při hubnutí určitě nechceme.“

Začínám na nule

Petra se s Davidem Hufem sešla především kvůli tomu, aby jí poradil, jak její sportování upravit tak, aby své hubnutí podpořila, a ne naopak. Hned na začátku jí David zdůraznil, že nepotřebuje žádné nákladné vybavení ani nemusí chodit do fitness centra a přitom si může intenzivně a především účinně zacvičit doma. „Doporučil bych ti tzv. funkční trénink, při kterém zpevníš hluboké svaly v těle - především v oblasti břicha, trupu a zad.

Nemá cenu posilovat povrchové svaly a zaměřovat se na jednotlivé partie, pokud nemáš dostatečně zpevněný základ,“ řekl Petře David. Správně sestavený funkční trénink může být v určitém směru i náhradou za cardio trénink. Pokud se totiž cvičí ve svižném tempu a po určitou dobu, je téměř jisté, že tepová frekvence do aerobního pásma vystoupá.

I když se to na první pohled zdát nemusí! Stejně i Petra byla překvapená, jak jí takový trénink dal zabrat. „Myslela jsem si, že alespoň nějakou kondici mám, ale po Davidově tréninku mám pocit, že začínám na nule. Jsem ale nadšená, i když jsem dostala pořádně zabrat, odcházím s pocitem, že jsem za krátkou dobu procvičila celé tělo, a to vlastně bez jakýchkoli pomůcek a strojů - jen s vlastní vahou,“ říká.

Jak se motivovat ke cvičení doma!

David Huf z 2befit.cz radí:

1. Zařaďte cvičení do svého pravidelného denního režimu, stejně jako třeba čištění zubů.

2. Berte cvičení doma jako úsporu - času i peněz.

3. Vyhraďte si vhodné místo na cvičení. Takové, abyste měli minimálně volnou plochu 2 x 2 m, nebylo vám horko a nikdo vás nerušil.

4. Chybí vám doma osobní trenér? Cvičte podle DVD nebo internetových videí.

5. Zapisujte si výsledky. Kolik a kdy jste cvičili. Jestli se vám podařilo udělat více kliků než minule. Uvidíte, že takový „tréninkový deník“ vás bude motivovat nejlépe.

Co mne mrzí?

Chtěla bych se mnohem častěji vídat se svým osobním koučem Lenkou Černou. Bohužel jsem se s ní osobně setkala zatím jen jednou. Naštěstí však spolu komunikujeme přes e-mail nebo Skype, takže mi dodává sílu a motivaci alespoň na dálku.

20.5.2011 9:00 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda
  1. Teesi

    Teesi Mě asi chybí trenér , dobrá rada! Cvičím.. jídlo nevím, zda je vyvážené, ale tuky jím minimálně jím pouze kuřata, ryby, telecí a držím se pořád skoro na 69-70kg.. asi rok! Tělo se zpevnilo to ano..ale váha je stejná! A já bych si přála mít o 5-6 kg méně! Něco dělám špatně a já nevím co? Poradí mě někdo? Děkuji Eva

    Sobota 16:55

  2. Marta Petrova

    Marta Petrova Zdravim Vas Petro,a zaroven Vam drzim peste a preji ,abyste to vsechno zvladla.Ja sama vim jaky to je zhazovat kila.Uvidite ze vse se v dobry obrati a Vy budete spokojena.Vzdyt ted uz jste dokazala ze se s tim chcete poprat.Je videt ze Vam na tem zalezi a chcete na sobe neco zmenit.Tak se drzte a hlavne Vam preji,klid,pohodu a pevnou vuli a bude dobre.Moc Vam to preje Pet.

    Neděle 22:56

  3. smaj.linka

    smaj.linka já bych být Tebou zašla k nějakému výživovému poradci nebo do nějaké poradny. Prohlídne Tvůj jídelníček-mušíš mít tak týden zapsaný, tady u nás Ti ho zkontroluje za 50Kč, no a pak si myslim že je dobrý změření bodystatem-zjistí Ti Tvůj bazální metabolismus a třeba zjistíte že jíš málo a tělo si drží zásoby,tady to změření stojí 500

    Středa 08:19

  4. Teesi

    Teesi Děkuji moc, čekám na jídelníček, měl by dorazit tento týden. Přeji hezký den.

    Středa 09:24

  5. smaj.linka

    smaj.linka Držim palce aby to odteď šlo hezky dolů ;-).Pěkný den

    Čtvrtek 08:20

  6. kikuszka

    kikuszka Ahoj lidi jsem tu nová a nevím jak se tu pohybovat poradte mi prosím jak založit ten můj hubnoucí deníček. Děkuji :-)

    Neděle 13:48

  7. Lenis

    Lenis Dobry vecer,nevim proc si lide mysli za je zhubnout tezke. :-\ja sem mela o vanocich(ma nejvetsi vaha)necelych 80kg,kdyz se tedka koukam na fotky je to hruza.Moje kolegyne v praci zacinala prave krasne hubnout,tak mi dala rady atd.-)take sem pridala net.-)je to uplne jednoduche.-)snidane sacharidy,svacinky ovoce,jogurtik,pak obed,a hlavne zase svacinka(nejlepsi jetvaroh ochutit si jak mate rady paprika,pepr,cibule,cesnek) a vecer samozrejme bez prilohy,ted je cerven a mam 9 kilo dole.Musim dodat ze zadny sport.-(zadny pohyb.-(jsem kadernice,takze jen okolo kresla.-(akorat 3krat tydne cvicim doma.Take si dam rada vinko,vubec to nevadi.-)ted dokonce mam uz lepsi jidelnicek.-)vic si dopravam,i treba nekdy sladke,a vahu si drzim.Myslim si ze v dnesni dobe je net prehlceny spatnymy radami,ruznymi dietami podle celebrit,kyticky,zviratka.-)atak dale ,ale stejne pri takove diete zhubnete ,ale hladovite,stejne zase pribere.Moc drzim pesti vsem :-)

    Pátek 19:47

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.