ZPĚT

Můj hubnoucí deníček

Petra má za sebou už pěkný kus cesty za svou vysněnou váhou a zatím se jí podle všech zúčastněných velmi daří. Jak zvládá pracovat, cvičit, vařit si na celý den předem a ještě s přítelem rekonstruovat domeček? Chcete znát její tajemství? Ve svém deníčku nám prozradila svůj přesně rozplánovaný denní režim!

Díl pátý:

Petra, 31 let Výchozí váha: 81,5 kg Aktuální váha: 79 kg Celkový úbytek: 2,5 kg

Můj denní jídelníček:

snídaně v 7.30: plátek chleba s lučinou, dva plátky šunky, zelenina

svačina v 10.00: jablko (podle váhy) a cornflakes s mlékem

oběd ve 13.00: znojemská omáčka, tempeh, polenta - vše si přesně odvažuji podle rozpisu

svačina 16.00: kousek ovoce, cereální sušenky

večeře okolo 19.00: kuskus s kuřecím masem a zeleninou

Co se dělo poslední měsíc?

Měsíc uběhl jako voda a já konečně vyrazila do Prahy na druhou kontrolu k panu Havlíčkovi. Vzhledem k instrukcím, které jsem měla ke svému dosavadnímu jídelníčku, jsem tak trochu tápala, zda dělám vše správně. Moc nehubnu ani se neměřím, takže jsem chtěla vědět, jestli nedělám někde chybu.

Hubnu v centimetrech

U pana Havlíčka jsem podstoupila opět měření na bodystatu a výsledky mě mile překvapily. Doposud jsem měla jídelníček s cílem „stabilizace váhy, regenerace organismu a vitalita“. I když hlavním záměrem nebylo hubnutí, podařilo se mi ztratit 2 kg, a navíc opravdu jen v tuku. Petr Havlíček mě taky ujistil, že je vše v naprostém pořádku a podařilo se nám to, co jsme si určili jako úkol na první měsíce. Podle jeho výpočtu se mi navíc zvýšilo i množství aktivní svalové hmoty - určitě díky tréninku od Davida. Mám o 2 cm méně přes břicho, o 7 cm přes boky. Neuvěřitelné! Ani jsem tomu nechtěla věřit. Je totiž fakt, že na oblečení to nijak nepociťuji. Petr Havlíček jen poznamenal, že aby to bylo úplně ideální, mělo by to být obráceně -o 2 cm méně přes boky a o 7 cm méně přes břicho.

Musím jíst víc!

Paradoxně jsem byla jen trochu zklamaná a překvapená z toho, že jsem dostala doporučení v jídelníčku: množství jídla přidat! Myslela jsem si totiž, že teď dostanu jídelníček nový, budu mít menší porce jídla, a začnu tak konečně „pořádně“ hubnout. Místo toho mi bylo skoro vyhubováno, že mne to mohlo jen napadnout… Jídelníček mi zůstává tedy stejný, jen se upravily porce, ale ve smyslu, že se jídla přidalo. Můj metabolismus se prý „chytil“, a tak musím jíst naopak více. Ve všech sacharidových jídlech si mám přidat 15 % z dosavadní váhy. K tomu ale musím také zvýšit četnost cvičení a ještě více si hlídat tepovku.

Pomalu, ale napořád

Cestou domů jsem si ale uvědomila, že má pan Havlíček pravdu. Trvalá změna životního stylu totiž není o rychlém hubnutí, ale o postupném učení se jíst jinak, pravidelně, častěji se hýbat apod. A já věřím, že jsem na správné cestě.

Denní režim ve všední den:

5.50 - nedá se nic dělat, ale musím vstávat. Za ta léta jsem si na relativně brzké vstávání zvykla a už mi nedělá velký problém.

6.15 - odcházím do práce.

6.30 -12.00 - když přijdu do práce, nasnídám se a pak už mne čeká klasický den pracovnice na úřadě.
Papírování, práce na počítači, nespočet telefonů apod.

12.00 - obědvám. Buď to, co jsem si předem připravila z domova, nebo si jednou začas zajdu do restaurace se zdravou výživou. Tam si objednám podle toho, co je v denní nabídce, ale vždy jen poloviční porci.

13.00-15.00 - opět jen sedím za počítačem a jediný můj pohyb je chůze do vedlejší kanceláře nebo na toaletu.

15.0 0 - hurá, končí mi pracovní doba a vyrážím z práce.
Podle časových možností si jdu buď zacvičit do fitka -do posilovny nebo jsem si moc oblíbila temperamentní zumbu -, nebo cvičím podle rozpisu Davida Hufa doma. V obou případech mi cvičení zabere zhruba 1,5 hodiny včetně přípravy a osvěžující přípravy.

17.00 -19.00 - zbytek odpoledne trávím většinou doma. Vzhledem k tomu, že jsme si s přítelem pořídili starý domek, který je nutné totálně zrekonstruovat, je práce více než dost. Spoustu věcí si chceme udělat svépomocí, tak že ani teď rozhodně nemám nouzi o pohyb. Zahradničím, hrabu listí, házím lopatou, kopu apod. Celkem tvrdá práce…

P. S.: Musím se přiznat, že když občas tuším, že mě doma čeká opravdu náročná práce, cvičení občas vynechám… Pak mne to ale mrzí, takže se snažím překonat a na dřinu doma předem nemyslet. Cvičení mne skutečně baví a je pravda, že už za těch pár týdnů, co cvičím, se cítím skutečně mnohem lépe.

20.00 - snažím se večeřet okolo sedmé až půl osmé.
Každý den si také chystám snídani, svačinu a oběd na druhý den do práce. Nezdá se to, ale přece jen to zabere poměrně dost času.

21.00-22.30 - trávím čas s přítelem - odpočíváme, povídáme si nebo se díváme na televizi. Občas se také večer scházím s přáteli nebo rodinou. Je pravda, že v takovém případě se moje večerka trochu protáhne.

22.30 - jdu spát a většinou usnu, jakmile ulehnu do postele. Dobrou noc!

Denní režim o víkendu:

Víkendové dny mám teď skutečně velmi stereotypní, protože je celé trávíme vždy prací na domku.
Dříve jsme jezdili na výlety, na hory, za bratrem do Brna. Stále jsme vymýšleli aktivity, hlav ně abychom neseděli doma. Nyní je naše priorita co nejdříve zrekonstruovat domek a přestěhovat se, tomu teď dáváme na oltář všechen volný čas. Když dorazíme „ze stavby“, rádi odpočíváme, klidně i u televize.

3.6.2011 10:14 | Pavla Maříková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.