ZPĚT

Hubnoucí maminky

Do soutěže Hubneme s Maminkou byly vybrány tři maminky. Za dva měsíce pod dohledem naší výživové poradkyně a redaktorky Diety Jany Vašákové udělaly velký pokrok. Jak se jim to povedlo, posuďte sami.

Stále častěji nám do redakce píšete, že jste během těhotenství přibraly na váze a po porodu nechtějí jít kilogramy dolů. Na vině jsou nejen hormony, ale často také nevhodný životní styl. Protože se během kojení nedoporučuje držet redukční diety, zaměřte se v tomto období především na skladbu zdravého jídelníčku a snažte se především omezit sladké! Dodržujte pitný režim a choďte na dlouhé procházky s kočárkem, cvičení s miminky, relaxujte, a pokud to jen trošku jde, dopřejte si spánek.

Jak probíhalo hubnutí maminek?

Všechny tři hubnoucí maminky potřebovaly individuální plán na hubnutí vytvořený na základě vstupní konzultace. Následně dostaly návod sestavený ze zásad zdravého hubnutí, jídelníček a doporučení na vhodné typy sportů. Během dvou měsíců týden co týden zasílaly maminky svůj jídelníček, který bylo třeba okomentovat, a hledaly se vhodné alternativy největších prohřešků. Jako inspiraci na recepty a jídelníčky dostaly i čísla časopisu Dieta a domů si odnesly také ročního průvodce hubnutím – diář Dietář 2012 (www.diar-dietar.cz).

Jak se jim povedlo zhubnout?

Nejlépe na tom byla Katarína. Od porodu uplynulo 14 měsíců, nekojila a láska k pohybu a zdravému jídlu jí vynesla 9,5 kg dolů.
Na druhém místě se umístila Dana. Ta již také v období hubnutí nekojila a měla tedy možnost chodit až 3x týdně cvičit. Její jídelníček nebyl sice ukázkový, ale za dva měsíce se hodně zlepšila a je velká pravděpodobnost, že se její stravovací návyky budou jen zlepšovat.
S hubnutím zápasila i Lucie. U ní však byl problém ten, že svou dceru v průběhu dvou měsíců musela zase začít plně kojit, rostly jí totiž zoubky a pevnou stravu odmítala. Její možnosti výdeje tak byly omezené. Co se nám však během hubnoucího plánu povedlo, bylo navést ji tím správným směrem, aby mohla začít pozvolna ubírat na váze.

Co všem třem dělalo největší potíže?

Jednoznačně vyvážená snídaně. A také zapomínaly svačit. Zvýšit potřebovaly i dávku ovoce a zeleniny a rovněž přílohy, což je trnem v oku téměř každé „dietářky“. Bylo třeba jim pomoci odbourat chuť na sladké a poradit jim s pitným režimem.

1. Místo Katarína Sisková

Za 2 měsíce zhubla 9,5 kg!

Věk: 33 let Výška:169 cm Váha před porodem: 103 kg Váha po porodu: 106 až 118 kg Aktuální váha: 108,5 kg Míra kolem pasu před hubnutím: není známá Míra kolem pasu nyní: 109 cm *Syn Michal (14 měsíců)

1. Co bylo vaším impulzem k hubnutí?

Chtěla jsem zase začít nosit velikost M, chodit do schodů stejně v pohodě jako dřív a cítit se fit a zdravěji.

2. Jaký je váš vytoužený cíl?

Začala jsem hubnout proto, abych se cítila i vypadala lépe. Pokud si tyto zásady udržím a i nadále budu jíst pravidelně, zdravě a budu se hýbat, budu spokojená.

3. Kde berete motivaci k hubnutí?

Motivací mi je touha být zdravá a v pohodě. Mám syna, kterému bych ráda šla příkladem, jak ve stravování, tak v pohybu. Myslím si, že základy zdravého životního stylu by se měly zlehka vštěpovat dětem již od dětství.

4. Jak jste se stravovala před začátkem hubnutí?

V podstatě stejně. Největším a tím nejpodstatnějším hříchem bylo, že jsem jedla hlavně večer, málo pila a méně se hýbala.

5. Jaké jsou vaše největší hříchy?

Čokoláda. Byla jsem nasměrována na 70% čokoládu a musím říct, že mi dokonce chutná více než ta mléčná.

6. Co naopak jste v jídelníčku uvítala?

Kuskus, červenou čočku, knäckebrot a mnohé jiné potraviny, které předtím v mém jídelníčku chyběly.

7. Hubne s vámi i váš partner?

Neřekla bych, že hubne, spíš si i nadále udržuje zdravější životní styl, se kterým začal už před pár lety.

8. Máte pocit, že jste si našla cestu ke zdravému životnímu stylu?

Určitě, pochopila jsem jeho zásady, které bych si i nadále ráda udržovala.

9. Baví vás pohyb? Jak často sportujete?

Nejsem typ, který by denně dřel v posilovně. Doma mám už několik let orbitrack, cvičení na něm mě ale nikdy moc nebavilo. Naopak jsem si hodně oblíbila dlouhé procházky s kočárkem, rychlou chůzi a večerní cvičení u televize. Místo mlsání sahám po míči, z čehož mám velkou radost. Denně trávím venku se svým synem zhruba 4 hodiny, 4x týdně si pak večer hodinu zacvičím.

10. Jaký je váš osobní fígl na hubnutí?

Nikdy si nic nevyčítat, člověk je omylný a ne vždy dodrží všechna pravidla na 100 %. Podstatné je nehřešit příliš často. Dalším mým zaručeným pravidlem je nevážit se a neměřit! Stresovalo by mě už jen to zjištění, že to nejde podle mých přání, a neúspěch by mě demotivoval.

2. Místo Dana Kučerová

Za 2 měsíce zhubla 5 kg!

Věk: 24 let Výška: 169 cm Váha před porodem: 82 kg Váha po porodu: 89 kg Aktuální váha: 84 kg Míra kolem pasu před hubnutím: není známá Míra kolem pasu nyní: 95 cm *Dcera Ema (9 měsíců)

1. Co bylo vaším impulzem k hubnutí?

Už před porodem jsem nebyla spokojená se svou postavou, a to se po porodu ještě zhoršilo. Kdybych čekala déle, věřím, že by mi hubnutí šlo ještě hůř.

2. Jaký je váš vytoužený cíl?

Vypadat tak, abych se mohla na sebe podívat do zrcadla a pochválit se.

3. Kde berete motivaci k hubnutí?

Motivací je pro mě můj manžel. Chtěla bych vypadat tak jako při našem prvním setkání.

4. Jak jste se stravovala před začátkem hubnutí?

Můj jídelníček byl hodně nepravidelný, někdy třeba jen jedno jídlo denně – a hlavně nezdravé.

5. Jaké jsou vaše největší hříchy?

Jednoznačně sladké.

6. Co naopak jste v jídelníčku uvítala?

Určitě sýry.

7. Hubne s vámi i váš partner?

Manžel jí vesměs to, co jím já. Každopádně nemá zapotřebí hubnout, spíše mu jídelníček pomáhá trochu pročistit tělo.

8. Máte pocit, že jste si našla cestu ke zdravému životnímu stylu?

Zatím si k němu ještě stále hledám cestu. Jsem mu však mnohem blíž, než jsem kdy byla.

9. Baví vás pohyb? Jak často sportujete?

V poslední době chodím cvičit fitness zumbu, která mě hodně baví. Pokud mi to čas a má malá dcera dovolí, jdu i 3x týdně.

10. Jaký je váš osobní fígl na hubnutí?

Snídaně a jíst vícekrát denně.

3. Místo Lucie Friedová

Za 2 měsíce zhubla v pase 3 cm

Věk: 31 let Výška: 167 cm Váha před porodem: 107 kg Váha po porodu: 94 kg Aktuální váha: 96 kg Míra kolem pasu před hubnutím: 106 cm Míra kolem pasu nyní: 103 cm *Dcera Beáta (10 měsíců) – stále kojena

1. Co bylo vaším impulzem k hubnutí?

To, že se mi po porodu podařilo shodit kila a chtěla jsem si to udržet, zlepšit si stravovací návyky především proto, abych šla správným příkladem své dceři.

2. Jaký je váš vytoužený cíl?

Cítit se lépe po všech stránkách.

3. Kde berete motivaci k hubnutí?

S tím hodně bojuji. Pomohlo mi svěřit se, vyzpovídat se ze svých jídelních prohřešků, a slyšet naopak pochvalu za něco, co jsem se naučila. Jako třeba pít pravidelně vodu přes den, vyměnit hranolky za salát apod.

4. Jak jste se stravovala před začátkem hubnutí?

Všelijak. Jedla jsem docela nepravidelně. První tři měsíce po porodu jsem kvůli dceřiným kolikám skončila jen na vařeném kuřecím mase, dušené mrkvi a bramborách.

5. Jaké jsou vaše největší hříchy?

Zobání večer, „rychlá“ jídla a pivo.

6. Co naopak jste v jídelníčku uvítala?

Začala jsem vařit více ryby a připravovat saláty jako doplněk k hlavnímu jídlu.

7. Hubne s vámi i váš partner?

Ne přímo že by hubl, ale jí to, co jím já.

8. Máte pocit, že jste si našla cestu ke zdravému životnímu stylu?

Snažím se, ale je to pro mě běh na dlouhou trať.

9. Baví vás pohyb? Jak často sportujete?

V létě jsem se těšila na září, až zase naše kurzy začnou. Jinak chodím 1x týdně na aquaaerobik, 2x týdně na cvičení rodičů s miminky a 1x týdně s malou plavat do bazénu. Ve volných dnech většinou vyrážíme ven na procházky.

10. Jaký je váš osobní fígl na hubnutí?

Bohužel nemám, sama bych potřebovala poradit.

2.12.2011 9:23 | Jana Vašáková

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda
  1. start1406

    start1406 http://soutez.mydeals.cz/?invation=92ca42e78417eb1d1b922e04fce168df

    Sobota 19:38

  2. Eva Doubková

    Eva Doubková :-) Moc vám to, milé maminky, sluší.Je z vás vidět pohoda,regenerace, radost ze života a velký úspěch,že jste dokázaly,že to prostě jde.....Hodně štěstí Eva Doubková,vítězka 7 statečných Hubneme do plavek

    Úterý 12:27

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.