ZPĚT

Hubnoucí triky z různých koutů světa

Jaké hubnoucí zbraně nasazují do boje s tukovými buňkami šmrncovní Francouzky nebo sexy Španělky? Letos si z dovolené místo suvenýrů dovezte pár tipů, jak zkrotit nechtěná kila navíc.

Pomohla vám vidina plavkové sezony ke shození pár přebytečných kilogramů a teď si chcete menší konfekční velikost za každou cenu udržet po celé léto? Snažte se během dovolené okoukat pár hubnoucích triků zahraniční provenience. Jiný kraj, jiný mrav – to platí, i co se týče zdravého životního stylu a štíhlé linie!

ŠPANĚLSKO

Užijte si siestu

Ke kultuře Španělska neodmyslitelně patří krátký „šlofík“ po obědě. Třicetiminutový spánek uprostřed dne přispívá i k váhovému úbytku. Při dostatečném odpočinku je v rovnováze hladina leptinu a ghrelinu, což jsou hormony ovlivňující pocity hladu. Příjemným bonusem je ústup stresu a snížení rizika vzniku kardiovaskulárních chorob o celých 37 %.

DÁNSKO

Propadněte sendvičům

Dánové se s pouhými 13 % procenty obézních obyvatel řadí mezi nejštíhlejší evropské národy. Mezi jejich hubnoucí triky patří mimo jiné i jejich slabost pro sendviče z celozrnného žitného chleba. Tento druh pečiva totiž obsahuje spoustu rozpustné vlákniny, která je vydatným pomocníkem při hubnutí.

Nejenže se v žaludku rozpíná a vytváří pocit dlouhotrvající sytosti, ale navíc i stabilizuje hladinu cukru v krvi a předchází záchvatům vlčího hladu. Dopřejte si tedy občas k večeři žitný sendvič doplněný další superzdravou skandinávskou pochoutkou – rybím masem! Podle studie University of Iceland zhubli lidé, kteří si třikrát až pětkrát týdně naordinovali k jídlu tresku, až třikrát více kilogramů než ostatní!

JAPONSKO

Hrajte si s barvami

Japonci se snaží poskládat si jídlo tak, aby se v něm objevilo pět různých barev. Toto pravidlo vám totiž zaručí, že svému organismu poskytnete nejrůznější druhy vitaminů a minerálů, což vám pomůže i při boji s houževnatými tukovými zásobami. A když přidáte ještě heslo „Hara hachi bu“ (dalo by se volně přeložit „Jezte do 80 % pocitu sytosti“), úspěch je při hubnutí takřka zaručen!

NIZOZEMSKO

Oprašte svoje kolo

Nížinaté Nizozemsko se právem honosí přezdívkou „ráj cyklistů“. Na jednoho obyvatele tu totiž připadá 1,2 jízdního kola. Cyklistika patří mezi nejúčinnější aerobní aktivity, které vedou ke štíhlejší postavě, vždyť při ní spálíte zhruba 500 kcal za hodinu a přitom šetříte své klouby…

Tajemství nizozemských cyklistů spočívá v tom, že svého dvoukolého parťáka dovedou zařadit do svého každodenního života a v sedle se dopravují do práce, do obchodu nebo do školy. Vyzkoušejte i vy zapojit jízdu na kole mezi svoje pravidelné zvyky a vaše váha vám možná už brzy sdělí údaj, který vám roztáhne koutky do spokojeného úsměvu.

FRANCIE

Užívejte si života

Francouzky se pyšní štíhle elegantním šmrncem, a přesto zapíjejí tučné sýry červeným vínem. Netýrají se totiž dietami, ale naopak si užívají každé sousto. Až 75 % jídla, které snědí, spořádají u rodinného stolu s příbuznými či přáteli. Oběd je v jejich podání společenskou událostí, která trvá až dvě hodiny. Dopřávají si několik chodů kvalitních potravin, které dokonale uspokojí jejich chuťové pohárky, a celkový počet přijatých kalorií není nijak závratně vysoký.


Extra tip: Inspirujte se středomořskou stravou, která se neobejde bez ryb, olivového oleje a spousty zeleniny! Dobrovolníci, kteří se po dobu 25 týdnů stravovali tímto způsobem, ztratili až 8 % své váhy.


Článek vyšel v časopise Dieta 7-8/2013.

20.8.2013 9:31 | Ilona Laužanská

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda
  1. Emma46

    Emma46 Článek je to bez pochyb zajímavý, zajímavé postřehy a triky, ale upřímně si myslím, že tyhle triky na internetu vyhledává jen člověk, který ve skutečnosti zhubnout nechce – tráví celý dny tím, že se na netu snaží najít tu „nejvhodnější“ dietu, ale žádná mu není dost dobrá, protože v podstatě hubnout nechce, má z toho strach (mám spoustu takových kamarádek kolem sebe). Člověk, který si opravdu přeje zhubnout, musí kompletně změnit svůj dosavadní styl života, který očividně není dobrý. A neznamená to odříkání do konce života, jako je to u většiny diet, stačí jen jinak myslet – nad jídlem, nad sebou, nad pohybem. Dopřát si pohyb je zásadní změna, která jde ruku v ruce se stravováním a chytrým mlsáním (nebo jak to nazvat). Doporučuju pročíst si články na stránkách fitnesstv.cz, téhle tematice se tam poměrně dost věnují.

    Pondělí 23:34

Pro komentování článku je nutné být zaregistrován a přihlášen.

 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.