FITweb

ZPĚT

Odborníci na ženskou krásu

Jak vaše křivky dokáže za třicet dnů proměnit plastický chirurg, výživový poradce a osobní trenér? Stačí to na to, abyste měla krásné tělo do plavek?

Je jen na vás, jakým způsobem se rozhodnete dostat před létem do formy. My jsme se obrátili na tři odborníky a zeptali se jich, s čím vším by vám uměli pomoci, kdyby na to měli pouhý měsíc. Třeba vám totiž bude stačit změnit jen stravovací návyky, se kterými vám pomůže výživový poradce. Nebo potřebujete najít správný pohyb pro vás, s nímž si zase hravě poradí osobní trenér. Možná jste ale už ve fázi, kdy jste životní styl přizpůsobili jak výživovým, tak pohybovým normám, ale stále to není ono. V tu chvíli je dobré obrátit se na plastického chirurga, který vaše křivky upraví k dokonalosti, a hlavně vaší osobní spokojenosti.

…plastický chirurg

MUDr. LIBOR KMENT

www.esthe-plastika.cz

Úpravy postavy pomocí plastické chirurgie jsou vyhledávané celoročně, období, kdy se operuje víc, přichází právě před létem.

Do plavek si ženy nechávají upravit poprsí, poopravit bříško anebo vytvarovat postavu pomocí liposukce. Pro koho je liposukce vhodná? „Pro ty, kteří nemají nadváhu a pouze chtějí dotvarovat postavu,“ říká na úvod povídání doktor Libor Kment.

„Když má klientka silnou postavu, nejdřív ji pošlu k výživovému poradci nebo do posilovny k osobnímu trenérovi.

Naopak k nám chodí i velice štíhlé slečny, nezřídka modelky, které mají geneticky dané podkožní nadbytky tuku v některé části těla, například na vnitřní straně stehen nebo kolen. Odsaje se i minimální množství tuku, ale efekt je obrovský.

Jindy jsou klienti silnější, tuk je rozložen rovnoměrně, ale v některé oblasti těla je nadbytek větší. Zde je efekt také velký.

Typů liposukce je řada. U nás provádíme nejčastěji ultrazvukovou, při které se tuk rozruší ultrazvukem a následně odsaje tenkou kanylou jako u klasické metody.“ Tukové buňky se v dospělosti nemnoží, takže když si klientka udrží svou tělesnou váhu, v ošetřené krajině již nepřibere a efekt je trvalý. Odsátý tuk je možné i využít a přenést do oblastí, kde se objemu nedostává. „Fat grafting, kdy se odsátý tuk po zpracování hned doplní tam, kde chybí, je ideální pro ženy, které primárně zvažují liposukci některé části těla a zároveň mají malá prsa, ploché hýždě nebo hluboké vrásky v obličeji.“ Kromě liposukce jsou vyhledávané i plastiky břicha, odstraňování volné kůže na pažích, stehnech, prsou nebo obličeji a krku. A kolik operací můžete absolvovat za měsíc?

„Provádíme i dvě až tři operace najednou. Záleží ale na tom, o jaký typ operací jde, jak jsou zákroky dlouhé, s tím souvisí i délka anestezie. V jeden den můžete například absolvovat liposukci břicha a zvětšení prsů. Ale už by nebylo vhodné provádět liposukci tří tělesných partií a k tomu ještě další plastické operace. Rekonvalescence je u každého zákroku jiná, doporučuje se ale dva týdny klidový režim. Po čtyřech až šesti týdnech je po většině operací normální režim, kdy lidé můžou začít sportovat.“

…výživový poradce

Ing. MARTIN ŠKÁBA

www.skaba.cz

„První věc, kterou chci od klientky znát, je její motivace. Pokud je to hubnutí do plavek, pak jí doporučím, aby si našla fotky, jak vypadala dřív, a ať si je dá na dobře viditelná místa. A to proto, aby měla svůj cíl vizualizovaný. Pak bude její touha něco se sebou dělat silnější a změna stravování bude mnohem jednodušší,“ doporučuje výživový poradce Martin Škába, podle kterého je právě touha nejsilnějším motorem všeho snažení. A co se podle něj dá s postavou udělat za jeden měsíc? „Pokud se dobře nastaví jídelníček a přidá se pohybová aktivita, pak můžete zhubnout tři až čtyři kilogramy tuku a ještě přiberete nějaký sval. Což je úžasný výsledek, když si představíte čtvrt kila másla a pak následně ta tři kila. U silnějších žen to může být i víc, ale u nich se hubnutím ztrácí kromě tuku i hodně vody – někdy i tři litry.“ Zní to jednoduše, ale… „Důležité je, jestli jste motivovaná a připravená začít hned druhý den.

Mnoho lidí se jen týden nebo dva sžívá s novými potravinami. Proto je měsíc krátká doba.“ Martin svým klientům pomáhá tím, že s nimi chodí nakupovat do supermarketu a do obchodů se zdravou výživou, aby mohli začít se změnou hned. „Další věc je, že mnoho žen vyřadí tuk a sacharidy (přílohy) v domnění, že zhubnou. Jenže když je vyřadí a pak cvičí, jejich tělo nebere energii z tuků, ale ze sacharidů, a když nemá ani je, tak ze svalů, a tak žena ubývá na svalové hmotě. Sice za ten měsíc zhubne, ale bazální metabolismus se jí zastaví, bude méně pevná a v blízké době si na ni pravděpodobně počká nepříjemný jojo efekt.“

…osobní trenér a mistr bojových umění

PAUL BIELAK

www.advancetraining.cz

„Adaptace těla na trénink trvá tři až čtyři týdny, takže měsíc je dostačující doba na to, něco se sebou provést, tedy pokud budete cvičit podle tréninkového plánu a pak ho změníte,“ říká osobní trenér Paul Bielak, který má 37 odborných osvědčení v oboru fitness a sportu, učil se umění samurajského meče od japonských mistrů a nějaký čas strávil i v Brazílii, kde získal licenci oficiálního trenéra capoeiry.

V jeho fitness klubu Advance Training vždy pracuje s klientem individuálně.

„Potkáváme se na dvě až tři hodiny týdně a volím cvičení ve vysoké frekvenci, které může zvednout metabolismus až o 20 % a díky kterému pak organismus spaluje i v následujících 48 hodinách a také ve spánku, a to dokonce nejvíc.“ Opravdu za měsíc zhubnu? „Ano, v případě, že už máte nějaký základ a dobré držení těla.

Pokud tomu tak není, je na to potřeba jít pomalejší cestou, kdy je třeba naučit se pohybové základy. Když pracuji s člověkem, který je relativně fit, a vím, že můžu zatížit jeho tělo, můžeme rovnou pokračovat atletickou formou tréninku.

Pro dosažení co nejlepších výsledků bych vybral tzv. conjugate system, který obsahuje den vyvíjení rychlostní síly, kde jsou série krátké, ale výbušné. Následuje kruhový kondiční trénink nebo kondiční box, který pomůže odbourávat tuk. Pak přichází den aktivního odpočinku – plavání, lehký běh nebo jízda na kole.

Po rychlostní síle se pak přidá metoda maximálního úsilí, kdy se klient snaží i o absolutní zatížení těla, což je lepší cvičit s trenérem, který ohlídá aktivitu s vysokými frekvencemi,“ doporučuje Paul Bielak, podle kterého kromě dobrého tréninku tvoří až 70 % úspěchu dobrá strava. „Jako trenér jsem zodpovědný za impulzy, které vyvolají v těle změny, proto je důležitá návaznost osobního trenéra a výživového poradce,“ uzavírá Bielak, který do budoucna chystá otevřít další fitness klub, specifický tím, že se v něm budou připravovat biojídla a bude v něm možnost regenerace se saunami, masážemi a fyzioterapií.


Článek vyšel v časopise Dieta .

2.1.2019 1:01 | Alexandra Paulovičová

NAHORU

Přečtením článku spálíte: Vaše váha: kg

nápověda
 

Pro přesnější výpočet si prosím nastavte výši své váhy. Výpočet je samozřejmě nutné brát s určitou rezervou, protože každý má jiný metabolismus.